| Auteur |
Bericht |
|
|
| rodie |
Geplaatst: 02 Jan 2010 15:31 |
|
|
|
|
Volgens deze website: http://www.buurtleven.nl/nieuws/item/28353/danceradio-uit-de-lucht-gehaald
zou radio538 hebben geklaagd over Danceradio!
Citaat:
Danceradio uit de lucht gehaald
Danceradio uit de lucht gehaald
De illegale radiozender Danceradio is tweede kerstdag uit de lucht gehaald na klachten van Radio 538. Danceradio was in 2006 in het nieuws omdat ze hun zender in een Zeeburgse electriciteitsmast hadden verstopt.
Het Agentschap Telecom houdt toezicht op de ether en komt in actie na klachten van mensen die storing hebben aan hun apparatuur of na klachten van bedrijven die gestoord worden in hun legale bereik. Met kerst komen er meer meldingen binnen omdat er dan meer piraten actief zijn.
Storing
Piraterij is het illegaal gebruik maken van de ether. Volgens het Agentschap Telecom kunnen radiopiraten storingen veroorzaken aan apparatuur thuis of het bereik verstoren van zendgemachtigden zoals legale radiozenders, de luchtvaart of veiligheidsdiensten.
Inval
De inval bij Danceradio gebeurde 's morgens tijdens de uitzending van Maurice de Adelaar. Hij was op dat moment de enige aanwezige in de studio en werd tijdens de uitzending gearresteerd. Alle apparatuur en de zender zijn in beslag genomen. Op de website is te horen hoe de DJ tijdens de inval afscheid neemt van de luisteraars. Als gevolg van de inval bij het radiostation, staakte ook etherpiraat Jamm FM de kerstuitzending.
Stunt
Veel mensen kennen Danceradio vooral van de stunt van eind 2006. In een 140 meter hoge elektriciteitsmast vlakbij de Zeeburgertunnel in het water van de Markermeer naast IJburg werd de zender geplaatst.
Wat een zielige eikels, ze zitten niet eens op hun frequentie
maargoed, het artikel zal wel niet kloppen omdat ze ook belden naar de losse vogels |
_________________ De Zomerse 50 komt er weer aan! Omroepen kunnen zich nu inschrijven: http://www.zomerse50.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| radiogolfje |
Geplaatst: 02 Jan 2010 16:52 |
|
|
|
|
Ach,
Ik geloof er niets van.
Zal wel uit een heeeeeeeele grote duim gezogen zijn.  |
_________________ hoogfrequent is best leuk, maar je wordt er wel kaal van. |
|
| Terug naar boven |
|
| gewoon een fries |
Geplaatst: 02 Jan 2010 17:22 |
|
|
|
De illegale radiozender Danceradio is tweede kerstdag uit de lucht gehaald na klachten van Radio 538.
het meisje is wat wijs gemaakt denk ik of ze wil aandacht van mensen die er druk om worden
een betrouwbare site en dame dus (not) |
|
|
| Terug naar boven |
|
| JanL |
Geplaatst: 02 Jan 2010 18:53 |
|
|
|
|
| Natuurlijk klopt dit wel. 538 mag geen storing ondervinden van een piraat. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| RiderXXX |
Geplaatst: 02 Jan 2010 20:45 |
|
|
|
|
| Huilie! |
_________________ :) |
|
| Terug naar boven |
|
| DX'r |
Geplaatst: 02 Jan 2010 22:10 |
|
|
|
|
JanL schreef: Natuurlijk klopt dit wel. 538 mag geen storing ondervinden van een piraat.
Dan moeten ze nog even van Amsterdam doorrijden naar noord en oost Nederland en flink wat mensen aannemen want daar gaat het gewoon 24u 7 dagen per week door
en waarom laat AT ze daar wel doorgaan  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| radiogolfje |
Geplaatst: 02 Jan 2010 22:18 |
|
|
|
|
DX'r
Waarom mogen de krakers radio (Papatoe) in Amsterdam ook doorgaan. ??
Volgens mij weten ze dat er achter de deur een houten ding klaar staat, je weet wel, honkballers gebruiken hem ook.
Nee, ze spelen nu kat en muis met DR.
En waarom dan alleen DR ???? geeft wel een hoop reuring hier op het forum, anders wordt het zo saai.  |
|
| Terug naar boven |
|
| Echtwel |
Geplaatst: 04 Jan 2010 09:30 |
|
|
|
|
rodie schreef: Echtwel schreef: Geen teller meer op de site van aantal zender uit de lucht dus dat zegt genoeg denk ik ....
Misschien moet je wat vaker komen op de danceradio website
3 keer per week is meer dan zat .............  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| JanL |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 22:07 |
|
|
|
|
| Het lijkt erop dat DR niet meer in de ether durft. Het A.T heeft gewonnen! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Echtwel |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 22:15 |
|
|
|
|
Whats new ?----> Next
Ik luister toch alleen nog maar JAMMFM een TOP ZENDER |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Van buuren |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 22:26 |
|
|
|
|
Tja aan de ether komt vroeg of laat een einde.
ik mis het niet echt meer de ether , het internet verhaal is zelfs beter en geen ruis en ellende meer en de hele wereld rond met een `ethernetkabeltje`.
voor het "mis"gevoel kan je prachtige internetradio's kopen( wlan of lanradios of streamers of dreamboxjes of gewoon luisteren via de pc / laptop.
Dance radio is ook leuk op internet en Jamm fm is ook wel aardig al was onder de naam discount het meer mijn muziek,Maar dat is persoonlijk ik wil die oude classcis graag in horen in het weekend.
Neemt niet weg dat ik ether ook regelmatig beluister in de auto, maar vandaar de voorkeur in het weekend. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| masterg |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 22:33 |
|
|
|
|
Er lijkt toch nog regelmatig een signaal te zijn op de 87.5 rondom Amsterdam  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| radiogolfje |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 22:35 |
|
|
|
|
Jamm FM zijn ook een stelletje schijters.
Als Dance uit de lucht ging (door het AT) ging dat stelletje schijters er ook uit, bang dat ze waren om gepakt te worden. |
|
| Terug naar boven |
|
| Van buuren |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 22:48 |
|
|
|
|
Jammfm is dat dan fm ? of gewoon Jamm
Jamm fm heeft nooit bestaan en zeker nooit op fm gezeten.
Dit was met de kerst discount fm! en die zijn er uit gegaan tja bang bang,,, zal wellicht een uur langer zijn geweest en dan was het ook eruit gehaald,
discount heeft de naam omgedoopt tot Jamm fm... geen uitverkoop zender meer zo als ze dat zelf zeggen.
Jamm kiest eieren voor zijn geld en gaat lekker door op internet als "piraat"of word er echt buma betaald ...
Maar de de akties van danceradio waren zeker top! maar vergeet niet dat dit alleen op respect kan rekenen van de "freaks"
Echt als ik aan mijn kennisen in de buurt vraag ken je Jamm of dance radio dan zeggen waar heb je het over!, ken wel 538 snap je.
dus tja relatief allemaal. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| rvbracht |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 22:56 |
|
|
|
Jamm heeft wel op FM gezeten.
Op 1e en 2e Kerstdag, tot Danceradio d'r uit gehaald werd.
Daarna hebben ze eieren voor hun geld gekozen, en zijn alle 87,5 verwijzingen uit het jingle pakket gehaald. |
_________________ ŽogeŽ
----
Airchecks van (vrije) radio uit de 80s & 90s:
Surf naar www.radio-airchecks.nl |
|
| Terug naar boven |
|
|
|