mAirlist gebruikers

Alles over software pakketten voor jouw station.
Da1AndOnlyFr3ak

Re: mAirlist gebruikers

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak » 06 jul 2016 09:09

deltapiraat schreef:Goedemorgen,

ik ben nu een maand bezig met mairlist... maar wie kan mij er een beetje wegwijs in maken.
wat ik wil dat die een automatische playlist maakt. voor 1 dag in de week.
ik ben zelf niet zo goed in het duits en engels.. vooral als het te technisch wordt

misschien met teamviewer op afstand.
Misschien heb je hier wat aan? Dit is een Nederlandse uitleg over hoe je automatisch een playlist kan aanmaken.
http://www.radio-streams.net/mairlist-g ... 3ytno9OKM8

En hier vind je de versie van M-Airlist zelf
https://www.mairlist.com/dokuwiki/tutor ... scheduling
★★★ Shine Like There's No Tomorrow ★★★

Database

Bericht door Database » 07 jul 2016 13:24

Het is geen hogere wiskunde. Je maakt eerst via de Database module onder Administration >> Manage Templates een Music Template aan. Deze template vul je met verschillende categorieën. Bijvoorbeeld Hot - Hot - Jingle - Slow. Zoiets. Dit doe je tot je ongeveer 25 van deze items in de lijst hebt staan.

Dan maak je een Hour Template aan. In deze hour template zet je een Music Block (waarschijnlijk Block 1. Dat block heb je immers net door de instructies hierboven te volgen aangemaakt.) Eventueel kun je er nog andere items in kwijt.

Vervolgens ga je naar Events. Daar zet je de date op 'each day', time op 'each hour at 0 minutes and 0 seconds'. Scope: Automation. Bij actions voeg je de volgende zaken toe:

- Generate playlists (bij options vink je include current hour aan). Numbers of hours to generate playlists in advance: 1
- Append database playlist (daarbij vink je: skip to current time aan)

Vervolgens zet je de automatisering op Automation. Je kunt eventueel met de hand het event even starten door op Run te klikken. Verder voert hij nu ieder uur zelf een event uit.

That's all. -bier

harry45

Bericht door harry45 » 17 jul 2016 02:26

waar moet je de encoder aanzetten in mairlist? of kan dat niet in de demo mode?

Da1AndOnlyFr3ak

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak » 17 jul 2016 10:08

harry45 schreef:waar moet je de encoder aanzetten in mairlist? of kan dat niet in de demo mode?
Hallo Harry,

Als je het programma hebt gestart dan doe je CTRL-ALT-X, zo kom je in het config panel waar je de encoder kan aanmaken/starten.
Het kan in Windows ook via Start > M-Airlist > Configuration. In sommige gevallen staat de verwijzing van het configuratiescherm van M-Artlist al in de snel startbalk van Windows.

harry45

Bericht door harry45 » 17 jul 2016 12:44

de encoder instellen dat is gelukt, maar zie nergens hoe ik de encoder kan aanzetten

Da1AndOnlyFr3ak

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak » 18 jul 2016 02:05

harry45 schreef:de encoder instellen dat is gelukt, maar zie nergens hoe ik de encoder kan aanzetten
De encoder start vanzelf als je de gegevens hebt ingevuld en daarna op OK drukt. Je ziet dan verder helaas niet goed wat de status van de encoder is
Als je de encoder in het zicht wil hebben dan ga je in Windows via Start naar programma's > M-Airlist en dan naar Configuration. Als het configuratiepaneel van M-Airlist is gestart ga je naar GIU hier kun je kiezen voor "Custom Screen Objects"
Klik dan op het groene kruisje waar "Add" naast staat en kies dan voor Streaming Encoder Status.
Nadat je dit hebt gedaan klik je op OK en herstart je M-Airlist, de encoder komt dan rechts bovenaan te staan en dan heb je de mogelijkheid om te starten en te stoppen.

Succes !

harry45

Bericht door harry45 » 21 jul 2016 22:08

dank je het is gelukt, zou er niet iemand tijd in willen steken , voor een gebruiksaanwijzing of youtube filmje hoe je mairlist helemaal geconfigeerd, want vind het best lastig zo , zou top zijn

discotrucker

Bericht door discotrucker » 12 nov 2016 13:20

De gebruiksaanwijzing is er op mairlist alleen van versie 3, maar de dingen waar jij om vraagt zijn nog exact het zelfde als in versie 3.
Als je zoekt op youtube staan er wel fimpjes, maar das meer over gebruik niet instellingen.
En op het mairlist forum kan je alles vragen in het engels en duits.
Op dit forum zitten ook genoeg mensen die bekent zijn met mairlist dus vraag het hier.

harry45

Bericht door harry45 » 03 dec 2016 01:28

js113500 schreef:Bij de lokale omroep waar ik werk gebruiken we mAirlist icm de D&R Airence :)

Sinds de Airence hebben we problemen, mAirlist geeft errors over de aansturing van de Airence. Laatst heb gebruik van de 'bug report' knop, binnen 10(!) minuten kreeg ik mail terug van Torben over dat hij met het probleem bezig ging, contact op ging nemen met D&R e.d. en dat hij een vermoeden had waar het probleem lag… De support is in ieder geval top!

Verder is mAirlist gewoon een systeem waar je heel veel mee kan, wel is een reclame-planner iets wat wij missen!
en is het al opgelost? want kamp met hetzelfde probleem

harry45

Bericht door harry45 » 30 dec 2016 01:04

ik zou graag de professinal willen hebben natuurlijk, maar 1145 euro gaat me toch te ver. nu zou ik de home studio kunnen kopen natuurlijk , maar wil ook faderstart en een soundprocessing er in zetten. geloof dat je voor faderstart een module kan kopen, maar hoe zit dat met soundprocessing is dat ook mogelijk om dat bij te kopen? want ook dat zit niet in de home studio versie.

Da1AndOnlyFr3ak

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak » 30 dec 2016 09:35

harry45 schreef:ik zou graag de professinal willen hebben natuurlijk, maar 1145 euro gaat me toch te ver. nu zou ik de home studio kunnen kopen natuurlijk , maar wil ook faderstart en een soundprocessing er in zetten. geloof dat je voor faderstart een module kan kopen, maar hoe zit dat met soundprocessing is dat ook mogelijk om dat bij te kopen? want ook dat zit niet in de home studio versie.
Je kan bij de "Home Edition" gewoon gebruik maken van soundprocessing via een "DSP" of "VST' plugin. Met Stereotool kun je dan absoluut een mooie sound creëren. Verder zitten er hele mooi routing opties in het programma voor als je met een mixer en losse soundprocessing wil werken.

Als je een D&R mengtafel hebt dan moet je inderdaad wel een duurdere licentie hebben om met faderstart te kunnen werken bij de M-Airlist "Home Edition'. Wat je ook zou kunnen doen, is een Velleman Kit (VM 110) gebruiken dan ben je voor een paar tientjes klaar.

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 03 jan 2017 19:48

Als je een Non Profit gebruiker bent (oftewel geen inkomsten genereert met de software), dan adviseer ik je direct contact op te nemen met de eigenaar van mAirList: Torben Weibert. Mijn ervaring is dat je, bij een goede onderbouwing, een zeer scherp aanbod van hem krijgt als Non Profit gebruiker.

Soundprocessing via een DSP Plug In is, zoals hierboven al geschreven, zeer goed mogelijk (Stereo Tool, Breakaway e.d.). Bovendien, niet onbelangrijk: er komt op zeer korte termijn een versie 6 van de software uit. Als je nu een licentie koopt, heb je kosteloos recht op de upgrade naar versie 6.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

pverhoeven

Bericht door pverhoeven » 08 feb 2017 13:49

Ik heb mAirList Home Studio afgelopen week gekocht. Voor privegebruik betaal je 99 euro. De module waarmee bediening via een D&R Airlite mogelijk is, kost 50 euro.

Inmiddels aardig zitten sleutelen aan de diverse configuratie-opties en ik ben zeer onder de indruk. Ik ga met name voicetracking gebruiken.

pverhoeven

Bericht door pverhoeven » 08 feb 2017 19:02

Via deze URL vind je de info en voorwaarden over de Home Studio versie: https://www.mairlist.com/en/home-users/.

Ina67

Bericht door Ina67 » 24 feb 2017 23:14

Wie zou me kunnen helpen met mairlist hij gooit telkens deck b eruit ik weet niet meer wat ik moet doen please help

Plaats reactie