Uniradio

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RADIORFM

Uniradio

Bericht door RADIORFM »

Weet iemand of uniradio nog te krijgen valt, had paar maanden geleden mailtje gestuurd, geen antwoord gekregen.

radiorukkertje

Re: Uniradio

Bericht door radiorukkertje »

Gouden tip voor iedereen die dit leest: DOE. HET. NIET.

Ik heb dit programma in actie gezien bij een bevriende radiomaker en hoe tof het idee ook was de uitvoering is er nog niet. Het programma draaide daar al in de studio ook al was het nog niet eens uit de ontwikkelingsfase. De LogEditor deed het amper, de Mix Editor liet iets anders zien als je hoorde en zodra je de properties wilde openen van een item liep de hele handel voor 3 minuten vast.

Het idee is tof maar het heeft een reden dat er bij M&I, de leverancier van Omniplayer, meerdere developers al jaren werken aan een radio automatisering. Uniradio wordt door een hobbyist gemaakt en hoe nobel dit ook is kan hij gewoon niet de kwaliteit leveren die je zou willen zien. Voor hetzelfde geld kun je ook MAirlist halen, een systeem wat wel degelijk functioneert voor dezelfde prijs en mocht je liggende gelden hebben dan kun je nog steeds het beste gaan voor Omniplayer of een dergelijke oplossing.

AudioPat

Bericht door AudioPat »

Je baseert je op behoorlijke oude informatie.
Er waren enige tijd geleden enkele zaken die zeker beter konden welke ook allang reeds zijn verwerkt. De dingen die jij roept zijn allang niet meer van toepassing.

Als je iets op internet zet, doe dat dan wel gefundeerd en met de laatste informatie. Nu kom je met je eerste post al onbetrouwbaar over.

kienmeester

Bericht door kienmeester »

@AudioPat … oude inloggegevens kwijt Patrick? Vandaar nieuw account hier?
Je reactie vraagt een reactie...

Let's face it. Ook ik ken je softwareprojecten zoals KRS en Uni Radio. Het jammere is dat je altijd
voortvarend begint, maar dat het uiteindelijk eindigt in maandenlange stilte. De ontwikkeling komt
stil te liggen en contact is bijna onmogelijk. Niemand weet dan of je überhaupt nog met iets bezig bent.

De basis is altijd wel oké, maar als je op detailniveau gaat kijken valt er nog een hoop door te ontwikkelen.
Waarschijnlijk heb je hier geen tijd voor, want veel bugs en issues blijven lang (of heel lang) onopgelost.

Wellicht neem je teveel hooi op de vork en wil je teveel dingetjes, te snel implementeren in je software,
waardoor het allemaal maar half werkt. Misschien moet je eens versterking zoeken, niet alles alleen willen doen.

AudioPat

Bericht door AudioPat »

Hi Kienmeester,

Ja, klopt de oude gegevens kon ik niet meer vinden.
Wat betreft Uni zelf dat kan je echt niet meer vergelijken met alle andere projecten en vele bugs zijn allang opgelost(hele code eveneens opnieuw geschreven). Inmiddels doe ik het project ook niet meer alleen.

Overigens: Er ligt geen ontwikkeling stil in tegendeel zelfs; het wordt doorontwikkeld samen met een aantal radio-stations. Ook het ontwikkelproces is op meerdere punten aangepast. Ik begrijp overigens niet zo waar alle 'onrust' vandaan komt. Men hoeft de software niet te gebruiken. Sterker nog: Ik lever het niet eens meer uit, ondanks dat ik weet dat de software versie die ik hier heb wel voldoet aan de eisen. Gaat het om beta versie's: Dan geef je een aantal mensen een beta versie, dan loopt men tegen zaken aan om volgens op internet te gaan roepen dat het *** is, ja het spijt me zeer, maar daar ben ik mee gestopt. Ik vind het een beetje jammer. Ik heb een kleine user-base; die ik nooit hoor klagen en mocht er wat zijn, dan krijg ik netjes gewoon een bericht of ik er even naar zou kunnen kijken en krijgt men ook gewoon (vaak binnen 1 uur) een tegenbericht als het gaat om contact.

Indien men Uni niet goed vindt, dan is er een mooi alternatief: Omniplayer!. of kom een keertje kijken.

Plaats reactie