8 | 09 | 2010
Radioforum.nl Forumindex  ::  Lokale Omroepen  ::  Einde voor Smart?
Auteur Bericht
Nieuw onderwerp plaatsen
Pagina 26 van 28
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
MFM
Geplaatst: 14 Jan 2010 10:32 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 11 Jul 2005 Berichten: 2052 Woonplaats: www.105.net
Nou...soms lijkt het wel alsof die gasten daar wonen!
Dat was vroeger wel anders...toen zag je overdag geen kip in de studio..

Geplaatst: 14 Jan 2010 10:50 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 27 Mrt 2004 Berichten: 2133 Woonplaats: midden van nederland
Citaat:
toen zag je overdag geen kip in de studio..

Nu wel dan ??

Zal dan een lekkere beestenboel zijn met al die kippen Grijns

Dus met de volgende vogelpest epidemie wordt het stil op Smart FM, alles geruimd.

Geplaatst: 14 Jan 2010 10:51 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 11 Jul 2005 Berichten: 2052 Woonplaats: www.105.net
Nee... de geitenneu**ers zijn al weg...

Geplaatst: 15 Jan 2010 15:03 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 30 Jul 2007 Berichten: 170 Woonplaats: Voorne-Putten
Klinkt nu wel eruggggg lekker, "luid & vet''..........

Have Fun.!

Geplaatst: 28 Jan 2010 07:28 Reageren met citaat
Goeie sound en leuke jingles.

Geplaatst: 06 Feb 2010 20:55 Reageren met citaat
Was vandaag toevallig even in Schiedam en Vlaardingen, maar daar is Smart FM heel goed te ontvangen op de 105.1. lekkere sound, niets meer aan doen.
Zat even in de auto met de volumeknop op tien!

Jingles van Erwin van der Bliek komen ook goed tot zijn recht

Geplaatst: 06 Feb 2010 20:57 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 01 Aug 2002 Berichten: 4967 Woonplaats: Zwart Nazareth
Spiller schreef:
Was vandaag toevallig even in Schiedam en Vlaardingen, maar daar is Smart FM heel goed te ontvangen op de 105.1. lekkere sound, niets meer aan doen.

Oh, was jij dat Grijns .
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Spiller
Geplaatst: 06 Feb 2010 21:00 Reageren met citaat
Zwarte Stoomboot schreef:
Spiller schreef:

Oh, was jij dat Grijns .

Ja was zeker van verre al te horen

Geplaatst: 06 Feb 2010 21:09 Reageren met citaat
Spiller schreef:

Toevallig reed ik vandaag in de buurt van Spijkenisse, wat je zegt: goede sound.

Maar verder.. sorry voor alle mensen die zich daar ongetwijfeld hard inzetten, maar ik vind het helemaal niks. Heeft in mijn optiek weinig met een lokale omroep te maken. En die vormgeving.. hello 90's!

Het smart van een jaar of 2 (gokje) geleden vond ik dan een stuk beter te pruimen.

Ben op mn dagje "half nederland" wel wat (nogmaals in mijn ogen) betere lokalo's tegengekomen.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Spiller
Geplaatst: 08 Feb 2010 20:23 Reageren met citaat
Ingebruik schreef:
Spiller schreef:

Toevallig reed ik vandaag in de buurt van Spijkenisse, wat je zegt: goede sound.

Maar verder.. sorry voor alle mensen die zich daar ongetwijfeld hard inzetten, maar ik vind het helemaal niks. Heeft in mijn optiek weinig met een lokale omroep te maken. En die vormgeving.. hello 90's!

Het smart van een jaar of 2 (gokje) geleden vond ik dan een stuk beter te pruimen.

Ben op mn dagje "half nederland" wel wat (nogmaals in mijn ogen) betere lokalo's tegengekomen.

Daarom mag iedereen ook een eigen mening hebben toch? ;-)
Ik vind het persoonlijk erg lekker klinken, en eigenlijk ook omdat Smart FM zich juist kan onderscheiden van andere lokale omroepen die bijna allemaal hetzelfde doen. Is ook helemaal niets mis mee, maar dat is de keuze die je maakt.
Wat is goed en wat is slecht eigenlijk?;-)
Smart FM draait de hits van de afgelopen 10 jaar en je hoort informatie uit de regio. ;-)

We proberen allemaal leuk radio te maken, of dat nu is met de hits van toen, of met de hits van nu, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Geplaatst: 08 Feb 2010 21:16 Reageren met citaat
Spiller schreef:
[Daarom mag iedereen ook een eigen mening hebben toch? ;-)
Ik vind het persoonlijk erg lekker klinken, en eigenlijk ook omdat Smart FM zich juist kan onderscheiden van andere lokale omroepen die bijna allemaal hetzelfde doen. Is ook helemaal niets mis mee, maar dat is de keuze die je maakt.
Wat is goed en wat is slecht eigenlijk?;-)
Smart FM draait de hits van de afgelopen 10 jaar en je hoort informatie uit de regio. ;-)

We proberen allemaal leuk radio te maken, of dat nu is met de hits van toen, of met de hits van nu, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Waarom zou je je als lokale omroep willen onderscheiden van een andere lokale omroep? Lijkt mij niet logisch en niet van waarde. Je onderscheidt je op het gebied van je informatie en lokaal zijn voor die specifieke stad of streek, lijkt mij.

We proberen allemaal leuke radio te maken, mee eens! Maar het is geen speelkwartier, het moet ook wel iets opleveren (wat.. dat mag je zelf invullen), dus maakt het wel degelijk uit.

Maar wat je zegt is ook waar, ieder zn mening
Sipke
Geplaatst: 08 Feb 2010 21:57 Reageren met citaat
Blijft een associaal vette sound. Ook op de stream overigens. (Aftakkinkje van de zendlijn naar de streamserver misschien?)

Een radiostation moet iets opleveren. En dat is voornamelijk luisteraars. Als het station in de regio luisteraars trekt uit de regio is het al eigenlijk automatisch een lokale omroep die zich richt op de luisteraars die er wonen. (Anders luisteren ze niet toch? Helemaal niet als je het zelfde zou doen als de landelijke rest, zoals men wel eens beweert.)

Wat wel humor is dat sommigen de stelling hanteren dat de jingles te 90er jaren zijn en dat dat nu niet meer kan.
Wil je dan jaren 2011 jingles, terwijl je aan de andere kant een station volpropt met muziek uit de jaren 70, en 80. Wat inmiddels al weer 40 en 30 jaar geleden is?

Ik vind het overigens wel humor dat bij Smart de Novum headlines in het zelfde blok zitten als de lokale sjoel-info. Grijns

Geplaatst: 08 Feb 2010 22:13 Reageren met citaat
Sipke schreef:
Een radiostation moet iets opleveren. En dat is voornamelijk luisteraars. Als het station in de regio luisteraars trekt uit de regio is het al eigenlijk automatisch een lokale omroep die zich richt op de luisteraars die er wonen. (Anders luisteren ze niet toch? Helemaal niet als je het zelfde zou doen als de landelijke rest, zoals men wel eens beweert.)

Oneens, een lokale omroep moet iets bijdragen aan de gemeenten waarvoor het uitzendt, het moet dus luisteraars (kijkers) opleveren die geinteresseerd zijn in die gemeente.. niet in de toevallige muziekstijl die gedraaid wordt.. en volgens mij is dat bij Smart nu aan de hand. En daarvoor is een lokale omroep mijn inziens niet voor bedoelt. Puur een muziekgenre, voegt niks toe aan de gemeente.

Sipke schreef:
Wat wel humor is dat sommigen de stelling hanteren dat de jingles te 90er jaren zijn en dat dat nu niet meer kan.
Wil je dan jaren 2011 jingles, terwijl je aan de andere kant een station volpropt met muziek uit de jaren 70, en 80. Wat inmiddels al weer 40 en 30 jaar geleden is?

Hoezo? Je draait toch niet de jingles uit het jaar waaruit je muziek draait? Dat lijkt me pas raar. Je jingles moeten afgestemd zijn op oa je muziekMIX, maar uiteraard wel met een eigentijds soundje, zodat het geheel niet outdated klinkt.
rutgrrr
Geplaatst: 08 Feb 2010 22:50 Reageren met citaat
Ik heb Smart FM wel eens geluisterd en het onderscheidend vermogen voor een lokale omroep is echt NUL.

De muziek is ontzettend jong in de doelgroep en zelfs die moet moe worden van die nonstop 130-bpm dance-hits met voicetrack presentatie. Ik hoor nauwelijks lokale informatie. de spreeks zijn trouwens zo algemeen ("zometeen het nieuws voor jouw gemeente") dat het echt niet serieus te nemen is. Bovendien is er ook NUL interactie met luisteraars.

Van mij hoeft een lokale omroep echt geen bejaarden te bedienen (hoewel, officieel zal dat wel moeten!) maar richt je op de gemeente waar je zit of ga niet uitzenden. Bepaal wat je grootste volwassen doelgroep is (20-55 vaak, goh, commercieel ook nog wel interessant) en richt je daar op met tone-of voice en format. Informeer je luisteraars, hou ze op de hoogte, en vraag hun mening. En ga er een beetje creatief mee om. Een beetje programmamaker kan zelfs van de sjoelavond iets spannends maken, een leuk itempje knippen en de vaart toch in het programma houden.

edit: 140/150 bpm lijkt het gemiddelde tempo
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Saturnus
Geplaatst: 09 Feb 2010 02:18 Reageren met citaat
Geweldig zoals iedereen Smart een warm hart toedraagt. Alléén maar lof voor die keigave sound en de superaudioprocessing, het is weleens anders geweest.
Maar nu even dit. Is er bij Smart nog iemand die zich geroepen voelt om, buiten radiootje spelen, de internetsite eens in de lucht te gaan zetten, of televisie te gaan maken?
Belastinggeld naar een club van hobbyisten sturen is makkelijk, maar een serieus station opzetten is moeilijker. Hoop dat de oprichters van weleer zich eens achter de oren gaan krabben, want, vroeger was het inderdaad veel beter! Spijkenisse had een echte televisiezender en nu is er bijna niets meer....Geen televisie, geen teletekst, geen internetsite...En toch met droge ogen zeggen dat het fantastisch gaat? Knap hoor!

Berichten van afgelopen:  

Radioforum.nl Forumindex  ::  Lokale Omroepen  ::  Einde voor Smart?
Pagina 26 van 28
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen

Ga naar: