9 | 09 | 2010
Radioforum.nl Forumindex  ::  Landelijk commercieel en publiek  ::  Naar welke klassieke zender luistert u?
Auteur Bericht
Nieuw onderwerp plaatsen
Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wat moet er op het A8 netwerk komen?

Klassieke muziek  
5%
  [ 1 ]  5%

Jazz muziek  
42%
  [ 8 ]  42%

Anders namelijk:  
52%
  [ 10 ]  52%

Totaal aantal stemmen : 19
LOS
Geplaatst: 27 Jul 2010 21:24 Reageren met citaat
Ik luister zelf naar Radio 4 maar welke station luistert u? Ik stem ook vaak even af op Classic FM of Musica Religiosa. En beneden op Duitse klassieke zenders omdat deze voorzien zijn van dolby surround.

Geplaatst: 28 Jul 2010 00:20 Reageren met citaat
Ik heb anders gekozen omdat ik naar beide soorten muziek luister. Naast pop natuurlijk :-) Classic FM is af en toe wel heel erg pop-achtig trouwens, wat ze daar klassiek durven te noemen gaat wel ver.
Arrow Jazz had zeker toegevoegde waarde, maar was kennelijk niet haalbaar op FM. Via het internet zijn er trouwens mogelijkheden zat, zoals de AVRO met een 320 kbps stream of Magic Jazz 1557.
Profiel bekijken Stuur privébericht
LOS
Geplaatst: 28 Jul 2010 16:28 Reageren met citaat
Ik meende dat A8 netwerk alleen beschikbaar is voor Klassieke- of jazz muziek? Klopt dat? En als er geen gegadigden zijn dat dan het vrije keuze word?

Geplaatst: 28 Jul 2010 22:45 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 30 Jan 2002 Berichten: 2244 Woonplaats: 's-Gravendeel
Ik luister eigenlijk bijna nooit naar Jazz of klassiek. Je zou zeggen dat Classic FM de enige serieuze kandidaat voor het kavel zou zijn, maar Classic FM is van de Sky Radio Groep en die hebben al Sky en Veronica in handen. Maar als bijvoorbeeld de Persgroep nou Classic FM overneemt, dan vervalt dat probleem.

Geplaatst: 28 Jul 2010 23:03 Reageren met citaat
Wat betreft Arrow Jazz, die hebben de boot volledig gemist met hun mix van z.g. jazz en een slap R&B aftreksel........het is godgeklaagd dat die zender uberhaupt nog op de kabel zit na het debacle van de heer Poeze. Failliet is failliet toch?
Dus ga ik voor Classic FM want dat is het enige station dat iets in de melk te brokkelen heeft en een tegenwicht is voor de "grachtengordel klassiek" die we TE veel via Radio 4 horen!!
EA
Geplaatst: 01 Aug 2010 19:29 Reageren met citaat
Ik hoop dat er nu eindelijk eens een knappe jazz zender te beluisteren zal zijn door mensen die snappen hoe ze dit format moeten neerzetten. Arrow snapte dit duidelijk niet...Ik geef de mensen achter www.radiojazz.nl wel een kans. Ze hebben al een livestream en dat klinkt erg goed en ook afwisselend in diverse stijlen jazz. Het is zeker niet wat Arrow bracht, dat was meer een kruizing tussen Sky en Radio 10 Gold soms...

Skippy
Geplaatst: 01 Aug 2010 20:11 Reageren met citaat
Euh...Geen is mijn optie...Sorry.
LOS
Geplaatst: 01 Aug 2010 23:16 Reageren met citaat
Ik hoop op klassiek. Volgens mij biedt klassieke muziek meer potentiële luisteraars dan als je jazz muziek gaat uitzenden. Wel heb je enige concurrentie van Radio 4. Maar Classic FM heeft volgens mij zelfs meer luisteraars dan Radio 4 heeft terwijl Classic FM niet eens in de ether is!

Geplaatst: 02 Aug 2010 09:45 Reageren met citaat
EA schreef:
Ik hoop dat er nu eindelijk eens een knappe jazz zender te beluisteren zal zijn door mensen die snappen hoe ze dit format moeten neerzetten. Arrow snapte dit duidelijk niet...Ik geef de mensen achter www.radiojazz.nl wel een kans. Ze hebben al een livestream en dat klinkt erg goed en ook afwisselend in diverse stijlen jazz. Het is zeker niet wat Arrow bracht, dat was meer een kruizing tussen Sky en Radio 10 Gold soms...
Ik ben ook even op die site gaan kijken, maar ze hebben zeker geen hogere kwaliteit stream? Het klinkt nogal lage kwaliteit mp3 zegmaar..dat is best jammer, dat voorkomt dat je er langer naar luistert.

Geplaatst: 02 Aug 2010 10:50 Reageren met citaat
Stream is gewoon 128 kbps, daarnaast hebben ze ook een lagere kwaliteit stream. Die zul je misschien wel beluisterd hebben.

analoog
Geplaatst: 02 Aug 2010 12:57 Reageren met citaat
Finalizer schreef:
Wat betreft Arrow Jazz, die hebben de boot volledig gemist met hun mix van z.g. jazz en een slap R&B aftreksel........het is godgeklaagd dat die zender uberhaupt nog op de kabel zit na het debacle van de heer Poeze. !

Ruud Poeze heeft niets met Arrow te maken.

Arrow zit nog op de kabel en zolang ze betalen zal dat wel zo blijven. Ether kunnen ze niet betalen. Ik vraag me af wie wel (onder voorwaarden voor A8). Het moet bijna wel een bedrijf zijn wat ook andere stations exploiteert.
Joop
Geplaatst: 02 Aug 2010 18:20 Reageren met citaat
EA schreef:
Stream is gewoon 128 kbps, daarnaast hebben ze ook een lagere kwaliteit stream. Die zul je misschien wel beluisterd hebben.
Nee, de mobiele stream was nog veel erger

Geplaatst: 02 Aug 2010 20:42 Reageren met citaat
Joop schreef:
EA schreef:
Nee, de mobiele stream was nog veel erger

Mmm, vreemd. Hier prima geluid via de 128 kbps stream.

rodie
Geplaatst: 05 Aug 2010 02:23 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 23 Mrt 2004 Berichten: 1565 Woonplaats: Zwijndrecht
Het liefst heb ik een soort Crooze FM (België) op dit pakket, zou dat ook kunnen?

Geplaatst: 05 Aug 2010 09:10 Reageren met citaat
Volgens mij wel. Als Arrow slim was geweest hadden ze dat gedaan i.p.v. het format wat ze nu hanteren.

Surf naar www.radio-airchecks.nl
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger

Berichten van afgelopen:  

Radioforum.nl Forumindex  ::  Landelijk commercieel en publiek  ::  Naar welke klassieke zender luistert u?
Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen

Ga naar: