Hallo,
Ik draai met RadioBoss en daar kan je de intro's markeren en dan loopt er een aftel balkje mee, er handig om jingle's in de intro's te draaien.
Maar het moet handmatig gebeuren en dat is een erg intensief werk als je 50.000+ mp3's moet doen.
Mijn vraag is dan ook bestaat er software die dat kan auto detecteren en weg schrijven.
Groet René
Auto Detect intro's
Moderator: admin6
Re: Auto Detect intro's
Er is wel software die dat soort acties kan doen, maar die is niet altijd betrouwbaar, en dan eindig je om toch alles handmatig te controleren. Dat is ook niet handig - liever zeker weten dat alles wat er in staat goed is, dan het risico dat er ergens nog wat vergeten spul staat waar het mis gaat. Maar dat is mijn mening. Begin van een nummer, eind van een nummer en eventueel instarten volgende nummer tijdens de laatste tonen is allemaal vrij makkelijk te doen, maar herkennen wanneer zang begint... En dan is het nog maar de vraag of je een kreet helemaal als start met daarna 30s instrumentaal al als begin ziet of juist niet. Een beoordeling die software in de toekomst misschien kan maken, maar nu nog niet op een 100% betrouwbare manier.
Bovendien is er een reden dat een goede database tijd kost. Het is heel simpel om een zooi platen in een map te gooien en een random playlist te genereren. Ik zou het gewoon met de hand doen; gewoon elke week een aantal, beginnend met de nummers die regelmatig voorbij komen.
Nu denk ik dat je die 50.000 MP3s van z'n levensdagen niet gaan draaien; met een gemiddelde tijd van een 2 minuten (en dat is heel krap gerekend) zit je al op 4,5 jaar unieke nummers.
Bovendien is er een reden dat een goede database tijd kost. Het is heel simpel om een zooi platen in een map te gooien en een random playlist te genereren. Ik zou het gewoon met de hand doen; gewoon elke week een aantal, beginnend met de nummers die regelmatig voorbij komen.
Nu denk ik dat je die 50.000 MP3s van z'n levensdagen niet gaan draaien; met een gemiddelde tijd van een 2 minuten (en dat is heel krap gerekend) zit je al op 4,5 jaar unieke nummers.
Re: Auto Detect intro's
Een ervaren audio en radio maker weet precies waar deze punten zitten... op de opleiding heb je dat ooit gehad, teminste ik ooit bij oud voetbal speler michael haan op de dj school, het beste werk is gewoon handmatig, een handige tip: ik zou de database verkleinen naar 3 duizend nummers. en dan een of 2 genre's uitkiezen. dat werkt vlugger. veel succes.