KRSRadio verzameltopic

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Dennis Heerema

Re: KRSRadio verzameltopic

Bericht door Dennis Heerema »

Volgens mij gaat het niet om uiterlijk, maar om fuctionaliteit en bedienbaarheid.

Maar goed, evenzo benieuwd of het beschikaar is.

rodie

Bericht door rodie »

Patricksweb schreef:En na een lange tijd ziet het er nog steeds uit als een oerlelijke Visual C++ Windows applicatie, zonder eigen identiteit en met de insteek van een Dalet interface. Ik blijf het spuuglelijk vinden. Sorry.
Bedenk eens iets wat er niet uitziet ala 1995.
Volgens mij heb jij het over jezelf.

DJKevin

Bericht door DJKevin »

Schijnbaar is een mening niet meer moglijk...ik ben overigens met Patrick eens. Het wordt tijd voor iets nieuws en ik denk dat KRS dat niet is.

Dennis Heerema

Als je nu zegt het werkt niet of, er missen een hoop functionaliteiten zeg ik ja het is een mening met inhoud.
Maar nu zeg je: Je hebt blauwe ogen daar hou ik niet van en dus is het niet goed....

Maar er zijn zeker mooie stukjes software: Neem GML van Audisi, dat ziet er wel moderner uit en lijkt niet meer op Dalet.
http://www.bfn.nl/content/bfn-avsolutions/gml" onclick="window.open(this.href);return false;

Database

Bericht door Database »

Patricksweb schreef:En na een lange tijd ziet het er nog steeds uit als een oerlelijke Visual C++ Windows applicatie, zonder eigen identiteit en met de insteek van een Dalet interface. Ik blijf het spuuglelijk vinden. Sorry.
Bedenk eens iets wat er niet uitziet ala 1995.
Kijk eens aan. Een constructieve bijdrage waar niemand wat aan heeft. Leg dan eens uit hoe je het wél wil hebben. En dan niet roepen: "Ja, zoals Audisi het ook heeft!", want dan ben je nog steeds niet innovatief bezig.

Daarnaast: ik ga binnenkort een programma in elkaar sleutelen dat lijkt op Audisi. Vind je vast mooi. Eén nadeel: geen van de knoppen werkt, en je wordt bekogeld met foutmeldingen. Gaat vast een topuitzending worden!

Dennis Heerema

LOL, maar kan iemand Eela verder helpen, want het is een forum en daar gaat het om mekaar te helpen nietwaar :)

Patricksweb

Bericht door Patricksweb »

Elk nieuw project ziet er uit als Dalet. Met alle respect, maar elke keer zie ik weer dezelfde opstelling: Een grote 'main playlist' en twee 'autoplayers'. Ik heb liever iets als GML, een playlist waar je je goed op kunt concentreren.
Bedenk wat nieuws, iets wat er totaal anders uitziet, iets wat ook te skinnen is (kleuren, logo's etc.), iets wat stabiel werkt en niet op MySQL etc.etc., dat hebben we allemaal al wel gezien.

Freeplayer is een van de voorbeelden die ik kan noemen wat betreft het 'na-apen' van Dalet. Dalet is op zijn retour naar huis, en het is nu tijd om nieuwe software ala 2013 te maken, die meedenkt met de gebruiker. Het enige pakket wat hier op inspeelt is GML van Audisi, en deze naam zul je wel vaker voorbij zien komen.

Niks 'een reactie waar je niks aan hebt', maar het is allemaal niet meer zo uniek, we nemen allemaal maar het zogenaamde 'grote voorbeeld' over.

Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Innovatie of vernieuwing is het idd allemaal niet. Het voornaamste probleem zit 'm waarschijnlijk in de beschikbare tijd. Als je een serieus softwarepakket op de markt wil zetten moet je hier eigenlijk fulltime mee bezig zijn, waarschijnlijk met meerdere mensen.

Een goede programmeur is immers nog geen goede interactie-ontwerper. Dit is overigens geen verwijt naar de maker van KRSRadio toe, de tijd en het doorzettingsvermogen dat er sowieso in zit (waarschijnlijk allemaal vrije uurtjes) is sowieso lovenswaardig.

Xeno

Bericht door Xeno »

En niet te vergeten: het is een niche markt. En dat moet je aan kunnen. GML zie je ook nog niet in elke studio terug. Dat is een langdurig proces. Want alle stations die wat voorstellen zijn voorzien van automatisering. Dus tenzij de ervaring van dat station met hun huidige station echt zwaar klote is, heb je een erg kleine kans om je product te slijten. Je zou zeggen: juist daarom moet je met iets unieks komen. En dat is ten dele ook wel waar, maar het is een enorme gok wanneer je er je geld mee moet verdienen.

@Patricksweb Waarom wil jij geen MySQL meer zien? De reden "dat kennen we al" is niet echt een reden. Een database is een database. Stabiliteits issues komen niet van MySQL.

Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Een met Xeno, MySQL is een prima database die rock solid is en snel en eenvoudig is uit te lezen.

DJPatrick

Bericht door DJPatrick »

Heren,

Ik ga toch even reageren.

Database:
Als eerste wil ik aangeven dat de software niet op MySQL draait, maar op SQL Server(2012). Verder heb ik overigens niets tegen MySQL Server.

Dalet + algemeen:
Het hele idee is jaren geleden inderdaad voort gekomen uit Dalet.
Echter wat betreft de GUI heeft dit al reeds enkele wijzigingen door gemaakt en wordt er besproken wat handig is/werkt in overleg met bepaalde personen zo wordt er naar een andere GUI toe gewerkt.
Verder is de weergaven ook al reeds aangepast zodat het mogelijk is om via touchscreens te werken, ‘items in de playlist vast kan pinnen’, groeperen en ‘snel-zoek mogelijkheden’. Bijkomend is dat ook krs te skinnen valt en je je station logo’s erin kunt plaatsen om maar een van de dingen te noemen. Verder is de opzet al reeds veranderd. Zo is er bijvoorbeeld een Server applicatie bijgekomen, waar men alle clients in registreert, waar de rechten op geregeld worden, waar clients ook geblokkeerd op kunnen worden, welke de FTP IN/UIT voor zijn rekening neemt, requests, social media koppelingen indien dat gewenst is.
Op een werkstation zijn dus ook geen database login gegevens meer te vinden, maar alleen een verwijzing naar de server en hoeft er dus ook niet meer ingelogd te worden en is het een kwestie van een nieuw werkstation registreren in de server app en het ‘krs-systeem’ start op, grafisch een playlist in elkaar sleutelen; inclusief copy/cut/past mogelijkheden,er komt nog een module in om draaiboeken te maken, opname met filtering van de reclame blokken en /of presentatie, ‘realtime refresh systeem’ Zo kan ik echter nog wel even doorgaan met opnoemen van punten.

Wat betreft de beschikbare tijd:
Deze is zeker wel aanwezig, alleen heb ik mij een beetje terug getrokken uit het ‘publieke’ domein en wordt er op de achtergrond aan het pakket gesleuteld. Dit allemaal inderdaad in de vrije tijd en met me eigen 2 handen. Betekend overigens niet dat men geen support kan/zullen krijgen.

Het is natuurlijk vrij voor iedereen om te gebruiken wat hij of zij wilt gebruiken.
Wil je GML gebruiken, gebruik je dat of Dalet/OTS/SAM/PC-Radio/Freeplayer e.t.c.
Verder hoop ik dat de mensen die ooit met het KRS systeem werken; er ook met plezier mee kunnen werken.
Bijkomend is dat er altijd wel ruimte is voor ‘stations gewenste’ aanpassingen er zijn op dat gebied niet echt beperkingen.

Als je krs helemaal niks vind, dan even goede vrienden.

Patrick
KRSRadio

kienmeester

Bericht door kienmeester »

Even omhoog kicken dit topic.
Hoe staan de zaken er voor rondom de ontwikkeling van KRS?

dollardradio

Bericht door dollardradio »

ben ik ook wel benieuwd naar.

ook al een hele poos geen twitter activiteit :(

admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

Mag ik jullie even wijzen op onze forumregels, artikel 10:
Artikel 10
Het onnodig omhoog halen van oude topics, ook wel schoppen genoemd, is niet toegestaan.
http://radioforum.nl/forumregels/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit artikel bestaat om te voorkomen dat er straks een topic bestaat met alleen maar "dat wil ik ook wel weten" of "daar ben ik ook wel benieuwd naar"s.
Daarnaast is dit bijzonder vervelend gedrag voor andere lezers van ditzelfde topic die een alert aan hebben staan op dit topic.
Die komen letterlijk voor niets kijken wat er is gepost.
Dus ophouden met schoppen, gewoon afwachten.

Als de er echt iets te vertellen is, komt de juiste persoon vanzelf dat antwoord hier tikken.
Moderator -- Info: [email protected] / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

DJPatrick

Bericht door DJPatrick »

Misschien een wat onverwachte schop omhoog, maar het komt er zo langzamerhand op aan dat na 1,5 jaar als enigste er aan bouwen; op een release versie(verwacht ergens januari). Gezien de vraag naar een Dalet/OmniPlayer user interface, heb ik het daar ook daarbij gehouden. Er liggen wat andere interface concepten klaar; deze zijn nog niet helemaal uitgewerkt, dus dat is voor later.

Er wordt een gratis versie 'geschonken' aan de radio community. Echter ontbreken hier de wat 'duurdere' hard/software koppelingen zoals: integraties met VoxPro, Wheatstone(WheatNET), VidiGo en ontbreekt de server manager(applicatie voor het automatisch inlezen van inkomende audio bestanden, synchroniseren van locatie sets <> studio e.t.c, maar volgens mij kun je met de 'community versie' ook leuk radio maken. Het ondersteund een 27 tal audio formaten(dus een kleine kans dat de jouwe er niet bij zit), er zijn wat integraties met social media en Windows Explorer. Daarnaast wordt er nog gewerkt aan een playlist editor.

Goed de stand van zaken visual:
Afbeelding

Voor de technische onder ons, misschien leuk om te weten:

Ontwikkeld in Delphi XE7(staat voor een deel al in Delphi 10).
Gebruikte technieken: TCP/IP, DirectX, Parallel programming(threading, tasks), SpringFramework(Spring4D), Enitity framework, GDI+, SQL Server, object oriented programming(OOP).
KRSRadio

Plaats reactie