8 | 09 | 2010
Radioforum.nl Forumindex  ::  Landelijk commercieel en publiek  ::  Radio 538 Twente wanneer naar 20 kW ivm zerobase optimalis ?
Auteur Bericht
Nieuw onderwerp plaatsen
Pagina 2 van 2
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Oldschoolradio
Geplaatst: 21 Mei 2010 19:09 Reageren met citaat
DX'r schreef:
passie3105 schreef:
Dit probleem is er al jaren !!!! Heb ook al diverse mailtjes gestuurd naar R538 en BP en ze kennen het probleem wel maar er gebeurd gewoon NIETS !
BELACHELIJK

ze hebben het nu te druk met het bouwen van de NPO zenders Grijns

En terecht.... Grijns

Geplaatst: 21 Mei 2010 19:22 Reageren met citaat
LOS schreef:
hvbeek schreef:
die hebben hun eigen glazen ingemikt met het 538 debacle op de mast van Lelystad (103.0)

Ja de Nozems leverden te weinig KW.... En later ging de 103 naar BP toe. Toen zaten de antennes lager in de mast van Lelystad waardoor het bereik nog minder werd. Voorheen tot in Leeuwarden toen helemaal niet meer. Later is dat weer gecorrigeerd.

Ja en gewoon om die reden jaaaarenlang boos blijven; nee dan ben je lekker bezig op deze planeet
Profiel bekijken Stuur privébericht
analoog
Geplaatst: 24 Mei 2010 18:22 Reageren met citaat
Toch was het beter geweest als van overheidswege het delen van antennes verplicht was gesteld, met kostenafspraken.
Nu moet je prima werkende antennes vervangen om bedijfspolitieke redenen. En kun je minder optimale dekking hebben, als je bv. een andere lokatie moet zoeken, een andere antenne moet bouwen op een andere hoogte e.d.
Lima
Geplaatst: 23 Jul 2010 06:53 Reageren met citaat
Zit op 16 km afstand vanaf de zender richting westen en kan buiten op de transistorradio geen ruisvrij signaal krijgen.
Misschien een aanvraag doen bij tv oost om daar in de mast een paar lagen te leasen

Geplaatst: 28 Jul 2010 21:25 Reageren met citaat
Hier overigens het diagram wat nu gecoordineerd is voor 538, en hoe het vroeger gecoordineerd was:

Nieuw, 20kW:

Oud, 5kW:

passie3105
Geplaatst: 27 Aug 2010 09:53 Reageren met citaat
Zerobase is ingegaan op 1 september 2001 en in 9 jaar is er niets veranderd aan het signaal. Vraag me af of Radio538 de luisteraar wel serieus neemt.
Je ziet ook dat de luistercijfers dalen en wat een belangrijke factor is om dit omhoog te halen is volgens mij het bereik te vergroten !!!!

Waar zit de bottleneck ? Bij BP of Radio538 ?
analoog
Geplaatst: 27 Aug 2010 11:26 Reageren met citaat
passie3105 schreef:
Zerobase is ingegaan op 1 september 2001 en in 9 jaar is er niets veranderd aan het signaal. Vraag me af of Radio538 de luisteraar wel serieus neemt.
Je ziet ook dat de luistercijfers dalen en wat een belangrijke factor is om dit omhoog te halen is volgens mij het bereik te vergroten !!!!

Waar zit de bottleneck ? Bij BP of Radio538 ?

Het was 1 juni 2003 maar ik begrijp je punt. Het probleem is dat BP geen opstelpunt heeft in Enschede. Op een gebouw van de universiteit kun je geen hoog vermogen stoken.
passie3105
Geplaatst: 27 Aug 2010 12:09 Reageren met citaat
Klopt ja 1 Juni 2003 (mijn fout). Maar de mast van RTV-oost hangt nog lang niet vol. Huren ze daar toch een plekkie en deze ligt ook nog mooi centraal in twente.

Of de mast van Hot radio in hengelo ?
jassy
Geplaatst: 27 Aug 2010 13:18 Reageren met citaat
Of het dish-hotel, wat leeg staat, mooi hoog is ..

analoog
Geplaatst: 27 Aug 2010 13:32 Reageren met citaat
passie3105 schreef:
Klopt ja 1 Juni 2003 (mijn fout). Maar de mast van RTV-oost hangt nog lang niet vol. Huren ze daar toch een plekkie en deze ligt ook nog mooi centraal in twente.

De mast van RTV oost en de KPN mast in Enschede staan niet ver genoeg naar het oosten heb ik begrepen. De betreffende stations (Q, 538,100pnl) mogen met name naar het westen enig vermogen gebruiken. De lokatie moet dus vrij oostelijk staan. Denk aan Veronica op de KPN site in Losser/de Lutte.
jassy
Geplaatst: 27 Aug 2010 13:40 Reageren met citaat
Inderdaad, men wil het opstelpunt zo dicht mogelijk bij de grens, omdat ze alleen naar west mogen stralen. SLAM!FM en City FM doen dat ook en werkt perfect.

Het Dish-hotel staat midden in de stad en is in de hele stad redelijk goed te zien. Dit zou een compromis-opstelpunt kunnen zijn.

DX'r
Geplaatst: 27 Aug 2010 15:48 Reageren met citaat
analoog schreef:
passie3105 schreef:

De mast van RTV oost en de KPN mast in Enschede staan niet ver genoeg naar het oosten heb ik begrepen. De betreffende stations (Q, 538,100pnl) mogen met name naar het westen enig vermogen gebruiken. De lokatie moet dus vrij oostelijk staan. Denk aan Veronica op de KPN site in Losser/de Lutte.

Of een hoogspanningsmast waar KPN met Slam!FM zit
passie3105
Geplaatst: 02 Sep 2010 13:45 Reageren met citaat
Kreeg gisteren een telefoontje van BP (!!) naar aanleiding van een mail die ik gestuurd had. De boodschap was duidelijk: Kan nog wel een jaar duren omdat het huidige opstelpunt (UT) niet geschikt is om in hoge vermogens uit te gaan zenden. Er is een nieuw opstelpunt maar daar moet nog eerst een vergunning voor komen. Dit geldt tevens voor 100% NL en Q-music.

Jammer maar helaas !
jassy
Geplaatst: 02 Sep 2010 18:47 Reageren met citaat
Interessant ...

Berichten van afgelopen:  

Radioforum.nl Forumindex  ::  Landelijk commercieel en publiek  ::  Radio 538 Twente wanneer naar 20 kW ivm zerobase optimalis ?
Pagina 2 van 2
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen

Ga naar: