Live stream of line-in feed pushen in automation software

Alles over software pakketten voor jouw station.
Plaats reactie
Mark_de_Klein

Live stream of line-in feed pushen in automation software

Bericht door Mark_de_Klein » 04 okt 2018 21:08

Beste mensen,

Weet iemand of het mogelijk is om in radio automation software een stream of line-in feed te pushen zonder dat er een event hiervoor in de software ge-scheduled staat?

Bijvoorbeeld: als stream of line-in feed ingeschakeld wordt, dat dan bijv. non-stop programmering stopt en vervolgens de stream of line-in wordt doorgegeven. Als stream of line-in weer stopt, dat dan de non-stop programmering weer wordt overgenomen.

Is dit mogelijk?
Welke software zou dat kunnen?

Groet,
Mark

MFM

Re: Live stream of line-in feed pushen in automation software

Bericht door MFM » 05 okt 2018 06:29

Ik heb je post nu 4x gelezen maar het enige wat ik hieruit op kan maken is dat je vraagt of radioautomatisering dmv een A-B voorkeuze aan of uit (stil) kan worden geschakeld, Zonder dat je er een Event voor inplant.

Dat kan vaak ook via een stiltedetectie.
Stiltedetectie icm een A-B voorkeuze switch.
Waarbij de ene input de automatisering is en de andere inschakelt wanneer er audio op komt. En dus weer wegvalt wanneer audio er af is.
Dmv het meesturen van een ctcss toontje blijft deze ook open wanneer er bv een stilte valt.

Er zullen vast betere oplossingen zijn, maar zo deden wij dat hardwarematig al in 1993.

tspronsen

Bericht door tspronsen » 05 okt 2018 09:30

Je zou dit met Icecast kunnen doen, daar kun je aan een stream een fallback opgeven. Stel je maakt in Icecast 2 streams aan: "live" en "nonstop". Je radio automatisering laat je streamen naar "nonstop" en wanneer je live wilt streamen doe je dat op "live". In je "live" stream heb je de "nonstop" stream als fallback opgegeven.

Je luisteraars laat je verbinding maken met je "live" stream. Luisteraars horen je "nonstop" stream als jij niet live uitzend. Ga je live uitzenden dan druk je de "nonstop" stream weg en ben jij te horen op de "live" stream. Je radio automatisering speelt ongehinderd door maar is niet te horen totdat jij stopt met je live uitzending. Het nadeel is dat je geen mooie overgang hebt tussen live en non-stop. Dat kan gebeuren midden in een plaat. Als er een volume verschil is tussen je non-stop en je live uitzending dan is dat hinderlijk voor je luisteraars.

Als je leuk vind om zelf te knutselen dan kun je ook kijken naar Liquidsoap. Liquidsoap is een scripttaal bedoeld voor streams. Daarin zou je zoiets ook kunnen bouwen maar mooier, bijvoorbeeld door Liquidsoap de non-stop stream te laten uitfaden op het moment dat jij live gaat. Je kunt Liquidsoap ook zelf muziek laten spelen obv een playlist zodat je geen aparte radio automatisering nodig hebt. Dit is niet iets wat je in 5 minuten opzet, daar kun je dagen mee zoet zijn om een script te hebben dat aan je wensen voldoet.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar geloof dat Centovacast ook Liquidsoap gebruikt als Auto DJ optie als iemand niet live uitzend.

Mark_de_Klein

Bericht door Mark_de_Klein » 05 okt 2018 22:24

Bedankt voor deze ideeën. Ik zal er induiken. Als er iemand ondertussen nog een andere softwarematige oplossing heeft, dan hoor ik dat graag.

sverrips

Bericht door sverrips » 20 okt 2018 14:53

Je heb er niks aan, denk ik. Maar LinuxRadio.Tools kan dat dus al een jaar of 3 als het niet langer is.

Stephan

Plaats reactie