Freeplayer loopt steeds vast

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Joop

Freeplayer loopt steeds vast

Bericht door Joop »

Ik heb mijn thuis studiootje weer ingericht en wil graag Freeplayer gaan gebruiken. Het programma (heb de laatste versie gedownload) loopt echter steeds vast als ik muziek wil instarten.
Configuratie: Windows 7 (over een half jaar komt er een nieuwe playout computer met Windows 10) met interne geluidskaart en een SoundBlaster Audigy met 5.1 geluid.
De interne kaart is in gebruik voor de previews en de de front en rear output zijn in gebruik op de Audigy.
Met andere software kan ik deze kanalen gewoon zonder problemen gebruiken.

Ik heb Freeplayer al een paar keer gedeinstalleerd, de map weggehaald, met ccCleaner gekeken of er nog restantjes Freeplayer in het register stonden, herstart en daarna opnieuw geinstalleerd.
Helaas lost dit het niet op. Ik heb dit ook gepost op het Verdonschot forum, maar daar lijken niet heel veel mensen meer actief te zijn.

Hebben jullie tips voor mij om het werkend te krijgen?
R.J. Mulder

Re: Freeplayer loopt steeds vast

Bericht door R.J. Mulder »

Alle audio drivers zijn ook up to date?
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Freeplayer is helaas gewoon een heel onstabiel programma. Probeer hem nog een keer te deinstalleren, en als je hem weer gedownload hebt moet je hem als administrator uitvoeren. Vaak helpt dat.
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Windows 7 moet je helemaal niet willen is een studio.
Ik heb freeplayer V2 op xp altijd met veel plezier gebruikt.
V3 op w7 was idd een drama.
De lekkerste op internet
http://listen.radionomy.com/Peelland-FM.m3u
remco_k

Bericht door remco_k »

peellandfm schreef: 18 aug 2020 21:28 Windows 7 moet je helemaal niet willen is een studio.
Er is/was helemaal niets mis met Windows 7 in een studio. Als er iets niet goed werkt op Windows 7, dan ligt die oorzaak elders, bij de software (of defecte hardware) dus, maar bovenal: XP is echt al heel lang een gepasseerd station en Windows 7 inmiddels ook. Als XP de oplossing is om FreePlayer stabiel te krijgen, moet je je achter je oren krabben of je dan niet verkeerd bezig bent of in dit geval een slecht advies aan het geven bent. Zoek dan naar stabiele software wat stabiel op W10 kan draaien, aangezien W7 inmiddels ook unsupported is.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
peellandfm

Bericht door peellandfm »

remco_k schreef: 19 aug 2020 13:09 Als XP de oplossing is om FreePlayer stabiel te krijgen, moet je je achter je oren krabben of je dan niet verkeerd bezig bent of in dit geval een slecht advies aan het geven bent.
Ik heb nergens geschreven dat je terug moet naar XP.
Ik heb geschreven dat versie 2 van freeplayer het bij mij altijd goed gedaan heeft op XP. En inderdaad Freeplayer V2 is ook oud.

Eerder mijn ervaring dan advies, niet?
De lekkerste op internet
http://listen.radionomy.com/Peelland-FM.m3u
remco_k

Bericht door remco_k »

peellandfm schreef: 06 sep 2020 16:29
remco_k schreef: 19 aug 2020 13:09 Als XP de oplossing is om FreePlayer stabiel te krijgen, moet je je achter je oren krabben of je dan niet verkeerd bezig bent of in dit geval een slecht advies aan het geven bent.
Ik heb nergens geschreven dat je terug moet naar XP.
Ik heb geschreven dat versie 2 van freeplayer het bij mij altijd goed gedaan heeft op XP. En inderdaad Freeplayer V2 is ook oud.

Eerder mijn ervaring dan advies, niet?
Nou, je antwoord op een topic met daarin de vraag:
Hebben jullie tips voor mij om het werkend te krijgen?
Je schrijft letterlijk dat Windows 7 geen goed plan is en dat Windows XP heel goed werkt icm Freeplayer. Zeker in de context van dit onderwerp en de vraag die wordt gesteld, lezen/interpreteren mensen logischerwijs dat jij adviseerd om met Windows XP te werken. En dat kan tot huilie huilie resultaten leiden bij de onwetenden onder ons.☹

Maargoed ik begrijp dus dat jij ook achter het statement staat dat Windows XP niet meer gebruikt moet worden in zo'n omgeving? 😀
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Plaats reactie