| Auteur |
Bericht |
|
|
| Orange |
Geplaatst: 28 Jan 2010 11:27 |
|
|
|
|
Radio 2: 12.8% (+3.0)
Sky Radio: 10.1% (+1.6)
Radio 538: 9.6% (-1.0)
3FM: 9.3% (+0.2)
Q-music: 6.6% (-0.2)
Radio 1: 6.6% (-0.7)
Radio Veronica: 5.9% (-0.2)
100%NL: 3.7% (-0.6)
Radio 5: 2.5% (-0.3)
Radio 10 Gold: 2.4% (-0.1)
Classic FM: 2.0% (+0.0)
Radio 4: 1.9% (+0.0)
SlamFM: 1.9% (-0.1)
Arrow Classic Rock: 1.2% (-0.1)
BNR: 0.8% (-0.2)
TMF Radio: 0.3% (+0.0)
Kink FM: 0.2% (-0.1)
Radio 6: 0.2% (+0.0)
Regio Radio: 11.3% (-0.7)
CRN: 5.0% (-0.4)
Logisch dat Radio 2 nu op 1 staat, maar wat is er met 538 aan de hand? |
_________________ The future's bright, the future's Orange
www.pieterarends.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| Greatski |
Geplaatst: 28 Jan 2010 11:30 |
|
|
|
|
538 gezakt
03. Radio 538 - 9,6 (10,6)
Niet normaal!!!!!! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| borisfm |
Geplaatst: 28 Jan 2010 11:33 |
|
|
|
|
01. Radio 2 - 12.8% [9.8%] en (12.4%)
02. Skyradio - 10.1% [8.5%] en (9.7%)
03. Radio 538 - 9.6% [10.6%] en (10.0%)
04. Radio 3FM - 9.3% [9.1%] en (8.0%)
05. Radio 1 - 6.6% [7.3%] en (6.5%)
05. Q-Music - 6.6% [6.8%] en (6.8%)
07. Veronica - 5.9% [6.1%] en (5.7%)
08. 100%NL - 3.7% [4.3%] en (2.7%)
09. Radio 5 - 2.5% [2.8%] en (2.8%)
10. Radio 10 Gold - 2.4% [2.5%] en (2.8%)
11. Classic FM - 2.0% [2.0%] en (2.3%)
12. Slam FM - 1.9% [2.1%] en (1.7%)
12. Radio 4 - 1.9% [1.9%] en (1.9%)
14. Arrow Classic Rock - 1.2% [1.3%] en (1.5%)
15. BNR nieuwsradio - 0.8% [1.0%] en (0.7%)
16. Arrow Jazz FM - 0.4% [0.3%] en (0.7%)
17. TMF Hitradio - 0.3% [0.3%] en (0.4%)
18. Kink FM - 0.2% [0.3%] en (0.2%)
18. Radio 6 - 0.2% - [0.2%] en (0.2%) |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Rolfz |
Geplaatst: 28 Jan 2010 11:39 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Female RF |
Geplaatst: 28 Jan 2010 11:40 |
|
|
|
Orange schreef:
Logisch dat Radio 2 nu op 1 staat, maar wat is er met 538 aan de hand?
Een tijdelijke volksverhuizing naar Radio 2?
Komt wel weer goed. |
_________________ Wwzapper.com - home of old music - stem op je favorite nummers, of lees reviews. |
|
| Terug naar boven |
|
| Mick |
Geplaatst: 28 Jan 2010 11:58 |
|
|
|
|
| Bijna alle zenders leveren of klein of groot in ten gunste van de speciale eindejaarszenders (die traditie getrouw altijd goed scoren). Dit jaar is het wel heftiger dan normaal. Daarom goed om te kijken hoe het tov vorig jaar was om de 'ernst' in te schatten. Zo is 3FM bijv. sterk gestegen (+1,3 in '08), 538 gedaald (-0,4) en Veronica licht gestegen (+0,2). |
|
|
| Terug naar boven |
|
| EA |
Geplaatst: 28 Jan 2010 11:59 |
|
|
|
Een opmerkelijke feestdagen meting dit keer. Radio 2 dikke winnaar met hun Top 2000 uitzending en laat 538 zelfs flink achter zich, die zakken namelijk voor het eerst sinds lange tijd onder de 10% in deze feestdagen meting. Dat is toch wel auw voor s'lands nr. 1 hitradio station.
Sky Radio heeft de 2e plaats overgenomen met hun kerstliedjes.
3 FM heeft het goed gedaan met hun Serious Request: Het Glazen Huis uitzendingen en doen het ten opzichte van vorig jaar ook veel beter.
Q Music krabbelen zich ook nog eens goed achter den oren met deze cijfers, gezakt en dat ook ten opzichte van vorig jaar. Q Music lijkt het kwijt te zijn, en helaas...dit hoor je ook aan het format de laatste tijd. Ze willen iets te veel CHR station zijn en stappen af van het prima HOT AC format wat men had. Jammer. Misschien dat de nieuwe programma directeur de boel weer vlot kan trekken.
Radio Veronica zakt ook ondanks hun Top 1000 Allertijden concept wat normaal gesproken altijd behoorlijk wat luisteraars trok. Men doet het dan wel weer beter dan vorig jaar rond deze tijd, een klein strohalmpje dus.
Bij 100%NL is de groei ook voorlopig uit. Het is nog wel beter gesteld met de zender dan vorig jaar rond deze tijd dus al met al valt het nog wel mee allemaal.
Slam FM zakt weer eens onder de 2.0%...what's new...Gaat nergens meer om en over daar.
BNR Nieuwsradio is weer onder de 1,0% gezakt helaas maar met 0,8% doen ze het in invergelijking met vorig jaar nog niet eens zo slecht.
Al met al een boeiende meting dit keer maar zal bij sommige stations toch stof tot nadenken zal moeten zorgen. |
_________________ Mijn radio weblog:
http://www.erwinsweblog.nl , lees hem dagelijks. |
|
| Terug naar boven |
|
| keesradio |
Geplaatst: 28 Jan 2010 12:02 |
|
|
|
|
| Waarom luisteren mensen in december massaal naar iets anders dan normaal. Ik zelf heb daar echt geen behoefte aan om de massa te volgen. Sky is tijdens de decembermaand nog erger dan anders met steeds dezelfde kerstmuziek, Radio 2 ook erg voorspelbaar met steeds die zelfde lijst en 3FM luister ik dus echt niet naar met dat bedelgedoe. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Ingebruik |
Geplaatst: 28 Jan 2010 12:16 |
|
|
|
|
Gelukkig gaat zo'n meting niet om wat jij vindt of doet Kees, maar om wat Nederland doet en vindt.
Erwin, kun je mij eens uitleggen waarom het volgens jou, als ik het goed lees, zo is dat bijv 538 last heeft van een feestdagen-dipje (om het zo maar even te noemen) en dat andere stations, bijvoorbeeld Slam FM, het wel kunnen vergeten want dat wordt nooit meer wat. Het is toch voor elk station de feestdagen meting? Dus verklaar het verschil eens, want ik begrijp dat niet?
Opvallend dat 538 een procent verliest en lager scoort dan vorig jaar (2008), lang geleden dat ze op de 3e plek hebben gestaan. Wellicht een kleine indicatie van de vergrijzing waar men het over heeft, dat veel 538-luisteraars toch op de leeftijd komen dat ze in de decembermaand toch wat nostalgisch worden en switchen naar 2?
Wat je er ook van vindt, Sky doet het gewoon elk jaar goed met die kertmuziek, je kunt geen winkel in of je hoort hem wel aanstaan, het zet een bepaalde sfeer, die zeker in winkels belangrijk is (goede sfeer = veel kopen), is dus gewoon een geslaagd concept. Overigens viel mij dit jaar op dat ze nu eens Na 5 december pas begonnen, goede zet denk ik zo.
Verder analyse zal ik achterwege laten, moet wel leesbaar blijven natuurlijk  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Rover |
Geplaatst: 28 Jan 2010 12:19 |
|
|
|
Ik vond de kerst periode van Sky best te pruimen dit jaar. Goede balans van kerstplaten; Oud en nieuw, bekende en minder bekende uitvoeringen. Natuurlijk zaten de echte knallers er nog wel tussen maar uiteindelijk wil je die ook weer horen.
Radio twee doet wat er van ze verwacht wordt deze periode.
3FM is echt op de goede weg. De SR zet ze weer op de kaart en mensen kunnen de 96.8 weer steeds vaker vinden.
538 heeft gewoon een dipje. Het zijn maar momentopnames.
Als ze in de lente niet terug bovenaan staan dan wordt het een ander verhaal.
538 is een mooi weer station! |
_________________ music is all around |
|
| Terug naar boven |
|
| hnky |
Geplaatst: 28 Jan 2010 12:26 |
|
|
|
keesradio schreef: Waarom luisteren mensen in december massaal naar iets anders dan normaal. Ik zelf heb daar echt geen behoefte aan om de massa te volgen. Sky is tijdens de decembermaand nog erger dan anders met steeds dezelfde kerstmuziek, Radio 2 ook erg voorspelbaar met steeds die zelfde lijst en 3FM luister ik dus echt niet naar met dat bedelgedoe.
Ik snap ook niet waarom je iets anders dan normaal zou willen luisteren. Doe ik ook niet. 3fm all the way ;-)
edit: niet helemaal waar: als Domien FM in de lucht is, switch ik nog weleens |
_________________ Cool Baby, My Hips Go Woo! |
|
| Terug naar boven |
|
| EA |
Geplaatst: 28 Jan 2010 12:30 |
|
|
|
Ingebruik schreef:
Erwin, kun je mij eens uitleggen waarom het volgens jou, als ik het goed lees, zo is dat bijv 538 last heeft van een feestdagen-dipje (om het zo maar even te noemen) en dat andere stations, bijvoorbeeld Slam FM, het wel kunnen vergeten want dat wordt nooit meer wat. Het is toch voor elk station de feestdagen meting? Dus verklaar het verschil eens, want ik begrijp dat niet?
Nou dat is vrij simpel te verklaren. Met 538 gaat het altijd goed normaal gesproken en met Slam FM bljift het kwakkelen, ook buiten de feestdagenmetingen om. |
_________________ Mijn radio weblog:
http://www.erwinsweblog.nl , lees hem dagelijks. |
|
| Terug naar boven |
|
| Orange |
Geplaatst: 28 Jan 2010 12:45 |
|
|
|
|
EA schreef: Ingebruik schreef:
Nou dat is vrij simpel te verklaren. Met 538 gaat het altijd goed normaal gesproken en met Slam FM bljift het kwakkelen, ook buiten de feestdagenmetingen om.
Dan ben ik toch nieuwsgierig. Wat staat er bij Slam aan het eind van het jaar onder de streep? Is dat een rood of een zwart cijfer? Dat lijkt mij namelijk de enige manier om vast te stellen of een zender kwakkelt. Dat is aan de marktaandelen absoluut niet af te lezen.
In dat opzicht heb ik geen flauw idee hoe het zit bij de diverse radiostations. Dus als mensen winst-/verliescijfers hebben, dan hou ik me aanbevolen. |
_________________ The future's bright, the future's Orange
www.pieterarends.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| dre |
Geplaatst: 28 Jan 2010 13:35 |
|
|
|
|
Wordt tijd dat 538 eind december ook wat (orgineels) gaat verzinnen ipv haar beste jocks met vakantie te sturen . |
_________________ Net terug van een radiostage in LA. |
|
| Terug naar boven |
|
| radiolady |
Geplaatst: 28 Jan 2010 13:43 |
|
|
|
Kwestie van de jaarcijfers opvragen. Die zijn namelijk openbaar...
Volgens mij is momenteel alleen Radio 538 winstgevend. Met 100%NL (die naar verluidt nu meer geld binnenhaalt per maand dan ze uitgeeft) als mogelijke tweede, en later dit jaar heel misschien Q Music. Sky zit al een tijdje diep in de rode cijfers en BNR zit ook niet boven de streep. Veronica heeft een behoorlijk marktaandeel, maar verliest vele tonnen per jaar. In dat opzicht heb je gelijk, Orange. Marktaandelen zeggen niets over de haalbaarheid. Wat de zenders ook roepen, er is er ook van de regionale commerciele zenders NIET EEN die winstgevend is. Al die charme-offensiefjes in hun PR-beleid hebben natuurlijk maar één doel, onrust bij de (bestaande en nieuwe) adverteerders vermijden.
Dus de conclusie dat SLAM!FM een kwakkelzender is, lijkt me daarmee vooralsnog prima te verdedigen... maar je zou dat net zo goed van ALLE andere zenders kunnen zeggen, zolang ze geen Radio 538 heten  |
|
|
| Terug naar boven |
|
|
|