mAirlist gebruikers

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

harry45

Re: mAirlist gebruikers

Bericht door harry45 » 28 mei 2017 01:42

hallo, kan iemand mij eens uitleggen , waarom ik niet ineens meer de titel van het nummer en het plaatje van de artiest , ineens niet meer krijg , deze heeft altijd gewerkt in de encoder van mairlist.maar sinds vandaag neemt hij de streamtitels niet meer over.

marckxz

Bericht door marckxz » 28 mei 2017 20:57

Wat is er gewijzigd aan je configuratie?

Dj-blacklight

Bericht door Dj-blacklight » 17 aug 2017 17:58

ik heb sinds maart mairlist 5.3.2 professional mijn pc had laast een automatiche update gehad en opeens was ik alles kwijt van mairlist nu moet ik alles opnieuw installeren kan iemand mij pdf bestand sturen met fotos en nl talige handleiding erbij hoe ik mairlist moet installeren en hoe ik de encorder kan instellen en hoe ik action knop zichtbaar kan maken in mairlist en hoe ik muziek importeer naar mairlist databass willen jullie mij prive bericht sturen naar mij hier via deze weg ik hoor het graag groetjes

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 17 aug 2017 20:00

dj-blacklight schreef: ik heb sinds maart mairlist 5.3.2 professional mijn pc had laast een automatiche update gehad en opeens was ik alles kwijt van mairlist nu moet ik alles opnieuw installeren kan iemand mij pdf bestand sturen met fotos en nl talige handleiding erbi
Een irritante eigenschap van Windows 10 is inderdaad dat de updates automatisch uitgevoerd worden. Een gevolg hiervan is dat het hardware ID van een PC, welke hard gekoppeld is aan mAirList, veranderd. Hierdoor dient de licentie opnieuw geactiveerd te worden voor het nieuwe hardware ID. Niet heel ingewikkeld en uitvoerig beschreven op de website van mAirList. Helaas zoals bij zoveel van deze applicaties in het Engels (of Duits). Er bestaat geen Nederlandse handleiding voor mAirList.

Hoe je de encoder en dergelijke instelt is helaas een persoonlijke instelling, afhankelijk van je persoonlijke wensen. Ook bijvoorbeeld afhankelijk of je wel of niet een hardware mixer gebruikt. Ik kan je mijn instellingen geven maar het is niet gegarandeerd dat mAirList dan werkt zoals jij dat wil.

Ik adviseer je veel tijd te investeren in de Wiki's op de mAirList website en de Engelstalige hulp in het forum. Als het echt niet lukt, wil ik wel een keer op afstand inloggen en je via Teamviewer helpen.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

Dj-blacklight

Bericht door Dj-blacklight » 27 aug 2017 11:44

hoi mairlist gebruikers kan iemand mijn helpen hoe ik muziek importeer naar mairlist databasse hij geeft aan bestemings opslag is niet opgegeven waar kan ik een bestemming map vind in mairlist hoe moet ik die aan maken wil iemand mij dat even uitlegen in het nederlands groetjes dj-blacklight

Rbijmansjoel

Bericht door Rbijmansjoel » 28 aug 2017 14:45

Je moet altijd eerst een opslag aangeven waar je files in hebt opgeslagen.
Dan moet je naar configuratie in je database gaan en dan naar opslag.
Vervolgens kun je daar je mappen opgeven waar bij voorbeeld je muziek en jingles hebt staan. (Bijvoorbeeld E:/Muziek) Als je dat hebt gedaan moet je Mairlist eventjes herstarten. Daarna ga je weer naar je database en naar synchroniseren. Daar kun je een map aangeven waar je je muziek in wilt importeren. Je kunt ook een type hierbij instellen waar de bestanden voor dienen. Dan klik je op importeren starten en dan zal Mairlist het netjes importeren. Hopelijk heb je hier iets aan.
Jong geleerd is oud gedaan 🍺

Danny1983

Bericht door Danny1983 » 02 nov 2017 15:25

Beste mensen,

Wie weet het antwoord op de volgende vraag:

Ik gebruik nu twee weken Mairlist tot zeer grote tevredenheid! Ik wil deze dan ook gaan kopen (draait nu als demo) maar er is nog één vraag die me bezighoud waar ik totoaal niet uit kom.
We downloaden het nieuws met RTV Audiodownload Tool. Aan het einde van het nieuws is het vaak een aantal seconden stil, vaak 5 seconden. Mairlist draait dan vervolgens het hele bestand af waardoor het dus stil is.
Ik kan geen Quepoints instellen aangezien het nieuws natuurlijk geen vaste tijd heeft. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Mairlist zelf de stilte eraf haalt aan het einde? Er zit bij de opties wel een auto que instelling maar hij doet het niet :(

Danny1983

Bericht door Danny1983 » 03 nov 2017 09:15

Ai die had ik niet gezien :( Dat is balen, want dat betekend dat er dus steeds stiltes gaan vallen :( Is er een manier om die stiltes automatische te verwijderen met één of ander programma dat iemand weet?

Peerke_NL

Bericht door Peerke_NL » 03 nov 2017 09:28

Gebruik geen mAirlist, maar wij zetten bij het nieuws automatisch de opener erachter is dat wellicht een idee?
ScoutFM , het Scouting station : http://player.scoutfm.nl

Danny1983

Bericht door Danny1983 » 03 nov 2017 11:22

Peerke_NL schreef:
03 nov 2017 09:28
Gebruik geen mAirlist, maar wij zetten bij het nieuws automatisch de opener erachter is dat wellicht een idee?
Hoe doe jij dit nu dan? Ik werk met RTV Audiodownload tool, Als ik onder audio vormeving onder het tabblad "Einde audiobestand" bij sluiter een start jingle aangeef, en bij mixpunt 3,0 seconden neerzet en ik sla dit vervolgens op, dan zet hij het mixpunt gewoon weer terug op 0,0 seconden :(

Fcauli

Bericht door Fcauli » 13 dec 2017 19:48

ik heb sinds kort ook mairlist 5.3 maar als ik een skin ini download op de forum van mairlist en in mijn config map zet gebeurd er niks, behalve dat de achtergrond kleur veranderd.
ik vraag het hier mijn duits is niet goed.
heeft iemand hier een idee.

Fcauli

Bericht door Fcauli » 07 jan 2018 10:55

ik heb nu de arduino werkend met mairlist de faders sturen de players aan en de buttons de jingle cart.
nu heb ik gelezen dat je ook met een script in mairlist de arduino aan kunt sturen als het eind van een player wordt bereikt en de player dan gaat knipperen.
Zodat er een led gaat knipperen bij de arduino zou hier iemand mijn op weg willen helpen.

gr

Dj-blacklight

Bericht door Dj-blacklight » 05 mei 2018 22:56

mijn mairlist home studio werkt wil niet meer open hij sinds mijn pc nieuwe algemenen update heeft gehad is mijn licenie door die update verwijderd nu hoe krijg ik mijn eigen licensie weer terug op mijn pc ik heb via de website mijn eigen licensie code opnieuw op activering gevraag hun zeggen dat 1 tot 3 werkdagen kan duren voor mijn mairlist weer kan gebruiken zegen ze wat is jullie ervaring er me wat kan ik doen om de licensie te behouden zonder dat windows 10 elke keer na algemene onderdelen update elke keer mijn licensie verwijder is daar iets tegen te doen ?

wizzelwachter

Bericht door wizzelwachter » 06 mei 2018 11:03

Wat ik uit eigen ervaring heb mee gemaakt is dat bij een windows update ,en dus een verlopen licentie, het maximaal een half uur duurt voor het spul weer werkt. Maar ik weet ook uit de voorwaarden dat bij het overbrengen naar een nieuwe pc het hele licentie proces opnieuw moet worden doorlopen ,om te voorkomen dat je op 2 pc's gebruik zou kunnen maken van Mairlist. Wellicht dat je dat nog niet hebt gedaan en dat het daarom zo lang duurt elke keer?

Plaats reactie