Radio DJ 2.0 is uit

Alles over software pakketten voor jouw station.
RadioFiets

Re: Radio DJ 2.0 is uit

Bericht door RadioFiets » 17 aug 2018 01:32

We hebben gewoon een username in de database met de naam databasemon :)
Radio Fiets - Na een uur weet je nog niets / Luister je links dan hoor je rechts niets / de hele dag druk met niets

radiofiets.com

roobin

Bericht door roobin » 17 aug 2018 10:37

RadioFiets schreef:
17 aug 2018 01:32
We hebben gewoon een username in de database met de naam databasemon :)
Dus..? een online MySQL database?

roobin

Bericht door roobin » 18 aug 2018 17:06

Echtwel schreef:
16 aug 2018 23:23
RadioDJ heeft zelf een forum al een in gekeken ;-) ??

jeps, zojuist nogmaals in gezocht en gekeken, maar nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Daarvoor is hier een forum ook toch? Ook om enige ervaringen uit te wisselen, dus brand los!

Calypso

Bericht door Calypso » 21 aug 2018 14:52

roobin schreef:
16 aug 2018 17:58
Kan je RadioDJ ook installeren op een online MYSQL database IPV een localhost SQL server (op de computer geinstalleerd) ? of is dit af te raden omdat t dan langzaam wordt ofzo?
Ja het kan. Af te raden? De meeste gebruikers op het RDJ forum zullen dat doen omdat er een paar nadelen aan kleven:

* Snelheid: RDJ is niet super qua SQL queries en database inrichting. Er is wat winst te behalen door wat indexen anders te leggen, maar de queries kosten over het algemeen redelijk wat tijd, vooral als je een rotation erin gaat zetten. De muziek draait dan wel gewoon door, alleen schermupdates lopen wat achter. Als je de database remote hebt staan, zit je in elk geval met de lag van de verbinding, en dus wordt de response op je queries nog trager.
* Als je verbinding met de remote database server wegvalt vindt RDJ het mooi geweest en gaat-ie fouten genereren en stopt met spelen. En na elk gespeelde track zal-ie iets in de database gaan wegschrijven of willen lezen, dus dat kan een probleem veroorzaken.

Zoals gezegd: de meeste gebruikers op het RDJ forum zullen het dus afraden om die redenen, maar die flippen ook al als je bijv. de database op een lokale (linux) machine op je netwerk hebt staan ;-). Er zijn scenarios te bedenken waarop het wel interessant kan zijn om een externe database te draaien, maar dat ligt helemaal aan je situatie.

Persoonlijk: als je geen goede reden hebt om-m extern te plaatsen, hou-m intern. Kan gewoon op dezelfde PC als RadioDJ draait, kost je iets qua geheugen en processor capaciteit, maar de meeste moderne systemen hebben dat voldoende. Maakt het een stuk makkelijker en zekerder. Als je weet waar je mee bezig bent, je snapt bovenstaande bezwaren en weet hoe je die risico's kunt minimaliseren, dan kun je het extern doen.

johan12

Bericht door johan12 » 29 jan 2019 17:24

Ik ben ook van plan om met radio dj te streamen omdat winamp steets vastloopt bij mij maar ik snap niet hoe het werkt met de sql database ik kan nergens een download vinden wie kan mij in stappen uitleggen hoe ik het moet doen
Radio de silvermine 🎵🎵🎙
http://www.radiodesilvermine.nl/

Calypso

Bericht door Calypso » 29 jan 2019 19:24

johan12 schreef:
29 jan 2019 17:24
Ik ben ook van plan om met radio dj te streamen omdat winamp steets vastloopt bij mij maar ik snap niet hoe het werkt met de sql database ik kan nergens een download vinden wie kan mij in stappen uitleggen hoe ik het moet doen
Volg de handleiding op bijv. https://djgarybaldy.co.uk/help-cant-install-radiodj/ en je komt waarschijnlijk al een heel eind.

Plaats reactie