Adobe Audition 1.5

Alles over software pakketten voor jouw station.
Plaats reactie
gino

Adobe Audition 1.5

Bericht door gino » 04 aug 2017 16:41

Ik ben aan het overschakelen van pc naar mac. Ik heb nu een Macbook Air, maar ik kan het programma waar ik al mijn jingles en spots mee maak niet gebruiken op mac. Iemand een idee hoe ik Adobe Audition 1.5 werkend krijg op de mac ?

v.ijl

Re: Adobe Audition 1.5

Bericht door v.ijl » 04 aug 2017 20:09

Een Windows programma draaien op een Applemac kan met een windows-emulatie programma zoals WINE...
Maar..... zo'n oud programma adobe Audition 1.5, wat al minstens 15 jaar oud is wil je toch niet op een nieuwe computer draaien.... Ga voor een 'update' en regel een adobe Audition 5, verkrijgbaar voor Mac en windows7 en hoger.
en dan is er koffie......

tspronsen

Bericht door tspronsen » 04 aug 2017 20:21

Adobe Audition 1.5 is uit 2004 en die ga je niet aan de praat krijgen op je Macbook Air. In 2004 hadden Macs nog een PowerPC processor en de software uit die tijd is voor die processor gecompileerd. Jouw Macbook Air heeft een Intel processor en die kan geen PowerPC applicaties draaien. Toen Apple de overstap maakte naar Intel processoren hebben ze ook een emulator (Rosetta) in OSX gebouwd waardoor PowerPC applicaties toch werkte, maar met de release van OSX 10.7 zijn ze hiermee gestopt.

Audition kun je nu voor een vast bedrag per maand huren. Vind je dit te duur dan kun je ook kijken naar Ableton Live. De Intro versie zit rond de € 100 als ik mij niet vergis. Als je alleen maar wat wilt knippen en plakken kun je ook kijken naar Fission van Rogue Amouba. Deze kost een paar tientjes.

wave

Bericht door wave » 04 aug 2017 20:23

Native zeker niet. Versie 4.0 (CS5.5) was pas de eerste versie die Adobe zowel voor Windows als de Mac heeft uitgebracht.

Theoretisch: via Bootcamp kun je Windows installeren op een Mac en daar dan weer je oude Audition software onder draaien. Praktisch: naast een W10 aanschaffen zul je ook flink op het Adobe forum moeten gaan grazen om uit te vogelen hoe je e.e.a. -met een flinke portie mazzel- werkend kunt krijgen. Audition 1.5 in een Windows 10 omgeving laten draaien is vaker gelukt, op sommige Macs zelfs onder Bootcamp, maar van origine al matig stabiele software uit 2004 in zo'n setup laten draaien is geen recept waar je Heel Holland Bakt mee wint. Verwacht in ieder geval uitdagingen met je oude DirectX en Windows VST effecten, de activering en ongetwijfeld met drivers. Categorie hobbyproject met verplicht een complete systeembackup vóór je begint :))

Serieuze alternatieven? Geld uitgeven voor een Apple OS versie van Audition CC. Maar je kunt ook gaan kijken of je met de software die de vorige schrijver al noemde óf met free DAW software als Presonus Studio One Prime, Ardour of Apple's eigen Garageband voldoende uit de voeten kunt. Voordeel van Audition CC is dat je met Ses2Sesx je oude sessie files om kunt zetten naar het formaat wat CC gebruikt.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

hvz

Bericht door hvz » 05 aug 2017 22:55

OcenAudio heeft veel features van Audition en een vergelijkbare GUI (met dezelfde waveform en spectrum views enzo) en is gratis! Ik heb het alleen gebruikt voor analyse en niet voor knippen en plakken, maar het ziet eruit alsof iemand Audition te duur vond en een clone gemaakt heeft.

Beschikbaar voor Mac en Windows.

gino

Bericht door gino » 08 aug 2017 03:03

Hartelijke dank voor alle reacties. Ik zal OcenAudio eens proberen en ook de gratis versie van MixPad.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 10 aug 2017 01:42

Adobe audition is gewoon verkrijgbaar voor moderne Macs: http://www.adobe.com/nl/products/audition.html

Hiermee kun je ook je oudere projecten openen. Kun je je licentie niet omzetten?
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

jren

Bericht door jren » 21 sep 2017 09:19

Er is een gratis versie van ProTools, ProTools First. Da's ook een hele goede.

jren

Bericht door jren » 23 sep 2017 11:58

Of ... Virtualbox installeren op de Mac. Daar zet je dan Windows in en Audition. Werkt feilloos.

Plaats reactie