Wim Rigter overleden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

josti

Wim Rigter overleden

Bericht door josti »

(23 november 2004) - Wim Rigter is overleden. De 37-jarige Ex-3FM DJ is dinsdag 23 november overleden aan de ziekte kanker. Wim had slokdarmkanker.

www.3fm.nl

Wim Rigter overleden
(23 november 2004) - Wim Rigter is overleden. De 37-jarige Ex-3FM DJ is dinsdag 23 november overleden aan de ziekte kanker.

Wim Rigter was onder andere vijf jaar lang elke werkdag op 3FM te horen tussen 9 en 12 in het AVRO programma ’Arbeidsvitaminen’. In totaal heeft hij 18 jaar professioneel radio gemaakt. Halverwege de jaren tachtig begon zijn carrière in Hilversum met een nachtprogramma voor de VARA op Radio 3. Al snel volgde een vast wekelijks programma. ‘Niet gehinderd door enige kennis zat ik ineens op de VARA-dinsdag. Ik heb on-air het vak moeten leren. Toen ik er zat dacht ik: Wim, je zit nu in de eredivisie, zorg wel dat je er blijft. Ik heb in die tijd de hele fonotheek leeggetrokken om alle muziek uit de jaren ’60 te leren kennen.’

In 1990 vertrok Wim van de VARA naar het commerciële Power FM om daar programma leider te worden. Als commerciële zenderchef ontdekte Wim de latere radiohelden Edwin Diergaarde en Edwin Evers. ‘Al denk ik dat ze er ook wel waren gekomen zonder mij.’ Toen Wim wegens bezuinigingen Power FM in een non-stopzender moest veranderen, gaf hij er de brui aan: ‘Ik kon mijn eigen DJ’s niet ontslaan. Dan ontsla ik liever mezelf.’ Wims eerste gevecht tegen kanker vond plaats kort nadat hij was teruggekeerd bij de publieke omroep. ‘Ik moest steeds overgeven. Ze dachten dat ik gewoon te hard werkte, maar er bleek een hersentumor te zitten vlakbij mijn braakcentrum.’ De operatie kostte hem één van zijn stembanden.

Na zijn revalidatie bleef hij buffelen in de nacht, invalbeurten draaien en werken achter de schermen. Dat leverde Wim de hoofdprijs op: de AVRO beloofde hem een dagelijks programma in de late middag op Radio 2. Een korte vakantie en enkele omroepmachinaties later bleek het ineens een dagelijks programma in de late ochtend op Radio 3 te zijn geworden: de Arbeidsvitaminen. Na vijf jaar ‘Vitaminen’ besloot Wim in 2001 dat het tijd werd voor wat anders en werd opleidingcoördinator voor 3FM. In die hoedanigheid begeleidde hij aanstormend talent, dat onder meer ’s nachts tijdens Pyjama FM te horen was.

Vanaf januari 2002 was Wim ook te horen als verslaggever voor het Radio 1-programma ‘1 op de Middag’, eveneens van de AVRO. Daarnaast maakte hij in de nacht van zaterdag op zondag ‘AVRO Nachtdienst’, op Radio 1. Al deze werkzaamheden heeft Wim moeten stopzetten toen opnieuw kanker bij hem werd geconstrateerd.

De ziekte heeft Wims leven en die van zijn vrouw Monique en dochter Jip totaal veranderd. In het programma PaPaul zei Wim over zijn ziekte dat hij het het allermoeilijkst vond om te accepteren dat hij zijn vrouw en kind zou moeten achterlaten als hij zou te komen overlijden. Hij praatte uitgebreid met Paul de Leeuw over spacecake tegen de pijn en de laatste brief aan dochter Jip: ‘Ik wilde kanker bespreekbaar maken. Het stikt van die ziekzijn-programma’s waar zo’n EO-kleur aan hangt, dat vind ik niet nodig. Ik was wel een beetje bang om een tweede René Klijn te worden. Maar ik zat gewoon met een nare boodschap heel trots te wezen op mijn gezinnetje.’

Goede vriend en regisseur Peter Belt hield de laatste maanden van Wim’s leven een weblog bij om alle belangstellenden te informeren. Klik hier om het weblog te bekijken. (belt.web-log.nl)

Ex-3FM DJ Wim Rigter was dinsdag 5 oktober te zien bij PaPaul. Wim vertelde openhartig over zijn ziekte aan Paul de Leeuw. De uitzending is online te bekijken:
http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=ejc ... GcZtHfQirY
Laatst gewijzigd door josti op 24 nov 2004 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
[Maurice]

Bericht door [Maurice] »

Sterkte Monique ,kinderen, familie,vrienden en trouwe luisteraars

R.I.P Wim!

Maurice
Kampie

Bericht door Kampie »

RIP :sad:
-Hans-

Bericht door -Hans- »

Vreselijk nieuws dit, sterkte aan de nabestaanden.

R.I.P. Wim :sad:
Laatst gewijzigd door -Hans- op 23 nov 2004 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.hansjannink.mine.nu/Pics/Giel_Beelen.mp3]Giel Beelen gepijpt op 3FM[/url] | [url=http://home.planet.nl/~janni052/Maricha.mp3]Maricha Kroeske @ ochtendshow Giel Beelen[/url]
selwyn_d

Bericht door selwyn_d »

Verschrikkelijk nieuws over een leuke man.

:cry:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Afschuwelijk. Sterkte voor alle vrienden en familie.
Rock 'n roll is better than music!
focus

Bericht door focus »

Dit is heel erg.
R.I.P. Wim.

Sterkte aan familie, vrienden en nabestaanden.
Iedere overeenkomst met de werkelijkheid, berusten puur op toevel.
alex

Bericht door alex »

Kud nieuws.
Hij heeft het helaas niet kunnen overwinnen, kanker had hem voor de tweede keer te pakken.
Ik vond hem een geweldig radiomens.

Ik draai a.s. vrijdag 1 van zijn favoriete platen in mijn programma, New Radicals - You get what you give, voor hem.
Ik hoop dat er mensen volgen...enne noem ook even het gironummer van het KWF.
Kan namelijk geen kwaad.
nieuws en recensies van de nieuwste singles en albums: www.yellowgoose.nl
Roscoo

Bericht door Roscoo »

Wat een klote bericht. Je weet dat het gaat gebeuren en dan valt het toch rauw op je dak. Ik wens z'n vrouw en kind heel veel sterkte en Wim, rust zacht.

Ik ben er trots op dat ik ooit een keer bij 'm in de studio ben geweest en heb daardoor altijd een zwak voor 'm gehad. Waarom krijgen aardige mensen twee keer kanker. Wim, als je onze "lieve" heer ziet, schop 'm voor z'n ballen.
Er zijn goede radio's en je hebt slechte radio's maar de beste radio is een Loco Radio
PvdFeer

Bericht door PvdFeer »

R.I.P.

Een groot verleis voor 3fm wat met dit overlijden
echt niets meer is

Sterke allemaal
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Beroerd nieuws, zeker als je beseft dat het iemand is die ongeveer even oud is als jij. De naam Wim Rigter zal voor altijd gekoppeld blijven aan 'huuuh'.
Op www.radio.nl staat te lezen, dat hij destijds regelmatig inviel bij het programma Van Staa Tot Zeven van Jetske van Staa. Zij leed een aantal jaren geleden net als Wim Rigter aan een hersentumor. Wim Rigter herstelde, Jetske niet: zij overleed al in juni 1998 op 34-jarige leeftijd.
Het zijn leeftijden waarvan je hoopt dat je toch op z'n hoogst pas halverwege bent.......
Jimboe

Bericht door Jimboe »

Vreselijk!
Sterkte aan de hele familie, vrienden en alle nauw betrokken collega's. Wim was een fijne vent.

Ik hoop dat Wim nu rust heeft gevonden.
Misschien is niets geheel waar, en zelfs dát niet.

- Multatuli
kennycor

Bericht door kennycor »

Klote We Zijn Hem Kwijt - The Man From Arbeidsvitaminen

Ik wens alle familie van Wim alle sterkte toe.

Ook 3fm wens ik alle sterkte toe met het verlies van een groot radioman
Surf ook eens naar http://www.wilbertoordonline.nl
Hydraman

Bericht door Hydraman »

Wim, we zullen je missen! :cry:

Monique, Jip, familie en vrienden van Wim wens ik veel sterkte!
Vitez

Bericht door Vitez »

Verschrikkelijk nieuws. Afschuwelijk dat deze man het niet mocht redden. Hierbij condoleer ik zijn naaste familie en vrienden. Veel sterkte gewenst. En Wim, rust in vrede...
Do you want to MoveYourAss? Elke dinsdag tussen 22 en 1 uur met eLine la Croix op 3FM!

I LOVE Open Radio. Timur @ Yorin FM!!
Plaats reactie