X-keys XK80 programmeren

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Dukard

X-keys XK80 programmeren

Bericht door Dukard »

Ik ben bezig om met een X-keys XK80 de Jingle cardwall 1 en 2 te bedienen in Proppfrexx - tot nu heb ik de eerste 32 jingles perfect werkend, hiervoor wordt MacroWorks 3.1 software door de leverancier geleverd ... de MW3 software gaat volgens de fabrikant niet verder dan 32 knoppen (windows zou niet meer ondersteunen) maar spuugt wel een VB bestandje uit waar alle 80 knoppen worden benoemd. :eek:

Om de knoppen 33 t/m 80 te programmeren heb ik het VB-script eens goed bekeken en dus logisch gedacht ... heb ik dus het script handmatig aangepast voor alle 80 knoppen maar loop nu tegen het volgende probleem aan;

Hoe krijg ik dat script geupload naar de Xkeys hardware ... de Macroworks software kan ik daarvoor niet gebruiken, want die is beperkt tot 32 knoppen.

-

Weet iemand hoe ik dit - (evt. met een ander stukje software) - kan oplossen ????

Tnx -bier

P.S. ... Proppfrexx zelf ondersteund tot 128 knoppen in de de I/O scripts - dus daar zit het probleem niet. :wink:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Aart Rietveld

Re: X-keys XK80 programmeren

Bericht door Aart Rietveld »

Draait dat script echt op de hardware zelf? Ik zou eerder denken dat het script (zeker als het VB-script is) binnen Windows draait.
Dukard

Bericht door Dukard »

Ja, de Xkeys 80 kan in verschillende 'modi' gezet worden - om hem te programmeren staat hij in de hardware mode.
Dit deel is dus puur voor het Xkeys board. Het script wordt fysiek in de Xkeys opgeslagen - waarna deze in de keyboard mode gezet moet worden om Proppfrexx hem te laten herkennen - PF 'ziet" de XK80 dus alleen in de zg. keyboard software mode als een Gamecontroller.

Het PF deel is in de I/O sectie en "vertaald" de Xkey toets naar een Cardwall actie - dat werkt prima, maar ondanks dat PF 128 mogelijkheden biedt krijg ik het binnen MacroWorks niet verder dan 32 toetsen.

Omdat MacroWorks niet verder gaat dan 32 toetsen ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het 80 button script toch in de Xkeys te krijgen.
Dan is het nog slechts een kwestie om PF dat intern te laten "weten" ... PF heeft die mogelijkheid wel - dus geen probleem daar.

-

Een stukje van de code wat in de Xkeys wordt geladen om een juist signaal mee naar buiten brengen :

Case 1005 'Button 005
'Layer_1 [HWTAG1]
'Press [HWTAG2]
'<Game Button[5, 1]>
'HW.sendJoystickButton(5, 1)
'</Game Button[5, 1]>
'Release [HWTAG3]
'<Game Button[5, 0]>
'HW.sendJoystickButton(5, 0)
'</Game Button[5, 0]>
If State 'Pressed [MWTAG10]
Else 'Released [MWTAG11]
End If 'Press-Release [/MWTAG10/MWTAG11]

Nu nog de resterende toetsen 33 t/m 80 :D
Dukard

Bericht door Dukard »

Opgelost ! :D

Met het script uit de vorige posts zat ik op de verkeerde weg omdat windows maar 32 gamepad buttons ondersteund.
Nu helemaal werkend door de Xkeys hardware als een MIDI unit te programmeren en in PF de juiste I/O routing aan te passen.
Plaats reactie