Ots Dj Muziek op externe harde schrijf / Scheduling & Logging

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JacobJan

Ots Dj Muziek op externe harde schrijf / Scheduling & Logging

Bericht door JacobJan » 17 feb 2019 18:12

Dag mensen op deze forum.

Ik zit met het volgende probleem. Ik had altijd mijn muziek in de map C:/otslabs/templates staan en werkte de Scheduling & Logging altijd perfect. Nu heb ik een nieuwe computer en heb mijn muziek op een externe harde schijf gezet omdat ik daar simpelweg meer ruimte heb ( maar Ots dj wel geinstalleerd op C ) Nu zou ik graag de Scheduling & Logging weer laten draaien echter krijg ik het met geen mogelijk aan de loop, omdat ik niet weet waar ik de .osh bestand en .otm bestanden neer moet zetten en wat voor verwijzing deze zou moeten hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen

JacobJan

alex de groot

Re: Ots Dj Muziek op externe harde schrijf / Scheduling & Logging

Bericht door alex de groot » 18 feb 2019 10:40

Het .osh bestand en .otm bestanden plaats je gewoon in de map OtsLabs\Templates.
Wel zien dat je ook de schijf letter in je Templates wijzigt naar de schijf letter van je externe harde schijf.

JacobJan

Bericht door JacobJan » 19 feb 2019 11:33

Hoi Alex

Dit heb ik uiteraard al geprobeerd, maar er gebeurd niets. Voorheen had ik de songs in mappen op C:\OtsLabs\Templates staan. Nu is dit gewijzigd in F:\mijn muziek in mappen dus heb ik de regels in de OSH bestand gewijzgigd van:

*-19:59 Template End 1 C:\Otslabs\Templates\2000.otm
naar
*-19:59 Template End 1 F:\mijn muziek in mappen\2000.otm

Wat echter wel goed gaat is als ik een otm bestand aanklik dan laad deze wel in Ots Dj, maar het werkt niet samen met de OSH bestand

Ik heb geen idee waar het mis gaat ? misschien de spaties tussen de regels in in de OSH bestand ?

Uiteraard alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door JacobJan op 19 feb 2019 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

alex de groot

Bericht door alex de groot » 19 feb 2019 12:19

Bij ons werkt het als volgt
MON-15:59 Template End 1 C:\OtsLabs\Templates\MON-1600.otm
MON-16:59 Template End 1 C:\OtsLabs\Templates\MON-1700.otm

De Regels in de OTM bestanden zijn bij ons het volgende
~length iterations=1, target=60

@TimeSync=*:00:00

F:\OtsLabs\Templates\Tijdsein\Accent FM Tijdsein - 6 uur.ots

F:\OtsLabs\Templates\Jingles Begin Prog\Jingle Accent Fm - Wereldwijd Via Internet De Beste Muziek Accent Fm.ots
F:\OtsLabs\Templates\Hitmixen\Jingle Accent FM - Goedemorgen.ots

~iq avail & rating >= 5 & ("1960s" | "1970s" | "1980s" | "1990s" | "2000s" | "2010s" | "Various") & lastplay > 24 hours & itemsep artist > 20 & itemsep title > 20

~iq avail & rating >= 5 & ("1960s" | "1970s" | "1980s" | "1990s" | "2000s" | "2010s" | "Various") & lastplay > 24 hours & itemsep artist > 20 & itemsep title > 20

~iq avail & rating >= 1 & ("Jingle's") & lastplay > 1 hours & itemsep artist > 1 & itemsep title > 1

JacobJan

Bericht door JacobJan » 19 feb 2019 12:28

Wat trouwens wel goed gaat is als ik een otm bestand aanklik dan laad deze wel in Ots Dj, maar het werkt niet samen met de OSH bestand

Ik heb geen idee waar het mis gaat ? misschien de spaties tussen de regels in in de OSH bestand ?

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 22 feb 2019 22:47

Misschien een domme vraag van uit mijn kant, als je de platen in de playlist sleept, worden ze dan wel af gespeeld? En welke foutmelding krijg je eigenlijk te zien, voor het geen wat je wil!

In het OSH bestand staat alleen een verwijzing naar je format (OTM) welke format op welk uur gedraaid moet worden.

# MASTER SCHEDULE

# ALL DAYS and HOURS
# Save media library database

*:01 SaveOML

#####################
# Maandag #
#####################

Mon-00:58 Template End 1 C:\OtsLabsAv\Templates\middagplaylist.otm

En in je OTM staat alleen te draaien categorie (plaat).Dus eigenlijk het uur format

Deze files staan standaard in C:\OtsLabsAV\Templates\
Maar je kunt ze ook elders opslaan, je roep deze OSH op in de SCD module.

We horen graag wat je meldingen zijn, en let vooral op type fouten! Dan wil het ook niet werken.
Als het straalt, dan is het goed.

Ostara

Re: Ots Dj Verandering computer

Bericht door Ostara » 10 jun 2019 20:50

Goedenavond

Ik draai al jaren met Ots en heb mijn muziek op een externe hardeschijf staan.
Nu heb ik een andere computer en daar benoemd de comuter mijn hardeschijf met een andere letter.
Dit was M: en is nu G: Ots kent alleen de M: schijf.
Is er iemand die hier een oplossing voor weet, zodat in Ots ipv M: schijf de G: schijf herkent

v.ijl

Re: Ots Dj Verandering computer

Bericht door v.ijl » 10 jun 2019 21:49

Ostara schreef:
10 jun 2019 20:50
............. , zodat in Ots ipv M: schijf de G: schijf herkent
Precies anders om: de G-schijf hernoemen tot M-schijf.
Welke windows gebruik je...?
Hiet wordt win7 ultimate gebruikt..
en dan is er koffie......

alex de groot

Bericht door alex de groot » 11 jun 2019 01:21

Hier vindt je de oplossing. [url]https://computertotaal.nl/artikelen/how-to/wijzig-de-driveletter-van-een-station/?API_COOKIE_REDIRECTED=True[/url]. Google is je beste vriend en weet alles. -+dance

v.ijl

Bericht door v.ijl » 13 jun 2019 21:37

alex de groot schreef:
11 jun 2019 01:21
Hier vindt je de oplossing. [url]https://computertotaal.nl/artikelen/how-to/wijzig-de-driveletter-van-een-station/?API_COOKIE_REDIRECTED=True[/url]. Google is je beste vriend en weet alles. -+dance
Dat is dus voor win 10....
Nu voor win 7...
Om te veranderen klik je in Windows 7 met de linker muisknop op de Startknop en daarna op Configuratiescherm. Hier bevindt zich Systeembeheer.
Systeembeheer openen, Hierin bevindt zich Computerbeheer, Computerbeheer openen. Hierin bevindt zich Opslag, deze open je. Hier bevindt zich Schijfbeheer! Schijfbeheer openen. Hier worden de diverse schijven zichtbaar. De G-schijf met de rechter muisknop aanklikken, er gaat een venster open, één van de onderwerpen is dan Stationsletter en paden wijzigen, deze klik je aan met de linker muisknop... En dan wijst het zich vanzelf!

Succes!
en dan is er koffie......

alex de groot

Bericht door alex de groot » 14 jun 2019 16:07

v.ijl schreef:
13 jun 2019 21:37
alex de groot schreef:
11 jun 2019 01:21
Dat is dus voor win 10....
Nu voor win 7...
Om te veranderen klik je in Windows 7 met de linker muisknop op de Startknop en daarna op Configuratiescherm. Hier bevindt zich Systeembeheer.
Systeembeheer openen, Hierin bevindt zich Computerbeheer, Computerbeheer openen. Hierin bevindt zich Opslag, deze open je. Hier bevindt zich Schijfbeheer! Schijfbeheer openen. Hier worden de diverse schijven zichtbaar. De G-schijf met de rechter muisknop aanklikken, er gaat een venster open, één van de onderwerpen is dan Stationsletter en paden wijzigen, deze klik je aan met de linker muisknop... En dan wijst het zich vanzelf!

Succes!
Voor Windows 7 is dat juist het zelfde stappenplan

Plaats reactie