AFM Alblasserdam sinds begin nov. uit de lucht!

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
funrider

AFM Alblasserdam sinds begin nov. uit de lucht!

Bericht door funrider »

Sorry ik heb even gewacht op het bestuur zelf van AFM of een medewerker die ermee zou komen maar nee het blijft stil...

Ik baal dat AFM niet meer zal worden wat het was... :cry: :cry:

A-FM 97.3 FM http://www.a-fm.nl werd zeer goed beluisterd in regio dat bleek uit de vele mensen die ik erover hoorde en vele positieve berichten die bij de zender op het gastenboek en schijnbaar op de mail langskwamen. :cool:

Over de beslissing van het Bestuur om van het ene op het andere moment het huidige format in de prullenbak te gooien en met iets nieuws te beginnen .. net nu er eindelijk een regio zender was die meer boodt :sad: dan alleen maar die standaard muziek die je op iedere lokale hoort. Het schijnt dus dat overdag geen pop/dance meer gedraaid gaat worden maar dan er een 7080s format komt? en 's avonds misschien nog dance?

Net nu eindelijk enkele DJs waren aangenomen en vanaf half oktober zouden starten met presentaties gedurende de hele week. Er een nieuwe site gemaakt is en er een nieuwe speciale dance site zou komen. Ook de RDS en Stereo (na zendinstallatie diefstal maand of wat geleden) weer actief zouden worden. :roll:

Waarom dit stilzwijgen.
Ik vind het ook heel erg rot voor de vele mensen die bij AFM iets goeds en nieuws aan het opstarten waren jammer dat zoiets nu de grond in gedrukt wordt.

Sinds een week of 1,5 word op de zender Radio Rijnmond doorgestuurd.

Jammer dat een zender zo er is en zo in een keer stil valt..
Iemand meer uitleg?
Zou bijna mensen willen oproepen om AFM weer in de lucht te krijgen zoals ze de afgelopen tijd waren. Maar ik hou me in. Ik mis het station toch wel hoor. Ondanks dat de laatste tijd overdag de muziek iets teveel R&B gehalte had. Dat heeft ook te maken met de huidige populariteit van R&B bij vooral jongeren (zie top40)

Even voor de duidelijkheid ik werk niet bij het station maar zou er gaan helpen.

-smok
remco_k

Bericht door remco_k »

Toch gek, op hun website is er niets van je bovenstaande bericht te merken.
Behalve dan dat er geen programmering te bekijken is.
Verder lijkt via de website alles normaal te zijn aldaar.

Het lijkt me, dat je je luisteraars informeert over eventuele problemen. (via je zender, maar ook via je website en evt een perbericht).
Kennelijk doet A-FM dat niet en dat kost luisteraars.

btw, ik kan AFM hier niet horen, dus ik kan niet beoordelen of er inderdaad rijnmond door word gegeven.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Mario G

Bericht door Mario G »

Door de zender diefstal zijn er een aantal dingen tijdelijk even onmogelijk geworden. Maar achter de schermen wordt er aan gewerkt.
rodie

Bericht door rodie »

ik heb gisteren op MSN van een AFM medewerker gehoord dat AFM terug komt , ze zijn de boel weer op aan het hijsen , AFM zal terug komen natuurlijk met de dj's , restyle ofzo gingen ze doen , wanneer ze terug zijn , IK denk 1 januari , niet gevraagd eigenlijk
funrider

Bericht door funrider »

remco:

1) de programmering kan al langere tijd niet op de site bekeken worden.. dat was daarvoor ook al.. ivm aanbouw nieuwe site/ nieuwe programmering

2) gastenboek gesloten tijdelijk naar mijn idee maar inmiddels nog steeds niet beschikbaar

Mario:

waarom wordt er niets op de site of op dit forum gesproken over dat A-FM de laatste weken via de FM gewoonweg niet te ontvangen is .. jah Radio Rijnmond op de 97.3 ... waarom niet gekozen om oude format te laten draaien totdat nieuwe format er is..

rodie: waarom stekker er dan even uitgetrokken.. je wil toch luisteraars behouden.. vreemd verhaal allemaal... die DJs zouden al vanaf eind oktober van start gaan incl. restyling en evt. rds / stereo (maar van dat laatste zijn ze afhankelijk van geld verzekering). Kan best zijn dat iets uitloopt maar geen AFM in de ether is voor de luisteraar nogal vaag in een keer?

iets meer openheid zou prettig zijn :wink:
Mario G

Bericht door Mario G »

Er spelen gewoon een hoop punten mee.

Alleen muziek (welke stijl dan ook) is geen ICE
Daarnaast spelen er ook wat technische dingen een rol.

Binnenkort meer nieuws.
Ga trouwens maar uit van 1 feb ipv 1 jan.

Meer kan (en ga) ik er niet over zeggen.
Orange

Bericht door Orange »

Over A-FM is in het verleden al regelmatig gediscussieerd.

A-FM zou te weinig ICE brengen en ook de muziek past niet bij de doelgroep die logischerwijs voortkomt uit het moeten brengen van ICE. Tenminste, een aantal mensen, waaronder ik, vonden dat.
Vanuit die gedachte kan ik me voorstellen dat een restyling nodig is.
Mario G

Bericht door Mario G »

Dat is een oude discussie... door een eerder gehouden onderzoek door ID&T is dance ook een cultuurstroming geworden. Samen met de informatie die werd gebracht voldeed AFM wel aan de eisen.

Oude discussie idd
funrider

Bericht door funrider »

we wachten dan maar af totdat er weer AFM op 97.3 te ontvangen is ergens begin volgend jaar.. succes. :cool:
DokterRadio

Bericht door DokterRadio »

Ik kan je vertellen dat, wat er ook beweerd wordt, ID&T geen onderzoek heeft gehouden. En dat dance al wel weer even een behoorlijke stroming IS.
Wanneer je je als lokale radio op 1 muziekstijl wilt richten dan moet je ook de bijbehorende scene aansnijden. Een berichtje over de plaatselijke punnikvereniging omlijst door 303f-rising gevolgd door secret Cinema is niet echt een combinatie.
En berichten over punniken en breibijeenkomsten (als voorbeeld) kunnen erg belangrijk zijn voor een gemeente als Alblasserdam. Zoveel nieuws als in een grote gemeente is er nou eenmaal niet te vergaren. Maar wel belangrijk voor je bestaansrecht. Het CvdM accepteerd nou eenmaal geen 100% muziek-met-dj lokale omroep.

Rijnmond is altijd een verstandige keuze als je het zelf even niet kunt bol werken. 1 je houdt voldoende ICE, 2 je houdt voldoende ICE en 3 je houd voldoende ICE wat weer belangrijk is voor het handhaven van de vergunning totdat je op orde bent.

Overdag gewoon breed programmeren met voldoende informatie zoals vereist. s'Avonds 1 doelgroep kan. Doe na 23:00 uur Chanel Dance ofzo. En dan met alleen niet commerciele dance zou ik zeggen.

Succes
Totes les novetats de Flaix FM @ www.flaixfm.cat
Orange

Bericht door Orange »

Mario G schreef:Dat is een oude discussie... door een eerder gehouden onderzoek door ID&T is dance ook een cultuurstroming geworden. Samen met de informatie die werd gebracht voldeed AFM wel aan de eisen.

Oude discussie idd
Ik geloof er nog steeds geen snars van. Er heeft nog nooit iemand aangegeven hoe A-FM aan z'n ICE kwam. Door alleen dance te draaien en die paar andere lokale berichten die te horen zijn, haal je de 50% bij lange na niet. Wat dat betreft sluit ik me bij DokterRadio aan, behalve wat betreft het doorsturen van Rijnmond. Dat noem ik een zwaktebod en het doorsturen van regionale omroepen door lokale omroepen zou eigenlijk verboden moeten worden.
Mario G

Bericht door Mario G »

Klopt maar doorsturen heeft alleen met de diefstal te maken... nergens meer om....

Voor de rest... Onderzoek mag je opvragen bij KPMG
Orange

Bericht door Orange »

Mario G schreef:Onderzoek mag je opvragen bij KPMG
Het gaat mij niet om dat onderzoek, dat geloof ik wel. Het gaat mij erom hoe A-FM tot voor kort aan een voldoende ICE-gehalte kwam.
Mario G

Bericht door Mario G »

Juiste verantwoording doen... gesteund door PBO.

Voldeed volgens CvdM
geiszzz

Bericht door geiszzz »

Mario G schreef:Klopt maar doorsturen heeft alleen met de diefstal te maken... nergens meer om....

Voor de rest... Onderzoek mag je opvragen bij KPMG
Ook al ben ik al een tijdje weg daar, ik volg het nog steeds.
Was dus ook verrast om na de stroomstoring bijna een hele dag niks te horen en daarna Rijnmond. Erg jammer.

Ik snap het niet, dat diefstal van de zender te maken heeft met het plotselinge overschakelen op Rijnmond. Was die diefstal niet vele weken, misschien wel maanden eerder?
Plaats reactie