Adobe Audition - Ontstaan spontaan ruis

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
paulvangelder

Adobe Audition - Ontstaan spontaan ruis

Bericht door paulvangelder » 15 aug 2019 14:08

Als ik de audio die ik opnam in mijn multitrack view opsla, gaat alles goed. Maar als ik eea een uurtje open laat krijg ik bij afspelen keiharde ruis overal doorheen en is mijn opname fucked.
hoe kan dat???
Laatst gewijzigd door admin5 op 15 aug 2019 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuw onderwerp van gemaakt. De knop hiervoor is 'Nieuw onderwerp' deze is zichtbaar als je in één van de subfora's zit. Zoals https://www.radioforum.nl/viewforum.php?f=11

remco_k

Re: Adobe Audition - Ontstaan spontaan ruis

Bericht door remco_k » 15 aug 2019 15:58

Een paar vragen om wat meer te weten te komen:

Definieer 'keiharde ruis' eens beter: Is dat over de hele opname heen, en is er van de opname dan niets herkenbaars meer te horen?
Is dat bij sommige opnamen of altijd?
Heb je dat ook bij een kleine opname van een paar seconden?
In welk formaat sla je de audio file op? (wat is de exacte tekst + extensie in de Save dialog bij het formaat)
Als je de file weer opent, wordt er dan om een formaat gevraagd? Of opent hij hem zonder wat te vragen?

Kan je de problematische audio file (dus niet de complete multitrack) ergens beschibaar stellen ter download?
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

wave

Bericht door wave » 16 aug 2019 21:11

Ik zou aan de vragen van Remco nog 3 groepjes vragen toe willen voegen.

- Heeft het eerst wel goed gewerkt?
- Zo ja: wat is er veranderd in je setup -inclusief driver updates- sinds je het probleem hebt?

- Welke versie van Audition draai je?
- Is Audition bijgewerkt t/m de laatste patches?
- Onder welk OS draai je Audition?
- Hoe is het energiebeheer van de host computer ingesteld?
- Heb je de opgenomen audiofiles überhaupt opgeslagen of zijn het nog 'unitled' files?
- Als je de audiofiles hebt opgeslagen maar de sessie niet: zijn de losse audiofiles ook beschadigd als je ze in een
andere player (bijvoorbeeld VLC) afspeelt?

- Werk je met een externe audiointerface of gewoon een interne geluidskaart van de host computer?
- Wat zijn je audio hardware instellingen in Audition (met name Device Class en Master Clock)?
- Is 'autosave' enabled or disabled (preferences>multitrack>autosave) in Audition?
- Welke partities heb je ingesteld als primary en secondary temp disk cache? Zijn dit interne schijven of externe USB drives? Is er genoeg vrije ruimte?
- Als het harde schijven zijn: hoe is het met de fragmentatie? Let op: probeer never nooit om een SSD te defraggen!
- Heb je insert FX's (VST? eigen Audition FX?), crossfades, fader automation, busses e.d. op de sporen staan of is de mixer leeg?
- Hoeveel sporen heb je in gebruik als dit probleem optreedt? 2 of (veel) meer?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

MFM

Bericht door MFM » 16 aug 2019 23:52

In welk formaat sla je het op?
Want het kan zomaar zo zijn dat je een codec mist of dat je het bestand verkeerd opslaat.
Probeer eens in een ander formaat op te slaan.

Sebas

Bericht door Sebas » 17 aug 2019 13:53

Ik denk dat je het totaal als Wave 32 Bit Float wil opstaan. Dat gaat niet altijd goed. Helemaal niet als je uiteindelijk het bestand als audio op een cd wil gaan branden en afspelen.
Haal het beste uit je radio, En sloop hem helemaal ;)

http://www.radiom.nl
http://www.rosadigitaal.nl
http://www.nostalgie.eu

MFM

Bericht door MFM » 17 aug 2019 17:04

Het kan trouwens zo zijn dat adobe na een uur een automatische backup maakt die in verkeerd formaat wordt opgeslagen.
Kun je zelf aanpassen of uitzetten.

wave

Bericht door wave » 22 aug 2019 20:27

Het blijft heel stil bij onze topicstarter. Ik zag dat zijn 9 andere berichten allemaal over Audition 1.5 gingen, maakt toch nieuwsgierig of zijn huidige problemen ook die historische versie betreffen.
Laatst gewijzigd door wave op 22 aug 2019 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

remco_k

Bericht door remco_k » 22 aug 2019 20:33

Stilte is beter dan ruis. :-)
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

wave

Bericht door wave » 22 aug 2019 21:23

Als die stilte wordt veroorzaakt door een vergeten doorkoppeling in een "lijntje" van 15*100 meter XLR kabel dan ben ik met die stilte ook niet blij :wink:. Maar met een groot deel van de kabelroute (1500 meter send + 1500 meter retour) alleen vanuit een wiebelig roeibootje bereikbaar, leverde het wel 2x sportieve weddenschapjes op of de 2 aspirant techneuten die zich enthousiast als vrijwilliger voor dat klusje hadden gemeld, het droog zouden houden :)). Zonder budget voor HF toch dat soort gekke dingen doen, da's best leuk.

Plaats reactie