.mp3 jingles zoeken

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderators: admin6, admin5, admin4

.mp3 jingles zoeken

Berichtdoor BartezZ » 08 jan 2012 16:28

Dag Forummers,

Ik heb tijdens mijn programma soms heel snel een geluid nodig of een achtergrondmuziekje.
Nu maak ik gebruik van de akai apc 20 om mijn standaard vormgeving en muziekjes af te spelen, maar ik wil soms ook kunnen reageren op iets. (bijv, kassageluid om aan te geven dat iets duur is of zo).

Ik wil dan in mijn map "jingles" zoeken en dan kassa intypen, maar dat gaat via windows zoeken (windows7) heel langzaam.
Ik ben op zoek naar een stukje software waarin ik bijvoorbeeld alle mp3 in laad en dan via een zoekbalk kan zoeken.
Ik wil dan bijvoorbeeld K A S S A intoetsen en dat ie dan direct de resultaten laat zien.

Vervolgens wil ik met mijn muis het MP3tje kunnen slepen naar de software die ik gebruik om mijn jingles af te spelen (Ableton suit LIVE 8)
of dat ik meteen het geluid kan laten horen via het database programma waar ik naar op zoek ben.(dit natuurlijk om snel te reageren)

Iemand nog een briljant plan? qua software?

Groeten Bart
.... roeien met de boten die je hebt...
BartezZ

Re: .mp3 jingles zoeken

Berichtdoor dollardradio » 08 jan 2012 18:48

ik heb een programma op mijn pc en dat heet NGSearch het is zeer snel en werkt heel fijn. het zat bij virtual dj studio 5 .Afbeelding

waar start jij je jingles mee in albeton met de launcepad want ik ben namelijk ook opzoek naar jingle player met hardware alvast bedankt en s6 met het programma

m.v.g.

Gerrie de Groot
dollardradio

Berichtdoor marckxz » 08 jan 2012 20:39

Wat je wil, is een cartwallplayer waarmee je snel een leuk geluidje kunt starten? Bekijk deze eens: http://www.charliedavy.co.uk/cartwall.php
marckxz

Berichtdoor rodie » 09 jan 2012 01:09

Tjingle iets voor je?

http://tjshow.com/tjingle
rodie

Berichtdoor BartezZ » 09 jan 2012 19:32

Dag Dollard radio, Rodie en Marckxx,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik zoek geen software om mijn jingles te spelen. Dat heb ik al. Namelijk Ableton LIVE 8software icm de AKAI APC 20 Hardware.
Werkt prima.
Ik zoek eigenlijk een simpel programma waarmee ik heel snel door een database van MP3 kan zoeken.
Bij het standaard zoeken onder windows gaat dat te langzaam.
Ik zal een filmpje bijvoegen om het uit te leggen...

http://www.youtube.com/watch?v=_ykdqDMGYhU
.... roeien met de boten die je hebt...
BartezZ

Berichtdoor remco_k » 09 jan 2012 21:58

Je zoekt dus eigenlijk gewoon een op een database gebaseerde file manager onder Windows met een zoek functie.
Dat moet toch wel te vinden zijn met google?

Nog iets anders: Windows heeft tegenwoordig zelf van die file indexerings functies. Als je die nou eens aanzet?
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.
remco_k

Keer terug naar Radio automatisering