Decibel Amsterdam, was he maar zoals op de 96.2 FM!

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Gesloten
robbstjohann

Decibel Amsterdam, was he maar zoals op de 96.2 FM!

Bericht door robbstjohann »

Decibel in de randstad..........momenteel een kloon van 538, het lijkt niet op HET DB van 1985 en vroeger, het is schandelijk dat deze naam wordt misbruikt.
Ik heb in december 2007 zelf even meegewerkt aan de start, maar als ik dit geweten had........................... -kots
Groetjs, Robb st. Johann
Robb st. Johann
robb@laserradio.nl
Orange

Re: Decibel Amsterdam, was he maar zoals op de 96.2 FM!

Bericht door Orange »

robbstjohann schreef:Decibel in de randstad..........momenteel een kloon van 538, het lijkt niet op HET DB van 1985 en vroeger, het is schandelijk dat deze naam wordt misbruikt.
Ik heb in december 2007 zelf even meegewerkt aan de start, maar als ik dit geweten had........................... -kots
Groetjs, Robb st. Johann
Stel je voor dat het zou klinken zoals toen, dan was het ook geen succes geworden. Dat was 1985, nu is het 2009.

Overigens, wellicht is het een optie dit topic te verplaatsen naar het centrale Decibel-topic.
westermaatje

Bericht door westermaatje »

Volgens mij bedoelt de beste man...dat men niets snapt van het Decibel Format zoals voor ogen werd gehouden....een mix van veel nieuwe hits en echte classix uit de jaren 80 en 90 en 2000's.
Niet zoals nu 100x Lady Gaga, Be my lover of Cindy Lauper (??!!)...
Owja moet ook vaak lachen als er een plaat uit de begin jaren 90 word gebombadeerd tot "Decibel Classic!" nou dan sla je echt de plank mis in mijn ogen.

Maarja ieder zn mening!

Daar is ie weer...."Zo moeilijk is radio nu ook weer niet!"

-love
Digiben

Bericht door Digiben »

Had inderdaad een combi moeten zijn....nieuw (en dan een combi van dance/house/trance/r&b/hip-hop) met classics uit de jaren 80 en 90. En dan niet 20 x 2,5 minuutversies maar gewoon de lange uitvoeringen.
In principe heb ik het (nog steeds) allemaal klaar staan, wachtend op de implementatie ergens.......
Maar dat gaat er nog wel eens komen, als we eens wat neuzen dezelfde richting op krijgen....
Zoals het nu muzikaal klinkt is wel een beetje zonde van de dekking...

groeten,

René de Leeuw a.k.a. Digiben
er is maar één DECIBEL
EA

Bericht door EA »

Tja, het huidige format staat al een tijd ter discussie in het ander topic. Ik kan me dan ook helemaal aansluiten bij de topicstarter RobStJohann, Digiben en Westermaatje.
Misschien komt RealDanceRadio, www.realdanceradio.nl nog wel aardig in de richting hoe Decibel zou kunnen klinken. Ook nieuwe dance etc. en in een combi met classics.
Misschien is het een idee om te gaan samenwerken met die club of anders een andere stream op te starten. Volgens mij zijn dit oud Counterpoint gediende. Misschien een samenwerking met de stream van Westermaatje, wat nu Xtra 108 heet? Doe maar een geste :wink: Ik ben alleen benieuwd onder welke naam dit dan zou moeten gebeuren, nog een Decibel erbij met die naam kan waarschijnlijk niet.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
masterg

Bericht door masterg »

combineeer dan ook www.soulmovement.nl & www.danceradio992.cz erin en je hebt de ideale mix voor Amsterdam -bier
Digiben

Bericht door Digiben »

Tja, die naam....die naam heeft op gegeven moment als dit zo doorgaat toch geen waarde meer, naar mijn idee...
Daniel Dekker en Rob van Someren zijn naar mijn weten nog steeds eigenaar van de Decibel omroep vereniging...
Stel je voor dat wanneer er ergens anders iets start....
Mensen zullen het direct merken, wat het echte DB is, qua muziek en qua presentatie....(zonder overigens qua presentatie het huidige DB te kort te doen, ze hebben geen andere voorbeelden gehad)

Misschien wel leuk om mensen hier op het forum te laten meedenken over een eventuele naam voor een toekomstig station wat in alles het echte DB anno 2009 gaat laten horen.
er is maar één DECIBEL
EA

Bericht door EA »

Goed idee. Ik ben benieuwd welke namen er in dit topic worden aangedragen. Altijd lastig om een goede naam te verzinnen voor een station. Het moet wel bij de zender passen en bij de uitstraling, 'het echte Db gevoel'. Misschien is de naam 'Db' wel iets ;-)?
Verder zou het natuurlijk mooi zijn als ergens anders iets start. Immers alle frequenties zijn al vergeven. Wil je het echte Db weer terug dan zou dat ook in de hoofdstad moeten zijn of kan dit ook een andere plaats zijn? Ik denk dat internetradio nog op dit moment de enige oplossing is, en op korte termijn te realiseren. Als je het goed aanpakt hoeft het niet in de ether te beluisteren zijn, geen belemering te wezen. Ik ondervind nu ook de voordelen van mobiele streaming en er gaat en wereld voor je open. Zeker in AAC+ kwaliteiten e.d.
Digiben

Bericht door Digiben »

Precies,

Met deze mogelijkheden die nu al bijna op alle gsm's en smartphones aanwezig zijn, is dat dé transistorradio van nu !
Als dan tijdens het luisteren een plaatje getoond kan worden van de adverteerder hebben we wat dat betreft ook iets heel goeds...
er is maar één DECIBEL
Digiben

Bericht door Digiben »

Zo maar voor de gein had de playlist dit uur kunnen zijn :

Peter Gelderblom - Lost 2009 6:16
Tony Scott - Gimme Some 1991 3:37
The Saturdays - Just Can't Get Enough 2009 5:08
Carol Jiani - Touch And Go Lover 1984 6:50
David Penn & Robert Gaez - Our Darkness 2009 5:58
Delerium & Sarah Mclachlan - Silence 2008 2009 3:28
ABC - King Without A Crown 1987 5:15
Ferry Corsten & Betsie Larkin - Made of Love 2009 3:41
Robert Abigail & DJ Rebel - Merengue 2009 6:29
Crusaders & Gwen Evans & Jessica Williams - Gotta Lotta Shakalada 1984 3:47
Cunnie Williams & Monie Love - Saturday 2009 6:44
Arrested Development - People Everyday 1992 6:23
Quintin & DJ Jean - Original Dutch 2009 5:24
Patrick Adams - Jack in the Bush 1987 6:23

Ok, iets meer dan een uur, maar het gaat om de tracks....;=)
Laatst gewijzigd door Digiben op 09 apr 2009 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
er is maar één DECIBEL
EA

Bericht door EA »

Dat kan zeker te realiseren zijn denk ik. Leuke playlist, ook wat new wave tussendoor, ABC, helemaal goed.
Digiben

Bericht door Digiben »

Tja, alleen maar iets doen, wat de anderen niet al doen....dat is "het verschil maken"
er is maar één DECIBEL
DANIEL D

Bericht door DANIEL D »

ABC-King without a crown, New wave???
Ik zou een andere hobby gaan zoeken, EA.......
EA

Bericht door EA »

DANIEL D schreef:ABC-King without a crown, New wave???
Ik zou een andere hobby gaan zoeken, EA.......
Nou ja, goed popmuziek dan, lekker belangrijk. Het is gewoon een apart liedje tussen alle dance, en dat is leuk. Dat bedoel ik er mee.
Digiben

Bericht door Digiben »

Noem het New wave, noem het pop-dance....gaat om de afwisseling. En ook meer dan 20 platen per stijl.....
er is maar één DECIBEL
Gesloten