zwevend blok in overlay proppfrexx

Alles over software pakketten voor jouw station.
Plaats reactie
oemfoefoe

zwevend blok in overlay proppfrexx

Bericht door oemfoefoe » 28 jun 2017 14:19

Beste mensen,

Ik gebruik proppfrexx en start het hele en halve uur blok ( nieuws of reclameblok ) de overlay scheduler. Tot nu toe deed ik dat op vaste tijden ( fixed ), maar nu wil ik er "zwevende" blokken van maken.

Op .58 wil ik dat hij de plaat die op dat moment draait uit laat draaien en daarna de overlay start. Tijdens dit blok start in de program scheduler op .00 (fixed) de playlist van het volgende uur zodat die kan starten na het blok. Dat moet altijd goed komen, omdat het blok op het hele uur minimaal 2 minuten lengte heeft.

Op .28 wil ik hetzelfde kunstje doen, met het verschil dat hij de playlist onderbreekt. Dus op .28 de plaat uit laten draaien die op dat moment draait, de overlay start, en na de overlay verder gaat met de playlist.

Het probleem is: Hij laat de plaat niet uit draaien maar kapt de plaat af, hoe ik de scheduler ook in stel. Ik was in de veronderstelling dat wanneer je in start type de "fixed" veranderd naar "soft", dat het dan zwevende blokken worden. Wanneer ik max start delay instel, in bijvoorbeeld 120 seconden, dan wordt het blok simpelweg 120 seconden later ingestart, dus dan word .58 .00. Ook max early en max late heb ik mee gespeeld, suspend program en pause aan of uitvinken, maar wat ik ook doe, hij blijft platen afkappen terwijl het de bedoeling is dat hij de huidige track eerst tot het einde afspeelt.
Ook heb ik het getest met start type "auto" met hetzelfde resultaat.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik over het hoofd zie en kan uitleggen wat ik moet doen om de overlay blokken zwevend te maken ?

peradise

Re: zwevend blok in overlay proppfrexx

Bericht door peradise » 29 jun 2017 12:33

Hoi,

in principe moet je een blok als start type Soft geven. Daarna zijn er wat instellingen die belangrijk zijn en in combinatie met elkaar werken.

Max start delay
Show x seconds in advance

Max start delay geeft aan hoe lang een overlay block mag uitgesteld worden voordat hij toch gestart wordt. De andere instelling geeft aan wanneer je in beeld te zien krijgt dat het overlay block er aan komt. Dus het venster waarin je de overlay kunt vertragen en eventueel kunt starten etc.

Ik zou het vinkje aanzetten bij Allow Start Early, want soms is het handiger om niet nog een nieuwe track te starten maar het overlay block wat eerder af te spelen.

Dan heb je nog :

Max. Early
Max Late

Hier staat default bij beide 0. Wat je hier in kunt voeren is een alternatieve tijd in seconden ten opzichte van max start delay en Show x seconds in advance. Als je er 0 laat staan dan gebruikt hij de max start delay en show x seconds in advance instellingen voor het eerder / later starten. Vul je hier een waarde in anders dan 0 dan overrule je die andere instellingen. Je zou bijvoorbeeld kunnen doen :

Show x seconds in advance = 90
Max. Early = 60

Dit zorgt ervoor dat je 90 seconden van tevoren in beeld krijgt dat er een overlay block aankomt. Hij mag dit block eerder gaan starten als Allow Start Early aangevinkt is. Maar hij mag het block maximaal 60 seconden vroeger starten. Had er bij Max. Early 0 gestaan dan zeg je tegen ProppFrexx dat hij het venster 90 seconden van tevoren moet tonen EN dat het block ook 90 seconden vroeger mag starten.

EndsAt werkt anders. Dit is namelijk nog steeds een fixed block. Alleen gaat ProppFrexx dan terug rekenen. Dus als je kiest voor het start type EndsAt en de tijd van je block staat op bijvoorbeeld 11:00 dan gaat hij terug rekenen. Hij ziet een overlay block aankomen van 90 seconden bijvoorbeeld, dan weet hij dat het block om 11:00 moet eindigen en kan hij terug rekenen dat het block op 10:58:30 gestart moet worden. Bij EndsAt zal hij je lopende track dus inderdaad kunnen onderbreken.

Gr,

Per
http://www.onairtools.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.proppfrexx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Proppfrexx" onclick="window.open(this.href);return false;

oemfoefoe

Bericht door oemfoefoe » 30 jun 2017 19:20

bedankt voor deze duidelijke uitleg!

oemfoefoe

Bericht door oemfoefoe » 07 aug 2017 00:04

peradise schreef:
29 jun 2017 12:33
Hoi,

in principe moet je een blok als start type Soft geven. Daarna zijn er wat instellingen die belangrijk zijn en in combinatie met elkaar werken.

Max start delay
Show x seconds in advance

Max start delay geeft aan hoe lang een overlay block mag uitgesteld worden voordat hij toch gestart wordt. De andere instelling geeft aan wanneer je in beeld te zien krijgt dat het overlay block er aan komt. Dus het venster waarin je de overlay kunt vertragen en eventueel kunt starten etc.

Ik zou het vinkje aanzetten bij Allow Start Early, want soms is het handiger om niet nog een nieuwe track te starten maar het overlay block wat eerder af te spelen.

Dan heb je nog :

Max. Early
Max Late

Hier staat default bij beide 0. Wat je hier in kunt voeren is een alternatieve tijd in seconden ten opzichte van max start delay en Show x seconds in advance. Als je er 0 laat staan dan gebruikt hij de max start delay en show x seconds in advance instellingen voor het eerder / later starten. Vul je hier een waarde in anders dan 0 dan overrule je die andere instellingen. Je zou bijvoorbeeld kunnen doen :

Show x seconds in advance = 90
Max. Early = 60

Dit zorgt ervoor dat je 90 seconden van tevoren in beeld krijgt dat er een overlay block aankomt. Hij mag dit block eerder gaan starten als Allow Start Early aangevinkt is. Maar hij mag het block maximaal 60 seconden vroeger starten. Had er bij Max. Early 0 gestaan dan zeg je tegen ProppFrexx dat hij het venster 90 seconden van tevoren moet tonen EN dat het block ook 90 seconden vroeger mag starten.

EndsAt werkt anders. Dit is namelijk nog steeds een fixed block. Alleen gaat ProppFrexx dan terug rekenen. Dus als je kiest voor het start type EndsAt en de tijd van je block staat op bijvoorbeeld 11:00 dan gaat hij terug rekenen. Hij ziet een overlay block aankomen van 90 seconden bijvoorbeeld, dan weet hij dat het block om 11:00 moet eindigen en kan hij terug rekenen dat het block op 10:58:30 gestart moet worden. Bij EndsAt zal hij je lopende track dus inderdaad kunnen onderbreken.

Gr,

Per
Hallo nogmaals,

Inmiddels heb ik het allemaal goed werkend, op 1 puntje na. De overlay start netjes binnen de tijd die ik hem geef VOOR het nieuws op het hele uur, echter, wanneer het na het hele uur is ( dus de plaat die dan nog draait mag tot 120 seconden na het hele uur doordraaien ) dan gaat het mis op het exact het hele uur. Het moment dat de volgende playlist wordt geladen. Op dat moment wordt de playlist van het vorige uur weggehaald en start de overlay en wordt de plaat toch nog afgebroken. Heb je hier ook nog een foefje voor ?

peradise

Bericht door peradise » 11 aug 2017 15:58

Hi,

hoe groot is je max start delay? Wat hij namelijk doet is, vlak voordat je overlay gestart moet worden, kijken naar de duur van de lopende track (het restant dan). Als die duur groter is dan je max start delay dan zal hij meteen de overlay starten. Dan gaat hij dus NIET je max start delay eerst afwachten? Welke versie nummer heb je exact? Ik heb het namelijk net even getest en het werkt hier allemaal goed.

Gr,

Per
http://www.onairtools.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.proppfrexx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Proppfrexx" onclick="window.open(this.href);return false;

oemfoefoe

Bericht door oemfoefoe » 15 aug 2017 18:40

peradise schreef:
11 aug 2017 15:58
Hi,

hoe groot is je max start delay? Wat hij namelijk doet is, vlak voordat je overlay gestart moet worden, kijken naar de duur van de lopende track (het restant dan). Als die duur groter is dan je max start delay dan zal hij meteen de overlay starten. Dan gaat hij dus NIET je max start delay eerst afwachten? Welke versie nummer heb je exact? Ik heb het namelijk net even getest en het werkt hier allemaal goed.

Gr,

Per
Ik ben er inmiddels al achter wat het is, blijkbaar moeten de playlist ook "zwevend" staan, stond nog op fix op het hele uur, deze heb ik nu soft meegegeven, en nu gaat het wel goed.

Plaats reactie