Wie heeft welke herinnering aan radiopiraten?

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderators: admin6, admin5

Berichtdoor RV » 03 aug 2002 22:35

RvBracht, stukjes zijn prima.

Ik zal EA mailen, wij hebben 10 jaar lang diverse stations meegemaakt, kunnen we een dag plannen om de hele zaak te scannen en in MP3 te zetten.
Dat zal wel nodig zijn.
RV

Berichtdoor ToNneTje » 05 aug 2002 02:16

Ik heb de piraterij in Nijmegen (en regio) als jong knulletje meegemaakt.
Als luisteraar ben ik geobsedeerd geweest door al die stations, zowel de grote als de kleintjes.
Zo was bijvoorbeeld Magic 94.7 uit Wijchen een van mijn absolute favorieten.
Uiteraard luisterde ik vaak naar de grote 3, maar wie deed dat niet ?
Ik heb ook heel wat uurtjes geluisterd naar de Nederlandstalige zenders, zoals de Grijze duif 101 en Centraal 105.5.
Mensen praten vaak over de grote 3, maar de Grijze duif was toch ook een van de hele grote piraten waar mensen uit deze regio nu nog steeds over praten als het over radiopiraten gaat.

Radio America (Nijmegen) is een verhaal apart, daar keek ik naar binnen vanuit mijn slaapkamerraam... ze zaten toen met de studio in de lindenholt (voorstenkamp)... America was ook een aardig station, kep er heel wat uurtjes naar mogen luisteren.

Ik merk dat veel mensen met enig sentiment terug kijken naar die goeie ouwe tijd, en terecht !
Maar waarom niet weer een station opstarten ?
Vooal in Nijmegen moeten er maar weer eens wat station opstaan, want wat eens de radiostad was, is nu nog nauwelijks iets te horen.
Alleen aktief 94.9, en nog 2 of 3 andere kleine piraatjes... verder niets !

Victory fm zou binnenkort gaan beginnen met uitzendingen via de Nijmeegse ether (zie: http://www.victoryfm.nl ) maar dat schiet ook niet op tot nu toe.

Kep ook nog plakboeken vol met knipsels en stickers liggen... meeste uit de Gelderlander (als Delta, Contact of Keizerstad weer eens waren gepakt).

Greetz.
ToNneTje

video opnamens roulette en digitaal en keizerstad

Berichtdoor www.enterprise103.nl » 05 aug 2002 17:31

hallo.momenteel ben ik video opnamens van roulette,digitaal fm en van keizerstad aan het kopieeren wat ik destijds eind jaren 80 heb gemaakt.de opnamens stuur ik naar etherpiraten.com en ik neem aan dat ze dan via hem online komen.ik was ook aanwezig met de video camera bij de laatste weekend van roulette en keizerstad.groeten allemaal van www.enterprise103.nl en kijk eens op mijn site en aanschouw bv de foto's van onze laatste enterprise103 weekend na tien jaar illegaal uitgezonden te hebben.doeii :D :D :D
www.enterprise103.nl

Re: video opnamens roulette en digitaal en keizerstad

Berichtdoor EA » 05 aug 2002 18:59

www.enterprise103.nl schreef:hallo.momenteel ben ik video opnamens van roulette,digitaal fm en van keizerstad aan het kopieeren wat ik destijds eind jaren 80 heb gemaakt.de opnamens stuur ik naar etherpiraten.com en ik neem aan dat ze dan via hem online komen.ik was ook aanwezig met de video camera bij de laatste weekend van roulette en keizerstad.groeten allemaal van www.enterprise103.nl en kijk eens op mijn site en aanschouw bv de foto's van onze laatste enterprise103 weekend na tien jaar illegaal uitgezonden te hebben.doeii :D :D :D

Hé te gek! Dat zou ik leuk vinden om eens terug te zien :))
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
EA

Berichtdoor RV » 05 aug 2002 21:35

Ja leuk EA, zitten we met zijn allen een potje te janken in de studio. :))

Maar zonder gekheid, ik ben ook benieuwd.
RV

Berichtdoor rvbracht » 05 aug 2002 21:36

Leuk dat er zoveel mensen zijn die mooi materiaal willen delen.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het wel goed komt met dat piraten audio/video archief :lol: :lol:
rvbracht

Berichtdoor EA » 05 aug 2002 22:50

RV schreef:Ja leuk EA, zitten we met zijn allen een potje te janken in de studio. :))

Maar zonder gekheid, ik ben ook benieuwd.

Ja...ach we waren jong he....zucht :)
EA

Berichtdoor Inkelfan » 06 aug 2002 17:30

Denk dat ik alvast wat vakantie dagen kan gaan plannen.....Ben blij dat volgende week mijn nieuwe PC binnen komt.... :))
Neem eens een kijkje op de Rinkeldekinkel, Jeroen van Inkel Fan Page, www.rinkeldekinkel.com
Inkelfan

Roulette stream weer online

Berichtdoor Ane Sybesma » 08 aug 2002 20:40

De Stream met 25 uur oude uitzendingen van Roulette 103 uit Baarn staan weer online... (Toch maar betaald voor Live365.....)

Via de link laatste weekend op http://www.roulette103.com

En zodra ik tijd heb zal ik het aanvullen met nog eens 20 uur....Alleen zal dan de titel laatste weekend wel veranderen....

Groeten,

Ane Sybesma

[edit]Het zijn inmiddels 29 uur geworden[/edit]
Laatst bijgewerkt door Ane Sybesma op 10 aug 2002 13:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Ane Sybesma

Berichtdoor studio » 08 aug 2002 21:26

Je had met windows encoder ook gratis kunnen gaan streamen ... maar zal eens luisteren
studio

Berichtdoor Ane Sybesma » 08 aug 2002 23:13

studio schreef:Je had met windows encoder ook gratis kunnen gaan streamen ... maar zal eens luisteren

tja...heb hier ook niet de mogelijkheid om 'echt' te streamen...en via Live365 kan ik gewoon de MP3's uploaden, is voor mij net iets makkelijker...
Ane Sybesma

Berichtdoor focus » 09 aug 2002 13:04

Ik zal eens flink graven. Ik heb hier nog een heleboel oud materiaal van Focus 103 Noord Holland liggen.
Leuke jingles etc.
Iedere overeenkomst met de werkelijkheid, berusten puur op toevel.
focus

Berichtdoor Inkelfan » 19 aug 2002 12:46

Alles is van harte welkom. Wat is er al toegezegd:

Videomateriaal van Keizerstad, Roulette en Digitaal Baarn
Audiomateriaal van piratenzenders uit Nijmegen
Audiomateriaal van Radio Amsterdam Noord

Maar er kan altijd meer bij......PB me voor meer info.....
Neem eens een kijkje op de Rinkeldekinkel, Jeroen van Inkel Fan Page, www.rinkeldekinkel.com
Inkelfan

Berichtdoor EA » 19 aug 2002 15:27

Ik zal het nu ook maar even op het forum plaatsen maar eind september ga ik en RV fragmenten opnemen van oude cassettebandjes naar mp3 formaat voor het 'grote online piraten archief' wat er moet gaan ontstaan. Dit zouden we eigenlijk het afgelopen weekend hebben gedaan maar aangezien het veels te warm was hebben we het uitgesteld naar eind september.
Misschien wel handig om gewoon alles online te zetten op een stream zodat je gewoon kunt luisteren en dat je niet steeds fragmentjes hoeft te downloaden.
Ik en RV hebben heel veel materiaal uit Nijmegen en ik heb ook wat dingetjes uit Amsterdam, Baarn en nog wat andere steden.
EA

Berichtdoor RV » 19 aug 2002 19:29

Ja, het wordt een flinke maar leuke klus.
Naast Nijmegen heb ik nog wat dingen uit uiteraard Baarn, verder Culemborg, Den Haag en Amsterdam.
Samen met de tapes van EA hopen we een leuke bijdrage te leveren aan iets waar je nooit over raakt uitgepraat.
RV

VorigeVolgende

Keer terug naar Piraten forum