Freeplayer verzameltopic

Alles over software pakketten voor jouw station.
Plaats reactie
Bruno de Vries

Re: Freeplayer verzameltopic

Bericht door Bruno de Vries » 12 feb 2012 14:18

Ik ga het gauw bekijken! Top. Dankjewel!

dj-chris

Bericht door dj-chris » 12 feb 2012 20:39

Ik heb hem nu ook, ziet er mooi uit. Dank Richard!
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!

evilid

Bericht door evilid » 22 feb 2012 23:07

Nu heb ik even een vraag. Ik heb namelijk nu 2 lpt-start kabels, en die werken perfect.
Nu wil ik hem ook gaan gebruiken in een lokatie studio, en heb ik geen zin een vellemankit te gaan kopen. Zou je met zo'n LPT>USB kabel de LPT1 poort kunnen simuleren zodat freeplayer denkt dat er wel een LPT poort in de laptop (of pc) zit, en dat je hem zo als usb kabel kan gebruiken?
reeplayer
Normaal reageert Freeplayer niet op zo'n USB verloop, maar ik vroeg me af of het toch kon. Scheelt mij weer wat werk, om zo'n kabel te maken/ zo'n ding te kopen.

DU

Bericht door DU » 22 feb 2012 23:37

evilid schreef: Normaal reageert Freeplayer niet op zo'n USB verloop, maar ik vroeg me af of het toch kon.
ik geloof dat je je eigen vraag hebt beantwoord...

het is een stuk handiger en sneller om dit soort vragen direct te stellen aan Richard door hem te mailen en te vragen of hij dit kan/wilt implementeren in een volgende versie.

GR DU
Stereo is a human creation

Bfm

Bericht door Bfm » 27 feb 2012 16:58

ff een vraagje over de mixedit, want die doet het niet bij mij. Als ik namelijk bij een nummer de doorstart heb gemaakt en op save heb gedrukt (en dan wacht tot het eind van het nummer) dan komt er daarna geen doorstart, en het blijft gewoon stil, dus moet je freeplayer dan in automatische mode zetten, of doe ik iets anders fout?

DJKevin

Bericht door DJKevin » 27 feb 2012 18:25

Ja je moet freeplayer in de auto-player modus zetten voor de doorstart!

Bfm

Bericht door Bfm » 27 feb 2012 20:37

En kan je dan ook een nummer dat op dat moment wordt afgespeeld, in de mixedit zetten, om (op het laatste moment dus) een doorstart te maken

evilid

Bericht door evilid » 28 feb 2012 21:23

Wat kan je ook kan doen is hem in mix-edit zetten, aanpassen en dan op SAVE drukken.
Dan druk je terwijl het eerste nummer loopt, rechtermuisknop op het tweede nummer, wat daarna moet worden afgespeeld, en klik je op "Speel nummer in autopilot", dan speelt hij namelijk alleen dat nummer in de autopilot, en heb je nooit problemen -bier

EvilID

Bfm

Bericht door Bfm » 29 feb 2012 18:19

Het doorstarten is nu dus gelukt, maar je kan dus niet een nummer mix-editen als het op dat moment wordt afgespeeld, want zodra het nummer begint en hij staat in de mix-edit, is het niet meer mogelijk om op de save-knop te drukken :sad:
Dus misschien iets voor de volgende update :cool:
En ik snap het nut niet echt van de i-player :???:

evilid

Bericht door evilid » 01 mar 2012 16:25

Het is mij inderdaad ook nog niet gelukt om van een nummer dat draait een overgang te maken, en denk ik ook niet dat dit gaat.
Ik gebruik de I-player zelf niet, aangezien ik al 4 gewone players heb, en dat meer dan genoeg vind.
Ik denk dat je die vooral moet gaan gebruiken voor nieuwsberichten etc. Maar dit weet ik niet zeker.

EvilID

DU

Bericht door DU » 01 mar 2012 17:15

@BFM @Evilid

het nummer wat speeld kan niet meer geëdit worden. dat moet je dus van te voren doen.

het nut van de i-player oftewel de interactive-player(dit geld alleen voor freeplayer 3!!!!):

1. op dit moment kan je het gebruiken als een doodnormale player

2. playlist builder kan voor een hele dag automatisch playlisten maken en exporteren naar freeplayer.
als je dat heb gedaan kan de i-player automatisch elk uur een nieuwe playlist importeren die van tevoren door playlist builder is gemaakt.

oftewel door op het autootje te klikken in de i-player laad je elk uur een nieuwe playlist als je die met playlist creator hebt laten maken.

maar jongens, dit is allemaal terug te vinden in de handleiding van freeplayer 3 en playlist builder 1.4.
misschien slim om eens te lezen!

evilid

Bericht door evilid » 01 mar 2012 17:18

Ik heb Freeplayer 3 nog niet, haha! Hij kan nog geen nieuws afspelen elk uur, of wel?
Trouwens kan wel! Want je kan gewoon elk uur muziek laten afspelen! Mooi gedaan :D

DU

Bericht door DU » 01 mar 2012 17:33

nee hij kan nog niet automatisch het nieuws laden.
zal waarschijnlijk in de volgende update wel komen.

ik zou freeplayer 3 sowieso downloaden, appart van de schedulle functie zijn er ook weer een aantal bugs uit gehaald ten opzichte van freeplayer 2.

GR DU

dj-chris

Bericht door dj-chris » 03 mar 2012 13:24

DU schreef:nee hij kan nog niet automatisch het nieuws laden.
zal waarschijnlijk in de volgende update wel komen.

ik zou freeplayer 3 sowieso downloaden, appart van de schedulle functie zijn er ook weer een aantal bugs uit gehaald ten opzichte van freeplayer 2.

GR DU
Hoi DU,

ik heb freeplayer ook op testbank. :D Mooi programma, en complimenten aan Richard. Als je een mailtje naar hem verzend krijg je snel antwoord. Daar kunnen sommige software leveranciers van radiosoftware nog eens een puntje aan zuigen. :))

Je geeft aan dat het nieuws niet te laden is. Nu heb ik daar een i-dee over om het wel te kunnen maar moet het nog wel even testen. -bloos

In playlistbuilder bij User Category een "groen" koffertje aanmaken met ( voorbeeld) NWS.
Deze category bovenaan je formatscript zetten.
Hier een bestand in zetten met ( voorbeeld) Nieuws heel uur.
In je building clock beginnen met deze Category NWS, en bijvoorbeeld de volgende is uuropener. Dan uiteraard rest van format.

Het nieuws binnen halen van club waar je een abo op hebt. ( wij bij lokalo hebben een Nieuwsconnector!)
Dat wordt als een batch file weg geschreven. Als je aangeeft dat je batch file Nieuws heel uur in groen koffertje NWS moet uitkomen lijkt het mij dat je vers nieuws ieder uur kan laten horen met Freeplayer.

( Denk dat evilid dit ook bedoeld!! -bier )

Grts,
Chris.
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!

DU

Bericht door DU » 03 mar 2012 13:38

daar heb ik ook al aan zitten denken maar dat gaat niet helemaal werken.
reden is dat niet de naam in de database word geladen maar het audio bestand zelf.
en als je het nieuws voor bijvoorbeeld 1 uur heb gedownload en het de naam Nieuws heel uur hebt gegeven en die inlaad in category NWS en het volgende uur het nieuws van 2 uur heb gedowload en die ook de naam Nieuws heel uur hebt gegeven is het wel een heel ander audio bestand alleen met dezelfde naam.

ik heb begrepen toen die i-player erbij kwam dat die player zelf een ftp tooltje kreeg waarmee je direct het nieuws elk uur automatisch kan downloaden.

Gr DU

Plaats reactie