Adobe Audition 1.5

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

paulvangelder

Re: Adobe Audition 1.5

Bericht door paulvangelder » 22 nov 2018 23:06

dank! weet ik dat ook al weer. helaas heeft het niet geholpen, er valt nog steeds niets op mijn multitrackmode te schuiven, althans vanaf mijn desktop of uit mijn mapjes (mp3's). thanks anyway!

paulvangelder

Bericht door paulvangelder » 23 nov 2018 08:47

dank! weet ik dat ook al weer. helaas heeft het niet geholpen, er valt nog steeds niets op mijn multitrackmode te schuiven, althans vanaf mijn desktop of uit mijn mapjes (mp3's). thanks anyway!

wave

Bericht door wave » 23 nov 2018 20:12

3 vragen:
1) Heeft je multitrack project wel dezelfde sample rate als de MP3's die je erheen probeert te slepen?
2) Zijn je MP3's CBR (Constant Bit Rate) of VBR (Variable Bit Rate) gecodeerd? CoolEdit Pro 2.0, de voorganger van Audition, had met VBR vaak problemen
3) Kun je de MP3's wel normaal importeren in een multitrack project via file\import?

Je zou ook eens kunnen zoeken in de Adobe community, of het probleem (en een fix) daar bekend is. Google bijvoorbeeld eens op de zoekterm "adobe audition 1.5" community
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

paulvangelder

Bericht door paulvangelder » 25 nov 2018 21:03

hielp toch niet. sleepprobleem blijft bestaan

paulvangelder

Bericht door paulvangelder » 25 nov 2018 21:12

file importeren lukt wel. slepen dus niet, bitrate etc. moet niet uit maken. (grappig naar mijn cool edit pro kan wel worden gesleept.) op audition 1.5 community kreeg ik ook geen oplossing

wave

Bericht door wave » 25 nov 2018 22:12

Laat een WAV file zich wel verslepen?

wave

Bericht door wave » 25 nov 2018 23:49

Nog even diep in mijn werkgeheugen grabbelend: heb je wel de 'Move' tool geselecteerd in de toolbar? Als je een andere tool hebt geselecteerd dan kun je geen clips schuiven. Als die toolbar niet actief is, maak 'm dan actief via view>toolbars.

paulvangelder

Bericht door paulvangelder » 27 nov 2018 11:29

ja hoor, laat mij maar schuiven,die move tool weet ik te vinden. Ook WAV files schoof ik heerlijk op m'n oude audition, die er helaas af is nu. Ik kom er echt niet uit, re-installing is ook niet mogelijk want de c.d. is fucked.

wave

Bericht door wave » 27 nov 2018 19:46

Welke Windows versie draai je eigenlijk? En is je probleem ontstaan ná een Windows update?

Punt blijft wel dat Audition 1 (2003) en de 1.5 update (2004) feitelijk alleen maar een gepolijste uitvoering van de antieke Cool Edit Pro 2 code waren. Onderhand 2 decennia geleden geschreven voor de NT4 / NT5 omgeving. Ondanks dat Microsoft altijd veel aandacht heeft besteed aan de backward compatibility met oude applicaties, houdt het natuurlijk ergens een keer op. Je geeft al aan dat je niet meer kunt herinstalleren. Bedenk daarbij ook dat als je de CD nog wel aan de praat krijgt, je Audition 1.5 niet meer kunt activeren omdat Adobe de activation servers al jaren geleden uit de lucht gehaald heeft. Voor Audition 3.0 heeft men destijds nog een workaround bedacht, maar ook die is niet meer actief.

De realiteit: je moet gaan kiezen. Of nog heel veel tijd besteden aan pogingen om 1.5 aan de praat te krijgen, of je projecten exporteren nu die functionaliteit nog wel werkt en voor een moderner pakket kiezen. Er bestaat een ses2sesx tool waarmee je oude 1.5 sessie files kunt exporteren naar CS6 projecteren, maar reken er wel op dat op z'n minst een aantal oude Fx niet geconverteerd kan worden en je dus opnieuw het nodige editwerk moet doen.

Maar om positief te blijven: waren die oude versies errug goede crashgenerators als je met wat meer sporen wilde werken, CS6 en CC zijn vele malen stabieler. Pas als je uitgebreid wilt multirakkeren met 20+ sporen met op alle sporen faderautomatisering, EQ, VST en/of DirectX plugins via een VST wrapper, en een aantal virtuele bussen op je mixer, dan kun je beter naar een ander pakket gaan omkijken. Alle waar naar z'n geld....

paulvangelder

Bericht door paulvangelder » 27 nov 2018 21:22

CS6 en CC kun je niet kopen. moet je maandelijks een bedrag betalen, bovendien hebben die veel overbodigs, ik wil alleen audio, eenvoudig en met mogelijkheden, dat is er kennelijk niet meer (audacity is ook niet alles...)

audition via pirate bay met crack kan ook, maar dan loop je kans op indringers... f adobe!

v.ijl

Bericht door v.ijl » 27 nov 2018 22:24

re-installing is ook niet mogelijk want de c.d. is fucked.
Heb je nog wel het serienummer of keycode? Zoja, dan is het mi mogelijk om Adobe Audition 1.5 te downloaden en het serienr in te voeren.
Ik kwam het volgende tegen: https://adobe-audition.en.softonic.com/download
en dan is er koffie......

wave

Bericht door wave » 27 nov 2018 22:54

Softonic :cry: kijk wel heel erg goed uit voor allerlei ongewenste extra’s!

CS6 is nog geen abo, maar inderdaad kan het pakket veel meer dan de meer basale editing die jij zoekt. Heb je al eens naar Wavelab Elements 9.5 gekeken? Niet duur en met beperkte multitrackmogelijkheden maar wel krachtig.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 28 nov 2018 18:11

Vraag me niet hoe maar ik heb zelfs Cool Edit Pro uit 1998 op een Windows 10 pc kunnen installeren. Zo niet moeten kunnen heb ik vernomen maar het werkt als een tierelier.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

v.ijl

Bericht door v.ijl » 29 nov 2018 13:30

Zwarte IJsbeer schreef:
28 nov 2018 18:11
Vraag me niet hoe maar ik heb zelfs Cool Edit Pro uit 1998 op een Windows 10 pc kunnen installeren. Zo niet moeten kunnen heb ik vernomen maar het werkt als een tierelier.
En hoe is het met de stabiliteit? Hier draait Cool Edit Pro op een Dell PCtje met win7 ultimate. Het draait maar is niet erg stabiel, dus regelmatig (om de 5 min) het werk opslaan.

Een programma zonder toeters en bellen is 'waveshop' kan alleen knippen en plakken, geen uitgebreide kunsten zoals reverb en echo... https://sourceforge.net/projects/waveshop/
en dan is er koffie......

Plaats reactie