mAirlist gebruikers

Alles over software pakketten voor jouw station.
Badeendje

Re: mAirlist gebruikers

Bericht door Badeendje » 06 mei 2018 22:12

Dj-blacklight schreef:
05 mei 2018 22:56
mijn mairlist home studio werkt wil niet meer open hij sinds mijn pc nieuwe algemenen update heeft gehad is mijn licenie door die update verwijderd nu hoe krijg ik mijn eigen licensie weer terug op mijn pc ik heb via de website mijn eigen licensie code opnieuw op activering gevraag hun zeggen dat 1 tot 3 werkdagen kan duren voor mijn mairlist weer kan gebruiken zegen ze wat is jullie ervaring er me wat kan ik doen om de licensie te behouden zonder dat windows 10 elke keer na algemene onderdelen update elke keer mijn licensie verwijder is daar iets tegen te doen ?
Je kunt ook tijdelijk een emergency activation doen, kun je gelijk weer verder een hoef je niet te wachten :-) Maar Torben is meestal erg snel met reageren.
Kwak kwak!

sokkieshow

Bericht door sokkieshow » 02 okt 2018 20:12

HoiHoi!

Als ik voicetracks opneem, en terugluister via het USB4 (Voicetrackkanaal) dan zit er een behoorlijke delay in de microfoon. Meer mensen hier last van?
En wellicht een oplossing? Nu gebruik ik de cue van de microfoon zelf, maar t is uiteraard jammer dat ik dan de tracks niet mee kan luisteren.
alvst bedankt voor de reacties!

adkart

Bericht door adkart » 13 okt 2018 04:47

sokkieshow schreef:
02 okt 2018 20:12
HoiHoi!

Als ik voicetracks opneem, en terugluister via het USB4 (Voicetrackkanaal) dan zit er een behoorlijke delay in de microfoon. Meer mensen hier last van?
En wellicht een oplossing? Nu gebruik ik de cue van de microfoon zelf, maar t is uiteraard jammer dat ik dan de tracks niet mee kan luisteren.
alvst bedankt voor de reacties!
Dat is inderdaad zo. Wat voor mixer gebruik je?? Zelf gebruik ik de D&R Webstation en voicetrack doe ik anders. Ook ik gebruik de cue van de mic maar op mijn mixer kan ik meerdere kanalen tegelijkertijd naar de cue sturen. Dus....mic naar cue en het usb signaal van de tracks ook naar de cue dus ik hoor bij mij geen vertraging. (muziek zit dus wel iets vertraging in maar je praat hier over nog geen tiende seconde)

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 14 okt 2018 11:36

Ik doe voice tracks in mAirList V6 in combinatie met een D&R Airlite. Inderdaad op de manier zoals hierboven helder door adkart beschreven.

Bij alle D&R mixers is dit op deze manier mogelijk. @sokkieshow welke mixer gebruik je?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

sokkieshow

Bericht door sokkieshow » 04 nov 2018 10:26

Beste mede Mairlist gebruikers,

Iemand enig idee? Voorheen had ik een clock zonder nieuws en reclame aan het begin, maar sinds ik die toe heb gevoegd gaat het mis.
Elk uur bij het laden van de playlist loopt Mairlist vast. Er komen ook geen tijden te staan bij de items. Ik heb het geprobeerd met backtiming, zonder backtiming met harde en zachte vaste tijden zonder vaste tijden, niets lijkt te helpen. Iemand die me uit de brand kan helpen?

Afbeelding
Afbeelding

sokkieshow

Bericht door sokkieshow » 04 nov 2018 10:45

Piet Puk schreef:
14 okt 2018 11:36
Ik doe voice tracks in mAirList V6 in combinatie met een D&R Airlite. Inderdaad op de manier zoals hierboven helder door adkart beschreven.

Bij alle D&R mixers is dit op deze manier mogelijk. @sokkieshow welke mixer gebruik je?
Hoi! Sorry voor de lange tussenpose... ook een D&R airlite. Hoe zetten jullie meerdere kanalen op cue? En dan hoor je de mic ook terugkomen via de voicetrack terugluistering? Dus eerst via je Mic cue en daarna via voicetrack cue? Hoor het graag van jullie! Alvast bedankt voor de reacties.

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 04 nov 2018 14:25

D&R Airlite: om je MIC kanaal naar Voice Track te sturen, druk je de "ON" button enkele seconden in. Hierdoor gaat je MIC signaal naar Voice Track. De button begint te knipperen. Dus niet ook de "CUE" van je MIC kanaal indrukken, is niet zinvol en niet nodig.

Vervolgens kan ik meerdere kanalen tegelijkertijd op mijn D&R Airlite op CUE zetten en naar Voice Track sturen.

Mogelijk heb je AUTO CUE Reset geactiveerd staan in de Airlite Configuration manager:

Afbeelding

williampowertje

Bericht door williampowertje » 16 nov 2018 20:34

Beste radio vrienden. Ik ben ook sinds kort een gebruiker van Mairlist. Ik heb database en folders al helemaal opgezet.
Ik ben er redelijk onbekend mee , dus vandaar deze " Newbie " vraag . :D

Ik heb inmiddels mAirlist draaien. Ik kan streamen en heb een template gemaakt.
In de template verwijs ik weer naar een muziek " Block1 " .
Dit block laat ik vanuit de folders " 80's 90's Ballad " etc.. vullen.

Ik krijg het niet voor elkaar om elk uur netjes " gevuld " te krijgen. Het laatste nummer wordt soms abrupt uitgefade... of de timing klopt niet.

Ik lees in het Engels veel over fill inifinte en overflow.." back timing " .

Vraag is dus hoe ik het e.e.a. precies moet aanvliegen. Mogelijk heeft daar iemand in het Nederlands wat uitleg over. Ik kon het hier niet precies vinden. Fijn als iemand mij kan voorlichten.

dank jullie wel.

gr Wil :eek:

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 17 nov 2018 12:08

Het antwoord op je vraag heeft alles te maken met de instelling van "hard en soft items" en "Backtiming". Ook in mijn setup wordt het laatste nummer voor het nieuws uitgefaded, maar dat is zoals ik het opgezet heb (en wil).

Ik adviseer je echter je vraag te stellen op het mAirList gebruikers forum, daar is ook een Nederlandstalige sectie. En ik weet dat daar een gebruiker actief is die wel "backtiming" tot in de finesse beheerst en je antwoord gaat geven.

Directe link:
https://www.mairlist.com/forum/index.ph ... ,38.0.html

williampowertje

Bericht door williampowertje » 18 nov 2018 10:40

Ik zag op dit forum dat je 4 jaar geleden eigenlijk dezelfde vraag stelde wat backtiming betrof. Ook jij vroeg je toen af hoe je een uur mooi rond kreeg zonder dat het laatste nummer er abrubt uitgaat of een CUT-off krijgt.

Ik citeer :

De eerst vraag dan maar (voor zeer ervaren gebruikers :wink:): ik wil graag de playlisten backtimen, zodat de laatste song in een hour playlist precies eindigt als TOTH (in dit geval tijdsein en nieuws) begint. Kan iemand hierbij helpen?

" Heb je in die 4 jaar nu al wel de oplossing gevonden of moet ik inderdaad alsnog op een ander forum speuren? "

Ik hoop dat je mij mogelijk toch kan helpen.

William

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 18 nov 2018 20:12

williampowertje schreef:
" Heb je in die 4 jaar nu al wel de oplossing gevonden of moet ik inderdaad alsnog op een ander forum speuren? "
Ik heb meerdere pogingen ondernomen maar krijg het niet werkend. Ik heb me ermee verzoent dat de laatste plaat voor tijdsein/ de uurwissel / nieuws afgekapt wordt. Ik gebruik ook niet alle beschikbare templates.

In het Nederlandstalige gedeelte van het mAirList forum is een gebruiker actief die je naar verwachting wel kan helpen. Voor de goede orde: dat ben ik dus niet. Nogmaals de link:

https://www.mairlist.com/forum/index.ph ... ,38.0.html

Plaats reactie