| Auteur |
Bericht |
|
|
| liwwadders |
Geplaatst: 17 Nov 2006 13:03 |
|
|
|
Gevonden vandaag:
De FM zenders van het regionale commerciële radiostation Nationaal FM zijn vandaag uit de lucht gehaald wegens het niet betalen van rekeningen. Het station verkeert al een tijdje in grote financiële problemen. Een deurwaarder heeft vandaag de drie ether zenders, 97.9 FM Sneek, 104.7 FM Leeuwarden en 97.7 FM Terschelling, in beslag genomen en ook meegenomen. Nationaal FM had geen kabelfrequenties waardoor het station nu nergens meer te ontvangen is.
Volgens Hans Kokkeel, Directeur van Telecom Vision International BV (TVI), wat de zenders verhuurde aan Nationaal FM, is de deurwaarder ingeschakeld om meerdere redenen. Nationaal FM heeft nog steeds geen verzekeringspapieren overlegd aan TVI. Ook heeft het station achterstand met betalingen aan TVI. Daarom heeft TVI besloten het contract met Nationaal FM op te zeggen.
Diverse bronnen bevestigen dat Nationaal FM nog veel schulden heeft bij diverse bedrijven. Of deze nog betaald worden is niet bekend.
Negatief
Het station stond het laatste jaar al vaker negatief in het nieuws. Diverse medewerkers zijn al opgestapt, in september werd een FM zender (97.9 FM) gestolen door onbekende personen en wegens niet betaalde rekeningen werd de stroom van andere FM zender uitgezet.
Daarnaast werd in augustus ook de auto van Michael de Jong, directeur van het radiostation, vernield door vandalen. Michael de Jong was niet bereikbaar voor commentaar. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| willem van de meer |
Geplaatst: 17 Nov 2006 13:17 |
|
|
|
|
De stream klinkt ook goed
http://194.30.160.232:8000
Er luisteren wel 24 mensen momenteel naar fm ruis.... |
_________________ willem van de meer |
|
| Terug naar boven |
|
| liwwadders |
Geplaatst: 17 Nov 2006 13:24 |
|
|
|
| Dit is het einde van de Jong met zijn Nationaal FM. Het lijkt mij dat ze dit niet meer te boven komen. Maar wat zou er gebeuren met de zenders, RadioNL heeft al genoeg toch ? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| ab visser |
Geplaatst: 17 Nov 2006 14:12 |
|
|
|
liwwadders schreef: Dit is het einde van de Jong met zijn Nationaal FM. Het lijkt mij dat ze dit niet meer te boven komen. Maar wat zou er gebeuren met de zenders, RadioNL heeft al genoeg toch ?
de zenders zijn in beslag genomen en meegenomen door de deurwaarder. ze zullen
wel terug gaan naar TVI.
gezien de geschiedenis, zal dit wel einde verhaal zijn, tenzij er plotseling iemand opduikt
met een grote zak geld. anders volgt denk ik het faillisement.
de fm Kavel kan opnieuw de veiling in of naar een evt. volgende gegadigde.
andere optie is dat Nationaal FM als geheel wordt verkocht. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Orban |
Geplaatst: 17 Nov 2006 14:27 |
|
|
|
|
| het kavel is van hotradio en die verhuren het zover ik weet! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| willem van de meer |
Geplaatst: 17 Nov 2006 14:43 |
|
|
|
|
Inmiddels wel weer muziek op de stream! Klinkt als een tuner die regelmatig schakelt tussen mono en stereo dus het lijkt me dat er weer een ether signaaltje te horen is...
(klinkt als een piraat op de frequentie van Nationaal)EDIT: Het is een piraat  |
_________________ willem van de meer |
|
| Terug naar boven |
|
| oemfoefoe |
Geplaatst: 17 Nov 2006 15:06 |
|
|
|
|
| Toeh Maah Luisteraars bedankt |
|
|
| Terug naar boven |
|
| JF |
Geplaatst: 17 Nov 2006 15:36 |
|
|
|
|
| ACH ik zeg maar zo waarom begint men een zender als die schulden hebt! |
_________________ We hebben weer lekkere klappertjes voor je klaarstaan! |
|
| Terug naar boven |
|
| karelhuis |
Geplaatst: 17 Nov 2006 16:14 |
|
|
|
Citaat: @ oemfoefoe Geplaatst: 17 Nov 2006 15:06
Toeh Maah Luisteraars bedankt
Dat is mijn tekst hoor! |
_________________ Weblog: www.karel.fm |
|
| Terug naar boven |
|
| radiovanspeijk |
Geplaatst: 17 Nov 2006 16:32 |
|
|
|
Het doek valt, het boek is dicht, de kaars is uit..........
Jammer, wat overblijft is ruis en binnen niet al te lange tijd een 538 clone!!!
Iedereen sterkte met het verlies, voor een enkeling "proficiat" er is lang naar uitgekeken.
Zo het buisje staat al aan de gloei....Hitzz en
gr vanspeijk (proost) |
_________________ Halloow ben ik aan de band---legaal radio maken is niet leuk........
---Wie bang leeft zal bang sterven---(t.k)
De Hitzz frequentie http://81.23.249.40:8070/listen.pls |
|
| Terug naar boven |
|
| PirateRadio |
Geplaatst: 17 Nov 2006 18:17 |
|
|
|
| Ben benieuwd wat er op deze frequentie zal gaan komen. Zou Hot Radio nu zelf met een editie komen ?? |
_________________ US Radio is Beste Radio |
|
| Terug naar boven |
|
| gewoon een fries |
Geplaatst: 17 Nov 2006 19:00 |
|
|
|
tja karel nou moeten we je stem wel op die andere zender horen, maar die zit hier nu weer vrij na dat de 97.9 is uit gezet, maar spijk we wachten maar af wat er gebeurd maar engels komt er niet op. teminste uit bronnen vernomen maar is maar net welk groep hans nu de kans bied , maar ik als fan van het nederlandse lied blijft het jammer! radio nl zal nooit in zo"n korte tijd de juiste muziek kunnen draaien omdat dat er gewoon niet in zit ! nou ga de nederlandse kroeg maar weer in  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| FryslanFM |
Geplaatst: 17 Nov 2006 19:28 |
|
|
|
|
Tijd voor een nieuw op Friesland gericht radiostation  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| DJ Wollie |
Geplaatst: 17 Nov 2006 21:44 |
|
|
|
|
radiovanspeijk schreef: Het doek valt, het boek is dicht, de kaars is uit..........
Jammer, wat overblijft is ruis en binnen niet al te lange tijd een 538 clone!!!
Iedereen sterkte met het verlies, voor een enkeling "proficiat" er is lang naar uitgekeken.
Zo het buisje staat al aan de gloei....Hitzz en
gr vanspeijk (proost) Alle muziek die NationaalFM draaide is bij ons te horen.Wij als semi partner uit Leeuwarden hebben wel de zaken op orde en de muziek is gewoon te horen via onze 2 streams.
http://stream.megaradio-zeda.com:8000
en
http://84.16.237.55:8000
Wij van MegaRadio-Zeda weten dat het iets ingewikkelder in mekaar zit en dat de betaalachterstand die is opgelopen niet komt door niet willen betalen maar door de gebrekkige hoofdzender hier op de Avero-Toren in Leeuwarden,Nationaal zegt letterlijk-->>Bij de bakker koop je toch ook geen half brood en betaald voor een heel brood.Er is onenigheid maar ze hebben wel rechten.
Wij van MegaRadio-Zeda zetten tot ze terug zijn gewoon hun idealen voort op de bovengenoemde streams.Vandaar ook onze naam MegaRadio-Zeda/NationaalFM. |
_________________ Gewoon gezellig doen |
|
| Terug naar boven |
|
| big T |
Geplaatst: 17 Nov 2006 21:58 |
|
|
|
|
Ha, ik proef een Big L probleem.
Je besteld 100 Kw en krijgt maar 10 Kw, maar betaald voor 100 Kw.
Vond de naam v/d provider al zo vreemd, neem aan dat de eigenaar v/d zender ook diegene is die de zaak geinstaleerd heeft.
Tja wat kan/moet ik er van zeggen?
Niets, denk ik dan.
Theo |
_________________ Power macht spass |
|
| Terug naar boven |
|
|
|