Freeplayer verzameltopic

Alles over software pakketten voor jouw station.
Plaats reactie
v.ijl

Re: Freeplayer verzameltopic

Bericht door v.ijl » 02 aug 2015 00:47

sven schreef:..... Het ligt denk ik niet aan de printerpoort. Maar aan de software denk ik. Heeft iemand een idee?
Een idee: De programmatuur is bedoeld voor winXP en win7. Probeer eens of het wel in de 32 bits modus werkt.
en dan is er koffie......

sven

Bericht door sven » 02 aug 2015 21:14

v.ijl schreef:
sven schreef:..... Het ligt denk ik niet aan de printerpoort. Maar aan de software denk ik. Heeft iemand een idee?
Een idee: De programmatuur is bedoeld voor winXP en win7. Probeer eens of het wel in de 32 bits modus werkt.
Het werkt!! -+dance. Ik heb een Windows xp compatibility mode gedownload. dan draait Windows XP zeg maar mee op Windows 7. Kan het ook niet helemaal goed uitleggen maar je kunt op de site van Windows kijken daar staat het.

SPDFM

Bericht door SPDFM » 02 aug 2015 22:53

Misschien ben ik gek en/of heb ik het gemist, of kan het niet vinden; Maar een vraagje:
- Wat voor bestanden speelt hij allemaal af? Of moet je net als in Dalet alles eerst in database omvormen.

Stiekum hoop ik dat het is zoals Omniplayer (speelt alles wat je erin sleept tot zelf youtube links).

jbakel

Bericht door jbakel » 08 aug 2015 13:40

op mijn windows 7 laptop (acer) heb ik een vreemd probleempje.
de browser (waar de audio files staan) zie ik staan, ik kan er platen uit kiezen, maar er zijn 8 platen per pagina die ik niet zien kan.
zeg maar dat het scherm te klein is. ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar ik blijf tegen dit probleem aanlopen.
op mijn pc doet hij die wel helemaal goed.

Jurgen

RojanUK

Bericht door RojanUK » 21 aug 2015 11:55

Ik heb Freeplayer en de demo van Playlist Builder geinstalleerd. In Playlist Builder kan ik tracks importeren, zonder problemen, maar als ik vervolgens een search uitvoer, krijg ik de foutmelding:

"Access violation at address 61C37AFF in module 'sqlte3.dll'. Read of address 0C88515F"

En ook als ik Freeplayer start en daar, in de Playlist Builder tab, een search probeer te doen, krijg ik een foutmelding:

"Access violation at address 7C90108D in module 'ntdll.dll'. Write of address 00447588"

Ik dacht dat mijn Windows XP installatie misschien beschadigd was, dus ik heb de HDD geformatteerd en XP volledig opnieuw geinstalleerd. Buiten drivers heb ik verder geen programma's geinstalleerd. Freeplayer en Playlist Builder er weer op gezet en ik krijg exact dezelfde foutmeldingen! Dus ook na een complete nieuwe Windows installatie!

Het is dus Windows XP Professional SP3
2GB Ram
40GB HDD
Freeplayer 3.63

Trouwens, alle players haperen behoorlijk bij het afspelen van MP3's. Vraag mij af of dat hier ook mee te maken heeft.

Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurd en hoe het op te lossen is?
Voorheen medewerker van Radio Monique 963

RojanUK

Bericht door RojanUK » 23 aug 2015 17:39

Even een update op mijn vraag over Freeplayer:

Ik heb Freeplayer 3.63 en de Playlist builder op drie verschillende computers geinstalleerd. Het enige wat ze gemeen hebben, is dat ze alle drie Windows XP Professional SP3 draaien. Hetzelfde probleem doet zich voor op alle drie de computers. Bij wijze van test heb ik ze ook nog een keer geinstalleerd op mijn Windows 7 laptop. Exact hetzelfde probleem. Ik begrijp hier werkelijk niets van. Ook Richard zelf heeft geen idee. Hopelijk heeft iemand hier wel een ingeving?

MFM

Bericht door MFM » 24 aug 2015 00:09

Het bufferen kan komen doordat je na de installatie van XP "vergeten" bent de juiste MoBo en VGA, audio etc. drivers te installeren. Dan gebruik je de windows drivers die generic zijn oid, in ieder geval niet de beste drivers maar een meer algemene. Bij mij scheelde dat altijd een hoop in grafische en audio prestaties.

RojanUK

Bericht door RojanUK » 24 aug 2015 11:59

MFM schreef:Het bufferen kan komen doordat je na de installatie van XP "vergeten" bent de juiste MoBo en VGA, audio etc. drivers te installeren. Dan gebruik je de windows drivers die generic zijn oid, in ieder geval niet de beste drivers maar een meer algemene. Bij mij scheelde dat altijd een hoop in grafische en audio prestaties.
Nee, dat was ik niet vergeten. :cool: Sterker nog, in de automatiserings PC zit een Matrox grafische kaart, vanwege twee schermen, dus die moest ik wel installeren en ook de audio drivers heb ik netjes geïnstalleerd voor de interne kaarten (degene op het MoBo en een SoundBlaster Live). Echter, die worden in deze setup helemaal nog niet gebruikt. De eerste twee players draaien op twee Behringer UCA202 USB geluidskaarten, welke dus zelf hun driver installeren en de andere twee op generieke USB geluidskaarten. Not the best, die laatste twee, maar ook die installeren hun eigen driver.

Op de overige PC's, waarop ik de installatie van Freeplayer geprobeerd heb, heb ik het afspelen niet getest. Daar ging het mij meer om die rare access violations die ik dus op iedere PC, ongeacht configuratie of OS, krijg. Ik heb wel even taakbeheer open gezet op de automatiserings PC, tijdens het afsprelen van een track, om te kijken wat het met de CPU load en het geheugenbeheer doet. Nou, niets. CPU blijft netjes laag, weinig verandering in en ook het geheugen loopt, bij lange na, niet vol. Dus een overload van CPU of geheugen is het in ieder geval niet.

Studio 11

Bericht door Studio 11 » 02 sep 2015 22:35

Hallo,

Ik houd het even kort omdat ik op een telefoon zit te typen, maar ik heb een klein probleem.

Als ik muziek wil toevoegen van een NAS, kan ik dat niet in Freeplayer. Kan dat kloppen?
Ik kan wel in windows explorer muziek selecteren en dan in de main playlist plakken.
Maar wil ik hetzelfde doen in het "Files" scherm, is dit niet mogelijk.

Weet iemand wat ik fout doe?

Studio 11

Bericht door Studio 11 » 06 sep 2015 11:14

Ik ben er in ieder geval al achter dat het een windows 10 probleem is. Dat had ik er ook niet bij vermeld trouwens.
Gisteren heb ik freeplayer op xp gezet en het werkt geweldig. Nu moet ik alleen even uitpluizen waarom windows 10 dit niet toelaat.

Studio 11

Bericht door Studio 11 » 06 sep 2015 23:37

In windows 10 moet je Freeplayer uitvoeren in compatibiliteits modus windows 7.
Dat heeft het probleem hier opgelost. Bedankt voor de hulp :eek:

tatje

Bericht door tatje » 28 nov 2016 19:07

Hallo.
kan iemand mij misschien helpen met een uitleg betreft het gebruik maken van een 7.1 externe usb geluidskaart welk op de site van Richard verdonschot vermeld staat als zijnde dat deze met Freeplayer te gebruiken is.
Het gaat om deze kaart: http://www.bol.com/nl/p/external-sound- ... 008484665/
Ik krijg met geen mogelijkheid de audio kanalen aan de praat zodat ik voor elke player een apart kanaal heb die dan naar mijn mengpaneel gaat.
Nu heb ik telkens dat ik het audio geluid van de players door elkaar heen hoor.

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD » 03 jan 2017 14:20

Weet iemand hoe je een langere playlist kan maken? Als ik de ruimte vol heb gemaakt kan ik niet naar beneden met een scroll ding of zo.

Plaats reactie