| Auteur |
Bericht |
|
|
Wat moet er op het A8 netwerk komen?
| Klassieke muziek |
| [ 1 ] 5% |
| |
| Jazz muziek |
| [ 8 ] 42% |
| |
| Anders namelijk: |
| [ 10 ] 52% |
| |
Totaal aantal stemmen : 19 |
|
| LOS |
Geplaatst: 27 Jul 2010 21:24 |
|
|
|
|
| Ik luister zelf naar Radio 4 maar welke station luistert u? Ik stem ook vaak even af op Classic FM of Musica Religiosa. En beneden op Duitse klassieke zenders omdat deze voorzien zijn van dolby surround. |
_________________ 0658863792 |
|
| Terug naar boven |
|
| analoog |
Geplaatst: 28 Jul 2010 00:20 |
|
|
|
|
Ik heb anders gekozen omdat ik naar beide soorten muziek luister. Naast pop natuurlijk :-) Classic FM is af en toe wel heel erg pop-achtig trouwens, wat ze daar klassiek durven te noemen gaat wel ver.
Arrow Jazz had zeker toegevoegde waarde, maar was kennelijk niet haalbaar op FM. Via het internet zijn er trouwens mogelijkheden zat, zoals de AVRO met een 320 kbps stream of Magic Jazz 1557. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| LOS |
Geplaatst: 28 Jul 2010 16:28 |
|
|
|
|
| Ik meende dat A8 netwerk alleen beschikbaar is voor Klassieke- of jazz muziek? Klopt dat? En als er geen gegadigden zijn dat dan het vrije keuze word? |
|
| Terug naar boven |
|
| Jesse |
Geplaatst: 28 Jul 2010 22:45 |
|
|
|
|
| Ik luister eigenlijk bijna nooit naar Jazz of klassiek. Je zou zeggen dat Classic FM de enige serieuze kandidaat voor het kavel zou zijn, maar Classic FM is van de Sky Radio Groep en die hebben al Sky en Veronica in handen. Maar als bijvoorbeeld de Persgroep nou Classic FM overneemt, dan vervalt dat probleem. |
_________________ Een dag zonder radio is een dag niet geleefd. |
|
| Terug naar boven |
|
| Finalizer |
Geplaatst: 28 Jul 2010 23:03 |
|
|
|
|
Wat betreft Arrow Jazz, die hebben de boot volledig gemist met hun mix van z.g. jazz en een slap R&B aftreksel........het is godgeklaagd dat die zender uberhaupt nog op de kabel zit na het debacle van de heer Poeze. Failliet is failliet toch?
Dus ga ik voor Classic FM want dat is het enige station dat iets in de melk te brokkelen heeft en een tegenwicht is voor de "grachtengordel klassiek" die we TE veel via Radio 4 horen!! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| EA |
Geplaatst: 01 Aug 2010 19:29 |
|
|
|
| Ik hoop dat er nu eindelijk eens een knappe jazz zender te beluisteren zal zijn door mensen die snappen hoe ze dit format moeten neerzetten. Arrow snapte dit duidelijk niet...Ik geef de mensen achter www.radiojazz.nl wel een kans. Ze hebben al een livestream en dat klinkt erg goed en ook afwisselend in diverse stijlen jazz. Het is zeker niet wat Arrow bracht, dat was meer een kruizing tussen Sky en Radio 10 Gold soms... |
_________________ Mijn radio weblog:
http://www.erwinsweblog.nl , lees hem dagelijks. |
|
| Terug naar boven |
|
| Skippy |
Geplaatst: 01 Aug 2010 20:11 |
|
|
|
|
| Euh...Geen is mijn optie...Sorry. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| LOS |
Geplaatst: 01 Aug 2010 23:16 |
|
|
|
|
| Ik hoop op klassiek. Volgens mij biedt klassieke muziek meer potentiële luisteraars dan als je jazz muziek gaat uitzenden. Wel heb je enige concurrentie van Radio 4. Maar Classic FM heeft volgens mij zelfs meer luisteraars dan Radio 4 heeft terwijl Classic FM niet eens in de ether is! |
|
| Terug naar boven |
|
| Joop |
Geplaatst: 02 Aug 2010 09:45 |
|
|
|
EA schreef: Ik hoop dat er nu eindelijk eens een knappe jazz zender te beluisteren zal zijn door mensen die snappen hoe ze dit format moeten neerzetten. Arrow snapte dit duidelijk niet...Ik geef de mensen achter www.radiojazz.nl wel een kans. Ze hebben al een livestream en dat klinkt erg goed en ook afwisselend in diverse stijlen jazz. Het is zeker niet wat Arrow bracht, dat was meer een kruizing tussen Sky en Radio 10 Gold soms... Ik ben ook even op die site gaan kijken, maar ze hebben zeker geen hogere kwaliteit stream? Het klinkt nogal lage kwaliteit mp3 zegmaar..dat is best jammer, dat voorkomt dat je er langer naar luistert. |
_________________ Actionradio |
|
| Terug naar boven |
|
| EA |
Geplaatst: 02 Aug 2010 10:50 |
|
|
|
| Stream is gewoon 128 kbps, daarnaast hebben ze ook een lagere kwaliteit stream. Die zul je misschien wel beluisterd hebben. |
|
| Terug naar boven |
|
| analoog |
Geplaatst: 02 Aug 2010 12:57 |
|
|
|
|
Finalizer schreef: Wat betreft Arrow Jazz, die hebben de boot volledig gemist met hun mix van z.g. jazz en een slap R&B aftreksel........het is godgeklaagd dat die zender uberhaupt nog op de kabel zit na het debacle van de heer Poeze. !
Ruud Poeze heeft niets met Arrow te maken.
Arrow zit nog op de kabel en zolang ze betalen zal dat wel zo blijven. Ether kunnen ze niet betalen. Ik vraag me af wie wel (onder voorwaarden voor A8). Het moet bijna wel een bedrijf zijn wat ook andere stations exploiteert. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Joop |
Geplaatst: 02 Aug 2010 18:20 |
|
|
|
EA schreef: Stream is gewoon 128 kbps, daarnaast hebben ze ook een lagere kwaliteit stream. Die zul je misschien wel beluisterd hebben. Nee, de mobiele stream was nog veel erger  |
_________________ Actionradio |
|
| Terug naar boven |
|
| EA |
Geplaatst: 02 Aug 2010 20:42 |
|
|
|
Joop schreef: EA schreef: Stream is gewoon 128 kbps, daarnaast hebben ze ook een lagere kwaliteit stream. Die zul je misschien wel beluisterd hebben. Nee, de mobiele stream was nog veel erger 
Mmm, vreemd. Hier prima geluid via de 128 kbps stream. |
|
| Terug naar boven |
|
| rodie |
Geplaatst: 05 Aug 2010 02:23 |
|
|
|
|
| Het liefst heb ik een soort Crooze FM (België) op dit pakket, zou dat ook kunnen? |
_________________ De Zomerse 50 komt er weer aan! Omroepen kunnen zich nu inschrijven: http://www.zomerse50.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| rvbracht |
Geplaatst: 05 Aug 2010 09:10 |
|
|
|
| Volgens mij wel. Als Arrow slim was geweest hadden ze dat gedaan i.p.v. het format wat ze nu hanteren. |
_________________ ®oge®
----
Airchecks van (vrije) radio uit de 80s & 90s:
Surf naar www.radio-airchecks.nl |
|
| Terug naar boven |
|
|
|