| Auteur |
Bericht |
|
|
| Rutte |
Geplaatst: 19 Apr 2010 19:58 |
|
|
|
|
Ik vind het heel fijn dat er van tijd tot tijd ergens een piraat te beluisteren is, en heb respect voor hun hobby.
Maar nu is het zo dat er hier in Midden Limburg de laatste tijd steeds vaker iemand zit uit te zenden op de 103,1 , vooral 's avonds, met alleen maar non stop muziek, en die drukt de 103,0 ( Nostalgie België ) vreselijk weg, wat ik dus echt zwaar irritant vind.
De sterkte van het signaal varieert van tijd tot tijd, dus ik vermoed dat er meerdere partijen van deze frequentie gebruik maken.
Mijn oproep aan deze piraten is eigenlijk om aub een andere frequentie te kiezen waar ze niemand storen, en waar ze zelf uiteindelijk ook beter te ontvangen zijn.
B.v.d. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| RiderXXX |
Geplaatst: 19 Apr 2010 20:22 |
|
|
|
|
| Nostalgie België... dus niet bedoeld voor Nederlands grondgebied? ;) |
_________________ :) |
|
| Terug naar boven |
|
| Marcindamorning |
Geplaatst: 19 Apr 2010 22:44 |
|
|
|
|
Ach laat ook maar. Alweer getypt voor m'n beurt. |
_________________ Joep, doei en de mazzel! |
|
| Terug naar boven |
|
| Budweiser |
Geplaatst: 20 Apr 2010 07:00 |
|
|
|
RiderXXX schreef: Nostalgie België... dus niet bedoeld voor Nederlands grondgebied? ;)
Dus dan is het geen probleem dat ze weggedrukt worden door een piraat? |
_________________ Bababooey !

|
|
| Terug naar boven |
|
| protune |
Geplaatst: 20 Apr 2010 12:57 |
|
|
|
RiderXXX schreef: Nostalgie België... dus niet bedoeld voor Nederlands grondgebied? ;)
Ohja, lekkere beredenering ook weer.
Even logisch nadenken......Hmmm.... Ohja, een piraat zend ALTIJD met teveel vermogen uit. Sterker nog; dat mogen ze niet eens.
Elke andere zender die dus wel een vergunning heeft, ongeacht waar deze ook staat, heeft altijd meer recht op die frequentie. Zeker in de grensstreek. Het is namelijk onmogelijk om alle frequenties op de grens af te kappen. En aangezien de grens niet evenredig loopt aan het bereik van een zender qua gebied zal het idd zo zijn dat veel Belgische zenders in NL te horen zijn. Andersom is dus ook waar. Veel NL zenders zijn in Belgie te horen. Dat geeft nog steeds geen enkele piraat de vrijwaring om dan maar een frequentie van een Belgische zender te 'kapen'.
Daarnaast is het dus ook goed mogelijk dat deze piraat niet alleen in NL het zendersignaal van Nostalgie stoort, maar dat dat ook in BE gebeurd.
En dan? Mag dat dan ook?
Ik moet nu spontaan denken aan die slogan van Autodrop. Alleen dan ipv autodrop, piraterij.... |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Marcindamorning |
Geplaatst: 20 Apr 2010 19:22 |
|
|
|
|
Nou toch maar even dan. Veel zenders uit Belgie zenden uit vanuit Wallonie. Hier kijkt geen mens erna of het betreffende station al dan niet met het vergunde vermogen aan de band zit. Er worden van daaruit de nodige kilowatts de ether in geslingerd. Dat staat volgens mij gelijk aan piraterij. Toch?? Maar ik denk dat het in dit topic om de 103 in Bree gaat. Ook die zender is niet in de lucht om nederlands Midden Limburg van muziek te voorzien.
En dan even voor Rutte: als je graag naar Nostalgie luistert in ruisvrij en storingsvrij stereo kwaliteit bestaat er ook nog internet. En om je even uit de droom te helpen: de zender komt niet uit Midden Limburg maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit een aangrenzend land.
Biertje? |
|
| Terug naar boven |
|
| Budweiser |
Geplaatst: 20 Apr 2010 19:34 |
|
|
|
Citaat:
Nou toch maar even dan. Veel zenders uit Belgie zenden uit vanuit Wallonie. Hier kijkt geen mens erna of het betreffende station al dan niet met het vergunde vermogen aan de band zit.
Zou maar zo kunnen, maar niet relevant want...
Citaat:
ik denk dat het in dit topic om de 103 in Bree gaat.
Lijkt mij ook zeer waarschijnlijk, en dit is op een redelijke steenworp afstand van de grens. Niet vreemd dat er een deel van het signaal Nederland in gaat, en tja, weet jij precies voor welk deel deze zender exact bedoeld is, hoever hij mag komen cq hoeveel wat hij uit mag stralen, en tot in hoeverre dit tegenstrijdig is met de werkelijkheid? (als je antwoord hierop 'ja' is, dan zie ik graag ook officiele feiten :) ).
Citaat:
En dan even voor Rutte: als je graag naar Nostalgie luistert in ruisvrij en storingsvrij stereo kwaliteit bestaat er ook nog internet.
Kortom, als je van mening bent dat een zender onterecht te horen is op een bepaalde plek, dan is het volledig rechtvaardig dat je die op diezelfde frequentie gaat storen... cool, helemaal duidelijk weer  |
_________________ Bababooey !

|
|
| Terug naar boven |
|
| Marcindamorning |
Geplaatst: 20 Apr 2010 21:31 |
|
|
|
|
| Nostalgie Bree mag met 1 kilowatt ERP uitzenden. Het is niet te voorkomen dat het signaal in Nederland te beluisteren is en het is ook geen schande. Echter een luisteraar in Nederland die storing ondervind heeft in principe pech want goede ontvangst van een buitenlands station hoeft hier niet gegarandeerd te worden. |
|
| Terug naar boven |
|
| Rutte |
Geplaatst: 20 Apr 2010 22:03 |
|
|
|
|
Marcindamorning schreef: Nou toch maar even dan. Veel zenders uit Belgie zenden uit vanuit Wallonie. Hier kijkt geen mens erna of het betreffende station al dan niet met het vergunde vermogen aan de band zit. Er worden van daaruit de nodige kilowatts de ether in geslingerd. Dat staat volgens mij gelijk aan piraterij. Toch?? Maar ik denk dat het in dit topic om de 103 in Bree gaat. Ook die zender is niet in de lucht om nederlands Midden Limburg van muziek te voorzien.
En dan even voor Rutte: als je graag naar Nostalgie luistert in ruisvrij en storingsvrij stereo kwaliteit bestaat er ook nog internet. En om je even uit de droom te helpen: de zender komt niet uit Midden Limburg maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit een aangrenzend land.
 Biertje?
Het vermogen van de zenders uit Wallonië is inmiddels drastisch terug gedraaid. En terecht ook, maar dat neemt niet weg dat ik dat van sommige zenders wel een beetje jammer vind. Maar dat is nog daar aan toe.
Wat die 103 vanuit Bree betreft, ik weet verrekte goed dat die uit België komt en gericht is op de Belgische markt, maar het is hier wel een fijne afwisselling ten opzichte van de rest wat er hier te ontvangen is.
Dus als daar een illegale piraat in komt knallen die vervolgens de 103 geheel wegdrukt op zowel Nederlands als Belgisch grondgebied, dan is dat zwaar irritant, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de nodige Belgische luisteraars die gewoon naar hun favoriete zender willen luisteren.
Daarnaast is het ook gewoon verboden om een legale zender waar dan ook te verstoren.
Kiest die piraat gewoon een andere frequentie waarbij hij niemand lastig valt dan is daar iedereen bij gebaat, zelfs ook de piraat.
By the way, als ik graag naar een internetstream wil luisteren van een bepaalde zender als alternatief dan hoefde ik dit topic niet te starten.
Biertje, ja lekker!
Gezondheid!
 |
|
|
| Terug naar boven |
|
| LOS |
Geplaatst: 21 Apr 2010 10:50 |
|
|
|
|
| Het Agentschap Telecom kan in dit geval niets voor je betekenen. Zij treden alleen op als er sprake is op een storing van een zender die in Nederland bevind. Een kennis van mij (die bezig houdt met DX'un) kon op Kanaal II op de TV band verre zenders ontvangen. Totdat er een zender uitzond op dat kanaal. Het Agentschap Telecom gaf daar als antwoord op dat die zender niets stoort dus ook niet opgetreden zal worden. Kun je de piraat zelf niet benaderen? Weinig kans dat hij jouw bericht ziet? |
_________________ 0658863792 |
|
| Terug naar boven |
|
| peterkuli |
Geplaatst: 21 Apr 2010 12:27 |
|
|
|
|
LOS schreef: Het Agentschap Telecom gaf daar als antwoord op dat die zender niets stoort dus ook niet opgetreden zal worden.
Het AT treedt niet ALLEEN op als er storing plaats vindt hoor. AT is ook voor handhaving, dus een piraat die perfect aan de band zit maar verder niet stoort zal als die pech heeft een bezoekje van het AT kunnen verwachten. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Rutte |
Geplaatst: 21 Apr 2010 17:22 |
|
|
|
|
Ikzelf denk dat het AT pas gaat optreden als er op grotere schaal klachten binnenkomen, en dat is hier waarschijnlijk niet aan de orde omdat het maar een beperkt gebied betreft.
Of ze moeten 'm op heterdaad kunnen vangen natuurlijk.
Maar als ik piraat zou zijn zou ik wel eieren voor m'n geld kiezen en ergens gaan uitzenden waar je niemand tot last bent, daar is uiteindelijk iedereen bij gebaat, en het verkleint de kans op een bezoekje van het AT. Bovendien, als ie een beetje alert is, dan leest ie hier mee.
Nogmaals, ik respecteer hun hobby, en zou het eerlijk gezegd best wrang vinden als zo'n iemand opeens het AT voor de deur heeft staan, want volgens mij zijn die boetes niet misselijk.
Maar blijven ze rotzooi maken, tja, dan vragen ze er zelf om vind ik. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| rvbracht |
Geplaatst: 21 Apr 2010 19:04 |
|
|
|
| Limburg is veel te ver weg voor die rukkers van het AT. |
_________________ ®oge®
----
Airchecks van (vrije) radio uit de 80s & 90s:
Surf naar www.radio-airchecks.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| Hydraman |
Geplaatst: 24 Apr 2010 17:32 |
|
|
|
Rutte schreef: Mijn oproep aan deze piraten is eigenlijk om aub een andere frequentie te kiezen waar ze niemand storen, en waar ze zelf uiteindelijk ook beter te ontvangen zijn.
B.v.d. In Zuid-Limburg zijn vrijwel geen alternatieven voor de 103.1. |
_________________ Initiatiefnemer van het 320 kbps echtheidscertificaat! |
|
| Terug naar boven |
|
| wasbal |
Geplaatst: 16 Mei 2010 10:36 |
|
|
|
|
je heb gelijk rutte
een alternatieven zoeken ik weet er wel een voor je verhuizen naar belgie
dan heb je gelijk geen last meer
want dan kan je gelijk zelf een andere freq op zetten: 98.1, 98,2, 101.0, 102.9, 103.5 |
|
|
| Terug naar boven |
|
|
|