SBS koopt Yorin FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Gesloten
Oortjes

SBS koopt Yorin FM

Bericht door Oortjes »

Op de diverse nieuwssites en in RTL Boulevard is bekend gemaakt dat SBS de radiozender Yorin FM gekocht heeft. Wat zullen de plannen van SBS op radiogebied zijn?

SBS heeft de t.v. zender Veronica al en heeft ook banden met het eveneens te koop staande Radio Veronica. Ik kan me voorstellen dat het merk Veronica door SBS op de radio weer gebruikt gaat worden. Eén zender met meer gouwe ouwen, 'Radio Veronica Gold FM' en één zender met meer hits, 'Radio Veronica Hit FM', zou een mogelijkheid zijn!

Natuurlijk brengt de naam Veronica radiosentiment met zich mee. Ik denk echter dat het ook nog steeds een ijzersterke merknaam is. Het idee om de concurrentie met Talpa op radiogebied aan te gaan met een hitzender en een gouwe ouwe zender, lijkt me voor SBS een aantrekkelijk idee. Zeker als dit 'volkse' zenders worden die aansluiten op de televisiezenders van Talpa kan interactie tussen de radio- en televisietak bereikt worden.

Wat denken jullie wat SBS gaat doen en wat lijkt jullie een goed plan voor de Nederlandse radiomarkt?
Rock 'n roll is better than music!
RadioPete

Re: SBS koopt Yorin FM

Bericht door RadioPete »

Oortjes schreef:Op de diverse nieuwssites en in RTL Boulevard is bekend gemaakt dat SBS de radiozender Yorin FM gekocht heeft. Wat zullen de plannen van SBS op radiogebied zijn?

SBS heeft de t.v. zender Veronica al en heeft ook banden met het eveneens te koop staande Radio Veronica. Ik kan me voorstellen dat het merk Veronica door SBS op de radio weer gebruikt gaat worden. Eén zender met meer gouwe ouwen, 'Radio Veronica Gold FM' en één zender met meer hits, 'Radio Veronica Hit FM', zou een mogelijkheid zijn!

Natuurlijk brengt de naam Veronica radiosentiment met zich mee. Ik denk echter dat het ook nog steeds een ijzersterke merknaam is. Het idee om de concurrentie met Talpa op radiogebied aan te gaan met een hitzender en een gouwe ouwe zender, lijkt me voor SBS een aantrekkelijk idee. Zeker als dit 'volkse' zenders worden die aansluiten op de televisiezenders van Talpa kan interactie tussen de radio- en televisietak bereikt worden.

Wat denken jullie wat SBS gaat doen en wat lijkt jullie een goed plan voor de Nederlandse radiomarkt?
2 Veronica's! Als het maar zonder die kwal van een jensen is..
Veronica is a way of life!
EA

Bericht door EA »

Tja, dat is en blijft de grote vraag waar we hopelijk woensdag een antwoord op horen: wat wil SBS met radio. Je koopt niet een radiostation als je niet weet wat je er op gaat uitzenden lijkt me. Gaat men weer in hetzelfde vijvertje vissen als alle andere zender of maken ze er een totaal andere zender van? Spannend weekje wordt het, dat eerste weekje van het nieuwe jaar.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
jop

Bericht door jop »

Sbs 6 kocht toch ook in 1999 Radio Noordzee ? Pepijn Bierenbroodspot was toen de voiceover voor het station
Radio 538 komt hard aan!
Orange

Bericht door Orange »

Ik ben benieuwd wat de vereniging Veronica nu gaat doen. Zij hebben aandelen SBS en aandelen Sky. Bij elkaar opgeteld 'beschikken' ze nu dus over drie kavels: 1 geclausuleerd (Veronica) en 2 ongeclausuleerd (Sky en YorinFM).

Ook opvallen dat RTL de grootste concurrent aan een kavel helpt. Dat zal vast niet de voorkeur hebben gehad.
Bob03

Bericht door Bob03 »

Orange schreef:Ik ben benieuwd wat de vereniging Veronica nu gaat doen. Zij hebben aandelen SBS en aandelen Sky. Bij elkaar opgeteld 'beschikken' ze nu dus over drie kavels: 1 geclausuleerd (Veronica) en 2 ongeclausuleerd (Sky en YorinFM).

Ook opvallen dat RTL de grootste concurrent aan een kavel helpt. Dat zal vast niet de voorkeur hebben gehad.
Per 1 december jl. heeft de Vereniging Veronica haar aandelen SBS verkocht om de weg vrij te maken voor de overname van SBS Broadcasting SA (internationaal). Veronica heeft hier dus geen aandelen meer in. Je kan je wel afvragen wat VOO wil, misschien lijkt het hun ook wel beter om de naam Veronica weer bij één partij onder te brengen.

Al denk ik eigenlijk dat dit toch niet gaat gebeuren, Het gaat veel te goed met Radio Veronica.
Veronicafan Michael*

Bericht door Veronicafan Michael* »

Orange schreef:Zij hebben aandelen SBS en aandelen Sky.
Veronica heeft haar aandelen in SBS al verkocht. Ze zouden zich meer op een radio avontuur richten.

Persoonlijk dacht ik dat VOO heel Sky Group Ltd. zou overkopen nu ze nog die kleine 4% aandelen ervan zouden overhebben. Dat ze eerst die aandelen zouden verkopen en daarna die hele toko zou overnemen, zou prima staan in de radioplannen die ze wouden waarmaken.
[url=http://www.id-t.com/]ID&T[/url]: Nog altijd het beste!
[url=http://www.q-dance.com/]Q-dance[/url]: Roeleert nog steeds!
[url=http://www.fresh.fm/]FreshFM[/url]: De Lekkerste DanceHits!
Bob03

Bericht door Bob03 »

Veronicafan Michael* schreef:
Orange schreef:Zij hebben aandelen SBS en aandelen Sky.
Veronica heeft haar aandelen in SBS al verkocht. Ze zouden zich meer op een radio avontuur richten.

Persoonlijk dacht ik dat VOO heel Sky Group Ltd. zou overkopen nu ze nog die kleine 4% aandelen ervan zouden overhebben. Dat ze eerst die aandelen zouden verkopen en daarna die hele toko zou overnemen, zou prima staan in de radioplannen die ze wouden waarmaken.
Dat zou ook een mogelijkheid zijn, ware het niet dat Veronica denk ik zich meer wil richten op de Radioschool opleiding dan op de echte radio. En ik denk ook niet dat VOO genoeg geld heeft om Sky over te nemen.
Bagare

Bericht door Bagare »

Mooi kaveltje voor Radio 10 Gold dacht ik zo...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef:Ook opvallen dat RTL de grootste concurrent aan een kavel helpt. Dat zal vast niet de voorkeur hebben gehad.
RTL heeft besloten te stoppen met radio, dus op radiogebied is SBS geen concurrent. Dat SBS wel de grote concurrent op t.v. is, maakt toch niet uit voor het verkopen van de radiotak? SBS zal wel het meeste geboden hebben.
Rock 'n roll is better than music!
lous

Bericht door lous »

Persoonlijk denk ik dat het als volgt in elkaar zit:

Veronica heeft met de verkoop van haar 10% in SBS de eerste stap gezet om zich los te koppelen van Skyradio, hier is veel heel veel geld voor nodig omdat Veronica het personeel ook wil meenemen!

Veronica heeft geen aandelen meer in SBS maar uit de berichten maak ik op dat het wel erg goed gaat tussen die twee en dit een vooraf opgezet plan is. SBS wil Veronica wel helpen maar vindt de kosten te hoog om zowel Yorin als Veronica te kopen! Vandaar dat Veronica als "tegenprestatie" zichzelf uitkoopt bij Sky.

SBS koopt Yorin en zet daar het huidige Veronica op.

Veronica kan op deze manier wanneer de markt dit vraagt op een ander formaat ingaan zonder hierin beperkt te zijn.

Daarnaarst heeft het Yorin kavel een grotere dekking in belangrijke gebieden. Met Veronica komt het goed er zijn plannen tot 2010 anders kun je een Ferry Maat niet vastleggen :)

Lourens
Bob03

Bericht door Bob03 »

lous schreef:Persoonlijk denk ik dat het als volgt in elkaar zit:

Veronica heeft met de verkoop van haar 10% in SBS de eerste stap gezet om zich los te koppelen van Skyradio, hier is veel heel veel geld voor nodig omdat Veronica het personeel ook wil meenemen!

Veronica heeft geen aandelen meer in SBS maar uit de berichten maak ik op dat het wel erg goed gaat tussen die twee en dit een vooraf opgezet plan is. SBS wil Veronica wel helpen maar vindt de kosten te hoog om zowel Yorin als Veronica te kopen! Vandaar dat Veronica als "tegenprestatie" zichzelf uitkoopt bij Sky.

Veronica kan op deze manier wanneer de markt dit vraagt op een ander formaat ingaan zonder hierin beperkt te zijn.

Daarnaarst heeft het Yorin kavel een grotere dekking in belangrijke gebieden. Met Veronica komt het goed er zijn plannen tot 2010 anders kun je een Ferry Maat niet vastleggen :)

Lourens
Waarom zou Veronica zich nou een ander format aanmeten, als het met deze zo goed gaat?
lous

Bericht door lous »

Veronica gaat dat in de huidige situatie ook zeker niet doen!

Maar wanneer dit toch nodig blijkt te zijn kan Veronica zich op deze manier meten met het kavel van 538 en Q-Music.
Orange

Bericht door Orange »

lous schreef:Persoonlijk denk ik dat het als volgt in elkaar zit:

Lourens
Ik snap je verhaal niet helemaal. Wanneer bedoel je de radiozender die de naam Veronica draagt en wanneer bedoel je de vereniging Veronica?
De vereniging Veronica kan zich best terugtrekken uit Sky (waar Radio Veronica onder valt), maar Sky mag voor meerdere jaren de naam Veronica voor hun radiostation blijven gebruiken. Het lijkt me dus niet dat de vereniging Veronica via SBS iets met radio wil gaan doen.
lous

Bericht door lous »

Klopt idd dit is de standaard situatie maar geld kan een hoop veranderen.

De bankrekening van Veronica is goed gevuld nu het 10% aandeel in SBS is verkocht. Veronica koopt alles over van Sky tot de naam aan toe!
Gesloten