9 | 09 | 2010
Radioforum.nl Forumindex  ::  Studiofoto's  ::  Tijdelijke studio WET-Radio {Texel}
Auteur Bericht
Nieuw onderwerp plaatsen
Pagina 1 van 7
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
markradio
Geplaatst: 19 Feb 2010 11:46 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 17 Mei 2007 Berichten: 40 Woonplaats: Den Burg Texel
Na een tijd van onzekerheid in onze vereniging over het doorgaan van WET-Radio {Wadden Eiland Texel} is besloten dat er een doorstart wordt gemaakt.Er komt een nieuwe studio waarvan ik tijdens de bouw ook foto"s zal maken en hier op dit forum zal plaatsen.Op dit moment worden er programma"s gemaakt vanuit mijn thuis studio waarvoor ik eerst programma"s maakte voor internet radio.Op dit moment wordt WET-Radio door gestreamt vanuit mijn thuis lokatie naar onze zender lokatie.Hierbij wat foto"s van de studio.

Zodra we begonnen zijn met de bouw van de nieuwe studio zal ik wat foto"s plaatsen.

Mark
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
protune
Geplaatst: 19 Feb 2010 17:30 Reageren met citaat
Ik ben totaal niet op de hoogte en ken niet de feiten van deze omroep. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik het uitermate vreemd vind dat een lokale omroep (die dus al heeft bestaan) een doorstart moet maken (waarom???) en gaat derhalve tijdelijk totdat de nieuwe studio (wat is er mis met de oude??) programma's maken vanuit een thuisstudio? WTF???

Waarom niet met de apparatuur van de eerdere studio? With all do respect, leuke studio voor thuis, maar hier kun je toch geen representative omroep mee draaien?
Stel je je huis open voor elke presentator of dj? Of ga je tot de nieuwe studio de zoveelste kloon van piew pieuw hitradiootje spelen(lees: non-stop).
Als je idd non-stop gaat; probeer mij dan eens uit te leggen wat de toegevoegde waarde is van dit station. Hebben jullie lokaal nieuws? Repo's? Etc etc?

Van je verhaal word ik dus niks wijzer. Misschien leuk om dus even te vertellen hoe de vork in de steel zit. Maar ik denk dat mijn nekharen rechtovereind gaan staan... (no offense)....
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
R.J. Mulder
Geplaatst: 19 Feb 2010 19:02 Reageren met citaat
protune, volgens mij is WET-radio een commerciële lokale omroep. Texel heeft ook nog een publieke lokale omroep, radio Texel.
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
remco_k
Geplaatst: 19 Feb 2010 20:59 Reageren met citaat
Gelukkig hebben ze *insert sweeper* bas speakers met een rode rand *insert laser sweeper*. Mja. Uh, sorry ik liet me even gaan.

Als dit een commerciele omroep betreft; is het ook raar dat het vanuit (zo lijkt het) iemands leeg geruimde slaapkamer wordt gemaakt. Hoe dan ook, het verhaal word maar voor een klein deel verteld en zoals je ziet, roept dat vragen op wat de rest van het verhaal is.

Geplaatst: 19 Feb 2010 21:32 Reageren met citaat
Beste Protune het ging mij alleen om jullie de foto"s te laten zien.Je begrijpt vast wel dat ik niet het hele verhaal wetradio hier op dit forum ga plaatsen.Ik wilde jullie alleen wat foto"s laten zien van de situatie hoe die nu is en hoe die straks gaat worden.

Mark

Geplaatst: 20 Feb 2010 02:35 Reageren met citaat
markradio schreef:
[knip]
Ik wilde jullie alleen wat foto"s laten zien van de situatie hoe die nu is en hoe die straks gaat worden.

Mark

Oh leuk, foto's van de toekomst! Jammer alleen dat je ze niet geplaatst hebt... vind ik wel spectaculair, dat jij nu al foto's hebt van hoe de situatie gaat worden

Maar alle gekheid op een stokje. Heb je niet enorm last van reflectie? Allemaal kale muren om je heen en ook nog laminaat. Voordat ik de akoestiek van de kamer (ook allemaal kale muren en laminaat) waar nu mijn studio in zit aanpakte klonk het holler dan de gemiddelde echoput. Nu heb ik tapijt op de vloer, flink wat gordijnen langs de wand en geluidsisolatie achter m'n studiomeubel.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joostxxl
Geplaatst: 20 Feb 2010 04:11 Reageren met citaat
protune schreef:
leuke studio voor thuis, maar hier kun je toch geen representative omroep mee draaien?
..

is toch een tijdelijke oplossing? kan me goed voorstellen dat ze het zo oplossen. is idd niet ideaal te noemen vanuit iemands (slaap)kamer zonder goede akoestiek maar de programma's kunnen wel door gaan en ze kunnen wel hun luisteraars bedienen. ze hadden er ook voor kunnen kiezen om tijdelijk non stop te gaan maar dat lijkt me ook geen ideale oplossing. station waar ik voor werk heeft de eerste jaren in een garagebox gezeten zonder verwarming/airco (koud in de winter en ontzettend warm in de zomer) met een behringer mixer, goedkopere mics, huis tuin en keuken monitor speakers.....ook niet ideal maar het was helaas niet anders maar we konden wel de programma;s maken ook al hadden we geen rode cent. ben benieuwd hoe de nieuwe studio gaat worden.

Geplaatst: 20 Feb 2010 09:35 Reageren met citaat
Joostxxl schreef:
protune schreef:
leuke studio voor thuis, maar hier kun je toch geen representative omroep mee draaien?
..

is toch een tijdelijke oplossing? kan me goed voorstellen dat ze het zo oplossen. is idd niet ideaal te noemen vanuit iemands (slaap)kamer zonder goede akoestiek maar de programma's kunnen wel door gaan en ze kunnen wel hun luisteraars bedienen. ze hadden er ook voor kunnen kiezen om tijdelijk non stop te gaan maar dat lijkt me ook geen ideale oplossing. station waar ik voor werk heeft de eerste jaren in een garagebox gezeten zonder verwarming/airco (koud in de winter en ontzettend warm in de zomer) met een behringer mixer, goedkopere mics, huis tuin en keuken monitor speakers.....ook niet ideal maar het was helaas niet anders maar we konden wel de programma;s maken ook al hadden we geen rode cent. ben benieuwd hoe de nieuwe studio gaat worden.

Uiteindelijk gaat het niet om de apparatuur en de omstandigheden maar om wat je die zender op mikt. Da's belangrijk èn het mooie aan radio. Mensen thuis horen niet of je in een state-of-the-art studio zit of op een kil zolderkamertje. Gewoon doorgaan! Grijns
Profiel bekijken Stuur privébericht
protune
Geplaatst: 20 Feb 2010 11:12 Reageren met citaat
jren schreef:
Joostxxl schreef:
protune schreef:
..

Uiteindelijk gaat het niet om de apparatuur en de omstandigheden maar om wat je die zender op mikt. Da's belangrijk èn het mooie aan radio. Mensen thuis horen niet of je in een state-of-the-art studio zit of op een kil zolderkamertje. Gewoon doorgaan! Grijns

Ik denk dat je dit iets genuanceerder moet zien. Uiteraard hoort op een gegeven moment een luisteraar het verschil. Waarom zijn we allemaal zo kien op processing? Omdat we niet onder willen doen qua loudness dan de andere zenders op de band. Zomaar even een voorbeeldje. Als het allemaal niet uitmaakt zoals jij het schetst hoeven we dus geen processing te gebruiken? Is dat niet nodig dan?
Waarom zou je dan geen superlux microfoons pakken die klinken als een microfoon met een deken eromheen? Waarom dan een cheap-ass mixer waar de ruis vanaf spat? Een mixer zonder headroom waarbij het minste of gringste een kraak of overmodulatie plaatsvind?
En jij denkt dat apparatuur dus niet bepalend is voor je station??? Óf jij snapt het echt niet, óf je bestempelt je luisteraars als domme wezens die geen verschil kunnen horen. In beide gevallen:Schaam je!
markradio
Geplaatst: 20 Feb 2010 15:33 Reageren met citaat
Beste mensen wij hebben gekozen voor deze oplossing omdat de uitzendingen gewoon door kunnen gaan en de luisteraars op Texel hebben echt niet in de gaten waar de uitzendingen vandaan komen.

Protune heeft gelijk kwa apparatuur we hebben ons best gedaan om het zo goed mogelijk te laten klinken en volgens ons is het aardig gelukt.

Mark

Geplaatst: 21 Feb 2010 02:36 Reageren met citaat
protune schreef:
jren schreef:
Joostxxl schreef:
protune schreef:
..

Ik denk dat je dit iets genuanceerder moet zien. Uiteraard hoort op een gegeven moment een luisteraar het verschil. Waarom zijn we allemaal zo kien op processing? Omdat we niet onder willen doen qua loudness dan de andere zenders op de band. Zomaar even een voorbeeldje. Als het allemaal niet uitmaakt zoals jij het schetst hoeven we dus geen processing te gebruiken? Is dat niet nodig dan?
Waarom zou je dan geen superlux microfoons pakken die klinken als een microfoon met een deken eromheen? Waarom dan een cheap-ass mixer waar de ruis vanaf spat? Een mixer zonder headroom waarbij het minste of gringste een kraak of overmodulatie plaatsvind?
En jij denkt dat apparatuur dus niet bepalend is voor je station??? Óf jij snapt het echt niet, óf je bestempelt je luisteraars als domme wezens die geen verschil kunnen horen. In beide gevallen:Schaam je!

natuurlijk zijn alle factoren bepalend maar je moet het wel realistisch bekijken, helaas beschikken de meeste niet over de middelen en of liquide om een state of the art studio neer te zetten maar wanneer je wel leuke programma's maakt zal de luisteraar dat (denk ik ) meer waarderen dan een optimaal signaal. natuurlijk als je alle factoren zo optimaal mogelijk hebt zal dat het luistergenot wel ten goede komen.....

Geplaatst: 21 Feb 2010 14:24 Reageren met citaat
Als je een optimaal signaal niet als een pré voor een omroep ziet snap ik werkelijk waar echt niet wat je dan belangrijker vind. Dat is precies hetzelfde als een rally rijden op autobanden van een Eend. Ook dat gaat niet werken en blijf je al snel achter. Hoezo is dat dan niet belangrijk? Ohja, en wat jij bedoelt met goede programma's kun je zien als goede rallyrijders in mijn voorbeeldschets. Al heb je nog zo'n goede coureurs, het eindresultaat zal ver beneden peil zijn. En de luisteraars zijn in mijn voorbeeld even de toeschouwers aan de kant. Zij zien een auto die lang niet kan wat hij zou moeten kunnen, alleen om de banden?

Maar wat ik niet snap is dat als je toch een nieuwe studio aan het bouwen bent alvast niet de apparatuur gaat gebruiken van die nieuwe studio. Of kom ik tot de conclusie dat de apparatuur van de foto in die nieuwe studio komt?

Maar goed, ik kom onder de rivieren vandaan en mss hanteren wij hier andere stelregels dan op Texel.
In ieder geval veel succes met het (hobby)project!
hgv
Geplaatst: 21 Feb 2010 15:03 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 29 Aug 2006 Berichten: 124 Woonplaats: land van Bartje
Poe, als dat een commerciele lokale omroep is, dan is menig piraat rijp voor landelijk gezien de apparatuur.

Geplaatst: 21 Feb 2010 15:21 Reageren met citaat
Iedereen schijnt te vergeten dat alleen wij, als zijnde freaks, belang hechten aan de kwaliteit van de apparatuur. De doorsnee luisteraars zal het allemaal worst wezen. Als je een acceptabele sound hebt is dat voor de meesten oké. Voor diezelfde doorsnee luisteraar is het belangrijk dat je een goed programma levert. En daar zit 'm de pijn.... vanuit menige state-of-the-art studio gebeurt dat niet.

Geplaatst: 21 Feb 2010 15:23 Reageren met citaat
Marcindamorning schreef:
Iedereen schijnt te vergeten dat alleen wij, als zijnde freaks, belang hechten aan de kwaliteit van de apparatuur. De doorsnee luisteraars zal het allemaal worst wezen. Als je een acceptabele sound hebt is dat voor de meesten oké. Voor diezelfde doorsnee luisteraar is het belangrijk dat je een goed programma levert. En daar zit 'm de pijn.... vanuit menige state-of-the-art studio gebeurt dat niet.

Juistem!

Berichten van afgelopen:  

Radioforum.nl Forumindex  ::  Studiofoto's  ::  Tijdelijke studio WET-Radio {Texel}
Pagina 1 van 7
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen

Ga naar: