ALLE informatie over Spaanse Radio is welkom !

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radiofreaky

ALLE informatie over Spaanse Radio is welkom !

Bericht door Radiofreaky »

Hoi allemaal

Ik heb een opdracht voor Spaans van school. Daarbij moet ik iets kunnen vertellen over het land Spanje. Nu heb ik bedacht dat ik dat thema ga wijden aan Spaanse Radio.

Door mijn passie voor radio, lijkt het mij wel leuk om daar informatie over te vertellen. Nu weet ik alleen niet veel over de Spaanse radio.

Zouden jullie mij iets kunnen vertellen daarover?
Alle hulpvolle informatie is welkom!!
Spreek van gerechtigheid als er een slechte lokale omroep verdwijnt!

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Radiofreaky

hoi, aardig van je reply, maar ik kan nog niet zo goed Spaans ..

yvesvdd

Bericht door yvesvdd »

nationale zender = RNE , als je het eens wil horen ga dan eens rond 21u naar 585Khz op de middengolf :wink: zit op sommige plaatsen in NL ook op de kabel.(RNE 1) http://www.rtve.es/rne/web/index.php
zit trouwens ook op de astra dacht ik.

In Catalonië heb je Catalunya radio. Meer info @ http://www.catradio.cat

rodie

Bericht door rodie »

Xtra.FM is een nederlandse radiozender in spanje. zend uit aan de costa's

websitehan

Spaanse les

Bericht door websitehan »

Ik weet dat je al spaans leert op school , maar Radio Exterior de Espana ( de spaanse wereldomroep) geeft ook elke spaanse les tijdens hun engelse uitzending.
De lesboeken kun je gratis van ze krijgen!
bezoek ook eens mijn website met opnames van radiostations onder de 30 Mhz.
zowel lokale als internationale omroepen en piraten opnames
http://www.radio-pagina.nl
groet Han

www.bdxc.nl

ReneGiesbertz

Bericht door ReneGiesbertz »

Als je nog wat dagen kunt wachten kan ik je wel wat informatie verschaffen, aanstaande dinsdag vertrek ik naar Madrid, en verblijf ik bij een vriendin van mij, die een tijdje voor TVE (Spaanse TV) heeft gewerkt, en ook wel iets weet te vertellen over de spaanse radio. Kan je wel pas na 31 mei terugberichten.

Ik luister via de stream vaker naar RNE3. Het valt me daarbij op dat het elk uur wisselt van programma. van een muziekprogramma, kun je na het uursein (geen nieuwsbulletin op het volle uur), plotseling in een praatprogramma terecht komen. Maar er zitten wel een aantal leuke programma's bij. Als je eens wil luisteren kun je terecht op http://www.rtve.es/rne/web/index.php, want al hun zenders zitten op de stream.

Klaas Vaak

Radio Decibel Costa Blanca 95.3 FM

Bericht door Klaas Vaak »

Op internet gevonden:

De populaire Nederlandse radiozender XtraFM krijgt er binnenkort een zusje bij aan de Costa Blanca: Radio Decibel Costa Blanca. Dit nieuwe radiostation zal in Altea, Benidorm en omstreken te ontvangen zijn op 95.3 FM. Naast de grootste hits uit de jaren ‘80 en ‘90 zal Radio Decibel ook beste hits van nu programmeren, tevens is elk uur het NOS-nieuws live te beluisteren. Op dit moment zijn de testuitzendingen al te beluisteren via 95.3 FM.

Dit nieuwe radiostation ontstaat uit een samenwerking tussen XtraFM en het Nederlandse Radio Decibel dat nu in de provincie Noord-Brabant via 5 verschillende frequenties te ontvangen is.

Vorig jaar zomer was Radio Decibel al te gast in Benidorm om vanuit Hotel Presidente live radioprogramma's te maken voor Nederland. Tegelijkertijd waren deze programma's ook te horen via XtraFM. De vele positieve reacties op deze samenwerking heeft XtraFM en Radio Decibel doen besluiten om samen te starten met een nieuwe interactieve radio-editie, speciaal voor de Costa Blanca.

"Het was altijd al de wens van Decibel om een editie in Spanje te beginnen en in XtraFM hebben we een stabiele, professionele en ervaren radiopartner gevonden", aldus Bas Emons van Radio Decibel. Al geruime tijd is men bezig om de Costa Blanca te verkennen en de behoeftes te meten.

Naast de beste muziek uit de jaren ‘80, ‘90 en de hits van nu zal Radio Decibel ook live radioprogramma's gaan brengen tussen 07.00 uur en 10.00 uur en 16.00 uur en 19.00 uur. Luisteraars kunnen tijdens de live uitzendingen altijd reageren via het Spaanse telefoonnummer 909 66 00 66.

Radio Decibel bestaat al ruim 14 jaar in de regio Groot Eindhoven maar heeft vooral in de laatste jaren onder leiding van een nieuwe directie een groeispurt doorgemaakt. Dankzij een doordacht en vernieuwend concept staat Radio Decibel als een huis en is een serieus alternatief voor alle landelijke radiostations geworden. Het concept is verder uitgebouwd en wordt nu op vijf verschillende edities in Brabant uitgezonden.

Afgelopen jaar is Radio Decibel hard bezig geweest om het concept ook op internationaal vlak uit te breiden. Met name de Costa Blanca in Spanje stond hoog op het verlanglijstje. Door de samenwerking met XtraFM in de zomer van het vorige jaar was het voor Radio Decibel duidelijk: De Costa Blanca wordt het nieuwe uitzendgebied. Na gesprekken met de directie van XtraFM bleek dat er op alle niveaus raakvlakken waren en dat het dus tijd was om de ideeën om te zetten in een nieuw radiostation.

Radio Decibel Costa Blanca 95.3 FM. Je hoort ‘m overal!
Luister minstens 3 uur per dag naar de radio!

big T

Bericht door big T »

yvesvdd schreef:21u naar 585Khz op de middengolf :
Voor gewoon een standaard radio, radio victoria mooi te beluisteren op de 1602 KHz!
Avond aan avond, gaat echt goed.

Ook met de gratis praxis ontvanger :))

Theo

Radiofreaky

Ik heb net ontdekt dat Spanje 6 nationale Radiozenders heeft:

Weet iemand wat elke zender doet?

RNE1 t/m RNE 5 ( RNEE weet ik al wat van maar alle informatie is welkom ! )

(RNEE is de 6de zender )

Radiofreaky

Allen die gereageerd hebben: bedankt !

Ik heb het thema ingeleverd en heb er volgende week een mondeling examen over :P

nogmaals BEDANKT!

Radiofreaky

Vet leuk initiatief !

Maar gelukkig is mijn Spaans Thema al af. Het is in totaal drie kwart A4 geworden dat ik volgetypt heb. A.S maandag zullen er ook vragen worden gesteld over het thema door de leeraar, dus ik moet nog effe keihard stampen met de Spaanse taal :P

radiodude

Bericht door radiodude »

Radiofreaky schreef:Vet leuk initiatief !

Maar gelukkig is mijn Spaans Thema al af. Het is in totaal drie kwart A4 geworden dat ik volgetypt heb. A.S maandag zullen er ook vragen worden gesteld over het thema door de leeraar, dus ik moet nog effe keihard stampen met de Spaanse taal :P
En met je Nederlands :))

counterpoint

Bericht door counterpoint »

Ook landelijk: 40 principales. Die draaien tenminste normale muziek. Ook online: http://www.los40.com

Klik op PLAYER linksboven om te luisteren.
[color=red][url=http://counterpointfm.com]Counterpoint FM[/url]

more music, less talk[/color]

Plaats reactie