DAB+ planning commerciële omroepen.

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderators: admin6, admin5, admin4

Re: DAB+ planning commerciële omroepen.

Berichtdoor retep » 16 aug 2013 22:21

Permission denied: links to files in the forum are only allowed from the forum itself.
retep

Berichtdoor glokhoff » 16 aug 2013 22:22

retep schreef:
Permission denied: links to files in the forum are only allowed from the forum itself.

Inmiddels URL aangepast ;o)
glokhoff

Berichtdoor Ou-Tannu » 16 aug 2013 22:33

vanmiddag even met de portable over de A7 vanaf Joure, via de bebouwde kom van heerenveen en drachten naar groningen gereden..

redelijk stabiel signaal behalve bij het inhalen van grote voertuigen, en onder viaducten toch een merkbaar verlies..

buiten de bebouwde kom ging het behoorlijk goed overal, in de bebouwde kom was er toch snel te weinig signaal over om zonder stotteren te kunnen luisteren.

bij Hoogkerk de stad groningen ingereden en daar kwamen er slechts nog flarden geluid uit de radio, ook in het centrum op een meer of 4 hoogte ( in de open lucht, tussen bebouwing) geen signaal op 11C..
klein detail... daar kon ik nog wel de 92,2mhz ontvangen vanaf Irnsum... van den zotte.. Omrop Fryslan midden in de stad groningen.. (afstand hemelsbreed +- 53,5 km ) niet gek voor een 25KW op 110 meter :P
Ou-Tannu

Berichtdoor TheAdrie1962 » 17 aug 2013 19:27

TheAdrie1962 schreef:
passie3105 schreef:Rijd net over de A1 richting Arnhem vanuit Twente.
Bij Deventer uitval en t/m Arnhem ook drama. Bij
Zal wel komen omdat Markelo niet voluit staat.
Duiven weer top tot Kalkar.

Dan is het signaal aan de oostkant van de zender ( in Twente dus ) beter dan aan de westkant ( Deventer ).
Als ik zo lees, dat het signaal nog niet vol uit is, dan gaan wij vanaf September echt goed knallen, dan gaan denk ik ook alle wadden zenders aan plus de NPO

Ik heb vandaag met de trein door een groot stuk Nederland gereden en ik heb lekker naar Radio 10 Gold geluisterd, vanaf Enschede Drienerlo was de ontvangst in de trein al verbazingwekkend stabiel, alleen bij de perronkappen van de stations soms uitval, bij Wierden vol op ontvangst, maar nu komt de ervaring van passie 3105 om de hoek kijken, inderdaat bij Deventer een pleer uitval, daarna van Apeldoorn tot aan de Stroe helemaal niets,vanaf de Stroe en de Barnerveldse kip begon het weer steeds beter te worden, toen lekker muzikaal naar Utrecht, intussen nog gezapt van zender naar zender, kwam ik ook de zenders van 12C tegen, via de oude DAP, klonk een beetje dof in vergelijking met 11C, nou, in de randstad was het helemaal feest, volle bak ontvangst in de trein, van Rotterdam naar Amsterdam zo stabiel als een wolkenkrabber, in Rijswijk zelfs in de paar 100 meter lange tunnel helemaal geen uitval, pas in Leiden was het signaal ietsjes minder maar geen ramp, al vlug pakten mijn Sangean DPR 34 het signaal van Haarlem op, die toren heb ik vanaf het panoramadek van Schiphol zien staan, toen in verbant met een storing in de Schiphol tunnel met de bus naar Bijlmer, niet geluisterd naar de radio, vanaf de Bijlmer naar Utrecht voor het laatst geluisterd, de zender van Haarlem ging naadloos over in die van IJselstein vaar van ik de toren met de buismast goed kon zien, toen weer van Utrecht naar Enschede niet meer geluisterd, al om al als Markelo op volle sterkte is, word het in de trein niet 80, maar 100% genieten, het is nu bijna net zo goed luisteren als de MP3 of 4
Liever een KPN DAB+ sensatie dan de honderdste BP her-syngronisatie
TheAdrie1962

Berichtdoor Arno1978 » 18 aug 2013 07:49

Als ik het zo lees dat er tussen Deventer en Stroe en ook tussen Apeldoorn en Arnhem nauwelijks tot geen ontvangst is dan kan het zijn dat de de DAB+ antenne op de mast van Ugchelen nog uit staat. Wellicht dat dit rond 1 september opgelost is.
Volgt de ontwikkelingen rond DAB+.
Arno1978

Berichtdoor Arno1978 » 18 aug 2013 07:52

-
Volgt de ontwikkelingen rond DAB+.
Arno1978

Berichtdoor TheAdrie1962 » 18 aug 2013 09:25

Arno1978 schreef:Als ik het zo lees dat er tussen Deventer en Stroe en ook tussen Apeldoorn en Arnhem nauwelijks tot geen ontvangst is dan kan het zijn dat de de DAB+ antenne op de mast van Ugchelen nog uit staat. Wellicht dat dit rond 1 september opgelost is.

Die Zender van Ugchelen heb ik nog nooit in de gaten gehouden, als dat het is, is het gat tussen Deventer Stroe, en Deventer, Apeldoorn en Arnhem in de nabije toekomst helemaal weg wat dan die 100 procent ontvangst in de trein oplevert :smile:
TheAdrie1962

Berichtdoor bjorn boonk » 18 aug 2013 11:49

hier heb ik prima ontvangst maar als ik dicht naast de radio zit dan wordt de ontvangst een stuk het maximum bereik is 13 van de 15 streepjes. als ik er dicht naast zit 8 van de 15 . boven de 5 streepjes is optimale ontvangst hoe kan dat dat.
als ik er dicht naast zit op 0.5 meter dan doen er een heel stuk minder streepjes branden.
verder hoop ik dat er bij extra kanalen q music hoop ik dat die het foute uur non stop er op zet.
slam fm hoop ik slamhardstyle. radio veronica hoop ik vi nieuws .
radio 538 doet radio 10 gold de er af en ik hoop dat ze 538 hitzone er op zetten .
en radio 10 hoop ik dat ze een van hun thema kanalen er op zetten.
sublime fm en bnr weet ik niet echt een thema kanaal voor .
bjorn boonk

Berichtdoor jessewien » 18 aug 2013 18:00

Hier in zuid frankrijk helemaal geen dab of dab+ signalen te ontvangen, jammer.
The past is history.
The future a mystery.
And every moment in between is a gift.
That is why it is called the present.
jessewien

Berichtdoor LeoNeo » 18 aug 2013 18:08

jessewien schreef:Hier in zuid frankrijk helemaal geen dab of dab+ signalen te ontvangen, jammer.

De eerste DAB+ netwerken rond de Franse grote steden zouden dit jaar nog aan moeten gaan. Er zijn 178 aanvragen voor vergunningen ingediend (de meesten voor lokale en regionale stations) en de eerste ensembles in Parijs en Marseille moeten dit najaar de lucht in gaan.

http://www.wohnort.org/dab/france.html
LeoNeo

Berichtdoor mslaats » 19 aug 2013 10:20

Met nog 2 weken te gaan tot aan 1 september ben ik benieuwd naar wat er nog gaat gebeuren!

Want zover ik heb gezien zijn nog niet alle zenders on-air en is het ook de vraag of de 'sub'-zenders ook per 1 september on-air moeten zijn.

Het ontvangst is hier (Eindhoven-Strijp) net zo 'goed' als FM. Oftewel wanneer je niet bij het raam zit ontvang je niks.
mslaats

Berichtdoor TheAdrie1962 » 19 aug 2013 11:11

mslaats schreef:Met nog 2 weken te gaan tot aan 1 september ben ik benieuwd naar wat er nog gaat gebeuren!

Want zover ik heb gezien zijn nog niet alle zenders on-air en is het ook de vraag of de 'sub'-zenders ook per 1 september on-air moeten zijn.

Het ontvangst is hier (Eindhoven-Strijp) net zo 'goed' als FM. Oftewel wanneer je niet bij het raam zit ontvang je niks.

Ik denk op die paar zenders na, dat het netwerk wel goed is, na wat ik afgelopen weekend in de trein heb mogen beleven, mischien word het vermogen op 1 September pas echt maximaal, met de zender in Ugchelen erbij word het dan bij Apeldoorn Deventer en Arnhem ook feest in de trein :smile:
TheAdrie1962

Berichtdoor LeoNeo » 19 aug 2013 12:18

Volgens mij zijn het alleen de zenders op de waddeneilanden waar nog geen activiteit is waargenomen. Bij Apeldoorn hangen de antennes in ieder geval al op hun plek. De rest zal vermoedelijk per 1 september wel allemaal op vol vermogen on-air zijn.
LeoNeo

Berichtdoor Ou-Tannu » 19 aug 2013 15:54

LeoNeo schreef:Volgens mij zijn het alleen de zenders op de waddeneilanden waar nog geen activiteit is waargenomen. Bij Apeldoorn hangen de antennes in ieder geval al op hun plek. De rest zal vermoedelijk per 1 september wel allemaal op vol vermogen on-air zijn.

nja wie weet wordt t hier nog wat beter als de wadden online gaan :+
Ou-Tannu

Berichtdoor glokhoff » 20 aug 2013 08:06

mslaats schreef:Het ontvangst is hier (Eindhoven-Strijp) net zo 'goed' als FM. Oftewel wanneer je niet bij het raam zit ontvang je niks.

Vanochtend op de fiets naar het werk met portable (Philips DA9011) kunnen vaststellen dat de ontvangst veel minder goed is dan een paar weken geleden: in de binnenstad eigenlijk onmogelijk een discussie op BNR te volgen, vrijwel overal drop outs. Gezien de eerdere ervaringen verwacht ik dat Gemert nog niet op vol vermogen staat. Overigens vorige week (toen Gemert off air/minimaal vermogen stond) wel kunnen vaststellen dat Loon op Zand (of misschien zelfs Ittervoort) toch aardig binnenkwam in Eindhoven: vrijwel de hele route naar het werk via de westzijde van de Ring had ik goede ontvangst in de auto!
We houden hoop :wink:
glokhoff

VorigeVolgende

Keer terug naar Ontvangst- en coördinatie