KRSRadio verzameltopic

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
tipcam

KRSRadio verzameltopic

Bericht door tipcam »

Hoi mensen..
Ik denk net als mij er veel mensen zitten te wachten op de eind versie van KRS radio.. ik word niet veel wijzer op de site van hun ...komt er nog een eind versie ?? die goed werkt ? ik wacht nu al dik 1 jaar en wil er toch wel mee gaan werken een keer..weet iemand meer ? betaal er graag voor...als het maar goed gaat werken...

Groetjes

John

Nou gezien de reacties is software KRS radio idd zo dood als een pier...jammer..zag er veelbelovend uit
Laatst gewijzigd door admin5 op 28 sep 2011 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicstart even aangepast naar een iets vriendelijker naam.

Dennis Heerema

Re: Krs dood ?

Bericht door Dennis Heerema »

Ben bang dat je de juiste conclusie getrokken hebt....jammer genoeg..

Database

Bericht door Database »

KRSRadio is niet dood. Patrick is er dan ook nog volop mee bezig. Echter werd het systeem eerst in Delphi geprogrammeerd, maar dit leverde veel problemen op. Het liep regelmatig vast, veel bugs en dergelijke.
Daarom is Patrick een tijd geleden al begonnen met alles te herprogrammeren in .NET. Hiermee wordt ook Linux en OSX in de toekomst mogelijk gemaakt.

De website is eigenlijk samen met het forum dood. Maar het forum wordt nieuw leven ingeblazen door ondergetekende. Dat gebeurt zodra ik weer support kan geven over deze nieuwe versie.
KRS is dus echt niet dood, het kost alleen tijd om het goed te programmeren zonder dat jullie straks weer moeten mailen en posten dat het regelmatig vastloopt ;-)

Groet,
Dennis (op het KRSRadioforum)

DJPatrick

Bericht door DJPatrick »

Om geruchten de wereld uit te helpen, hier een bericht van de developer zelf.

Nee, KRSRadio is niet dood en ook de delphi versie wordt snel op een ' release band' gezet.
Met de .NET versie wil ik inderdaad zoals Dennis in het bovenstaande bericht vermeld heeft meer platformen bereiken dan Windows alleen.
Echter de delphi versie versie is al dermate windows afhankelijk, dat er een .NET versie project naast loopt. ( C# / Mono en MS.NET )

Wat betreft de versie die gebouwd is in delphi:
- Deze versie is actueel in de afronding fase. De mix - editor hiervan is momenteel in ontwikkeling.

Het zou anders ook niet helemaal eerlijk zijn, als ik deze versie niet zou afmaken en onderhouden tegenover iedereen.

@Dennis: Veel bugs heb ik er uit kunnen vissen :)
Laatst gewijzigd door DJPatrick op 27 jul 2011 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
KRSRadio

Dennis Heerema

Bericht door Dennis Heerema »

Super dat Patrick zelf reageert.

Ik volg het op de voet.

Groet,

Dennis

sandeland

Bericht door sandeland »

Een vraagje hierover nog, na alles te blijven volgen ben ik een beetje in de war geworden over wat er nou precies komt kan iemand mij dit uitleggen?

want komt er straks nou een versie waarvoor je betaald waar dan alles inzit? zodat je meteen je radiostation kan beginnen of is het geen totaal pakket? en hoeveel versies gaan er nou eigenlijk komen?

ik wil er graag voor betalen want voor wat hoort wat maar wil wel graag weten waar ik aan toe kan zijn.

alvast bedankt.

mvg joeri
sandeland Fm.tk your'e number one kilo douw station

Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Als je een pakket wil waar je 'zo een radio station mee uit de doos trekt' kan je beter naar (bijvoorbeeld) stationplaylist of SAM Broadcaster (voor de wat gevorderde) kijken in plaats van geld te besteden aan iets dat al af is, getest is en al door vele stations gebruikt is, dan iets dat niet opschiet enzo.

DJPatrick

Bericht door DJPatrick »

Wissewasje schreef:... dan iets dat niet opschiet enzo.
Leg is uit?
KRSRadio

Budweiser

Bericht door Budweiser »

Wat een onzin om nu te gaan roepen dat het niet op schiet. Als ik de dingen mag geloven die ik op twitter van patrick voorbij zie komen, dan krijg ik juist de indruk dat ie er drukker dan ooit mee is, en dat ie enorme vooruitgang aan het boeken is. Heel erg kort door de bocht wissewasje...
Bababooey !
Twitter

tipcam

Bericht door tipcam »

[quote="tipcam"]Hoi mensen..
Ik denk net als mij er veel mensen zitten te wachten op de eind versie van KRS radio.. ik word niet veel wijzer op de site van hun ...komt er nog een eind versie ?? die goed werkt ? ik wacht nu al dik 1 jaar en wil er toch wel mee gaan werken een keer..weet iemand meer ? betaal er graag voor...als het maar goed gaat werken...

Groetjes

John

Herstel :: hoor nu dat het binnen 1 a 2 maand af is ... totaal pakket !! voor een zeeeeeeeeer lage prijs !! Hiep hoi

DJPatrick

Bericht door DJPatrick »

Nou inderdaad.
Er is de afgelopen tijd een hoop werk verzet. Hierdoor heb ik zelf niet altijd de tijd gehad om iedereen een status update te geven. Nogmaals: KRSRadio wordt ontwikkeld in mijn vrije tijd naast mijn werk als programmeur 40 uur in de week.
Momenteel wordt er o.a gewerkt aan een "overzet" module vanuit de bijv de Carmen Server database.
KRSRadio

HenkFM

Bericht door HenkFM »

Goed om te horen dat er achter de schermen veel gebeurt :smile: , ook ik volg dit project al een tijdje en kan niet wachten om met een nieuwe versie aan de gang te kunnen.
<- Een radiotelg!

rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

DJPatrick schreef:Nou inderdaad.
Er is de afgelopen tijd een hoop werk verzet. Hierdoor heb ik zelf niet altijd de tijd gehad om iedereen een status update te geven. Nogmaals: KRSRadio wordt ontwikkeld in mijn vrije tijd naast mijn werk als programmeur 40 uur in de week.
Momenteel wordt er o.a gewerkt aan een "overzet" module vanuit de bijv de Carmen Server database.
Top man! Keep it up :) Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

RBS

Bericht door RBS »

Ja we hopen er inderdaad van te horen.
Ik heb het pakket nog niet in werking gezien maar hoop dat het een antwoord wordt op onze noden.
Momenteel draai ik met SPL pro en daat gaat goed zolang je binnen de automatisatie blijft en daarvoor is het een product dat in mijn ogen het meest volledige is maar voor live vind ik het echt niet leuk om mee te werken. De mening van de maker is natuurlijk (kan ik distilleren uit de maildiscussies die we al gevoerd hebben) dat hij uitgaat van een station dat nooit live draait of semi-live via VT's en dat live voor zijn markt niet interessant is; hij mikt nl. op kleinschalige projecten die draaien vanuit 1 of enkele personen en vooral dan nog andersvalide mensen die met Jaws screenreader werken wat dan zich weer vertaalt in een weinig veranderende layout.
Hoop dat KRS dus een alternatief kan zijn en ben benieuwd in de prijs en vooral wat de support achteraf is want projecten die door 1 persoon gemaakt worden durven al eens een vroege dood sterven omdat de support te zwaar wordt naar mate de populariteit stijgt.

Heb de Vellemankit vm110 liggen, weet iemand of KRS daar zal mee werken voor remotestart ?
Edit : ja die wordt ondersteund. Beter eerst de site eens lezen voor ik stomme vragen stel.
En ook nog eens import van spl creator. Het wordt steeds beter met de minuut.

Dirk
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !

RBS

Bericht door RBS »

Budweiser schreef:Wat een onzin om nu te gaan roepen dat het niet op schiet. Als ik de dingen mag geloven die ik op twitter van patrick voorbij zie komen, dan krijg ik juist de indruk dat ie er drukker dan ooit mee is, en dat ie enorme vooruitgang aan het boeken is. Heel erg kort door de bocht wissewasje...
Okee maar ik heb geen Twitter dus kan dat niet volgen.
Misschien ook eens een Facebookgroep (of via tweedeck) maken en daar ook de nodige follow-ups opzetten ?
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !

Plaats reactie