Omniplayer

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

roskilde

Omniplayer

Bericht door roskilde »

Op dit forum hoorde ik voor 't eerst de naam 'Omniplayer' vallen maar ik vond er maar weinig over terug.
Tot vandaag:
http://www.mibroadcastservices.nl/omniplayer" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit spreekt mij enorm aan en ik vraag me dan ook af of iemand een richtprijs kent.
Wordt het als geheel verkocht of is het een modulair systeem?

Heb M&I ook al gecontacteerd maar het is weekend en ik verwacht pas over enkele dagen reactie.

Groet!
markje

Re: Omniplayer

Bericht door markje »

Onlangs heb ik bij een demo van omniplayer gezeten. Ik ging er wat sceptisch in eerlijk gezegd. Maar het is een mooi ding. Niet alleen mooi maar de gebruikers interface en zijn eenvoud mag er zijn, terwijl er inwendig ik weet niet hoeveel mogelijkheden zijn. Ik zou bijna zeggen dat zo'n beetje alles wat je je kan bedenken instelbaar is. Veel dingen zijn mogelijk naast de normale audio playout uit de zogenaamde multi, single of cart players. o.a. het simultaan uitspelen van video wat in sync gehouden wordt met je audio playout. En nog veel meer. Het zag er erg compleet uit en ik heb er zelf even mee mogen spelen.
Ik ben er enthousiast over in ieder geval.
En toen was er licht
Martijn

Bericht door Martijn »

Wat betreft layout een Dalet look-a-like! Hopelijk qua functionaliteit beter.
coen

Bericht door coen »

Martijn schreef:Wat betreft layout een Dalet look-a-like! Hopelijk qua functionaliteit beter.
Precies! Dalet 5.1F.

Zonder dollen, ziet er goed uit. Redelijk conventioneel maar mijn voorkeur gaat ook naar 'keep it simple' en stabiliteit. Ben benieuwd wanneer het eerste Dalet-station omgaat.
Laatst gewijzigd door coen op 20 nov 2013 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn

Bericht door Martijn »

538 draait er al mee (geloof ik?) en ook Q heeft het inmiddels in bezit. Weliswaar voor in de nacht alleen maar toch....
jorispeeters

Bericht door jorispeeters »

538 draait nog gewoon op Dalet. Wat zijn de verschillen tussen Omniplayer en GML? Welke is een waardig vervanger voor Dalet?
markje

Bericht door markje »

coen schreef: Zonder dollen, ziet er goed uit. Redelijk conventioneel maar mijn voorkeur gaat ook naar 'keep it simple' en stabiliteit. Ben benieuwd wanneer het eerste Dalet-station omgaat.
dat is al enige tijd geleden gebeurd aldus de info uit de demo. Radio 4 een aantal regionalen Sublime FM en nog een paar namen die me niet meer te binnen schieten. er schijnt nog meer op de rol te staan
jorispeeters schreef:538 draait nog gewoon op Dalet. Wat zijn de verschillen tussen Omniplayer en GML? Welke is een waardig vervanger voor Dalet?
radio 538 gebruikt omniplayer al lange tijd voor de carts, 3FM ook (omniplayer heeft daar zelfs af en toe een eigen item - zoek maar eens op youtube :)) )

538 gaat naar verluid binnenkort omniplayer ook gebruiken voor de playout van muziek.
Een waardige vervanger zou ik je niet aan kunnen wijzen dat zou oneerlijk zijn daar ik zelf gml niet eerder gezien heb. alleen van horen spreken en daar trek ik dan liever niet mijn conclusies uit, want dat zou mij partijdig maken naar het product dat ik wel heb gezien.
En toen was er licht
Patricksweb

Bericht door Patricksweb »

Het is en blijft aan de achterkant volgens mij gewoon Dalet, tijd voor wat nieuws. De hele dag 'godverdomme, schijt Dalet' is hier een veel gehoorde klacht. Weg er mee dus :)
markje

Bericht door markje »

Patricksweb schreef:Het is en blijft aan de achterkant volgens mij gewoon Dalet,
dat klopt helaas niet.
tijd voor wat nieuws.
zeer zeker. het is mooi dat er eindelijk beweging is in dit segment van de markt. zelf kijk ik er met interesse naar uit wat er nu allemaal aan het gebeuren is. niet alleen op software gebied maar ook keuzes die radio stations deze dagen/tijden maken.
De hele dag 'godverdomme, schijt Dalet' is hier een veel gehoorde klacht. Weg er mee dus :)
ja, want Dalet is zo slecht dat het voor niets (weet ik veel) 15 jaar ofzo veelvuldig in radioland is gebruikt. :roll:
En toen was er licht
Patricksweb

Bericht door Patricksweb »

Dat Ferrari er mooi uit ziet oké, maar of het ook goed werkt...
Dat is hetzelfde als Bjorn Borg en de boxers van de Zeeman. Het is een merknaampje.
Gelukkig snap je het, Mark.
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik ben echter wel nieuwsgierig of dit pakket ook echt compleet is. Dat je dus geen Audiolink, Powergold, Duplexx, Impex, Durex :wink: en noem alle "ex-en" maar op nodig hebt.

We weten allemaal dat Dalet niet op zichzelf staat en dat je veel tools van derden nodig hebt wil je het eenmaal "lekker" draaiend hebben.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Het lijkt er op dat er geen scheduling-functionaliteit in zit. Dus ik neem aan dat het samenwerkt met Powergold (verkopen ze zelf), Music1, MusicMaster en dergelijke.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Badeendje

Bericht door Badeendje »

Zie net op 538 TV dat 538 over is op Omniplayer voor het afspelen van de playlist. Grappig om de synchroon video en audio functionaliteit in actie te zien.
Kwak kwak!
keesthatsme

Bericht door keesthatsme »

Badeendje schreef:Zie net op 538 TV dat 538 over is op Omniplayer voor het afspelen van de playlist. Grappig om de synchroon video en audio functionaliteit in actie te zien.
Klopt helemaal! Radio 538 zelf draait al helemaal op Omniplayer. Bij 538 Hitzone is Omniplayer nu alleen nog in gebruik voor non-stop, voor live-assist wordt er nog een half jaartje gebruik gemaakt van Dalet. Daarna gaan ze volledig over op Ominplayer. Komt bij M&I vandaan.
Martijn

Bericht door Martijn »

Voor ons als radionerds vast niet te betalen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de prijs van dit pakket. Dalet was (is) Frans en OmniPlayer lijkt me Nederlandse makelij, dus prijstechnisch allicht gunstiger.
Heeft iemand een indicatie of wordt dezelfde prijs als de Herbreeuwse letter gehanteerd?

Nogmaals: ik wil het pakket niet maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat M&I ervoor vraagt.
Gesloten