welke zender is ,de, gouwe ouwe zender

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

welke zender is ,de, gouwe ouwe zender?

radio2
0
Geen stemmen
radio10fm
18
42%
radio 192
12
28%
radio veronica
13
30%

Totaal aantal stemmen: 43

radio10 fanaat

welke zender is ,de, gouwe ouwe zender

Bericht door radio10 fanaat »

welk nederlands radiostation heeft de beste oldies programmering? op radio 10fm zijn de oldies weer helemaal terug
ook radio2 doet veel aan oldies (op dit moment de week van de jaren 70) ik ben benieuwd naar jullie mening.
zal het ooit nog goed komen met het favorite radiostation van velen?
WRP

Bericht door WRP »

Radio 192 heeft een 60s en 70s format, maar draaien nu Nederlandstalige nieuwe producties.

De laaste tijd is Radio 10 FM veel meer aan 60s gaan draaien, dus vindt ik 10FM toch wel een beetje dé oldies zender van dit moment. 60s,70s,80s en af en toe een hit van dit moment.

Radio Veronica vindt ik zelf niet echt een oldies zender, want ze draaien wat te wilde muziek, om het een oldie te noemen (en een plaat uit pakweg '93 is toch niet echt een oldie te noemen???)
MvU

Bericht door MvU »

10FM: It's simply the best... better than all the rest!
Anton Kromhout

Radio 10 en Radio 192

Bericht door Anton Kromhout »

Voor mij zijn de gouwe ouwe zenders Radio 10 en Radio 192.

Het nieuwe "Radio Veronica" is voor mij geen gouwe ouwe zender, draait teveel nieuwere gouwe ouwe en vrijwel uitsluitend herrie nummers, een station waar je onrustig van wordt.

Maar goed muziek blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ieder heeft gelukkig zijn/haar eigen smaak en voorkeur en alweer gelukkig zijn we niet allemaal gelijk.
Hipo

Bericht door Hipo »

Ik zelf vind dat Radio 10FM de echte golden-oldies zender is, nu ze meer en meer muziek gaan draaien uit de jaren '60 krijgt het station weer haar glans terug dat het had toen het nog Radio 10 Gold heette.
Radio 192 komt ook dicht in de buurt maar zelf vind ik 10FM iets meer een golden-oldies (gouwe ouwe) zender.

Radio Veronica...tja, daar kan ik kort over zijn.
Je kan de zenders niet met elkaar vergelijken, simeplweg omdat Veronica (als ik alleen al hun slogan moet geloven) muziek draait uit de jaren '80 en '90...
Nadat ik het antwoord had gehad van het ministerie op die format is me dus duidelijk geworden dat op papier Radio Veronica de enige Gouwe Ouwe Zender op de FM band is maar dit in werkelijkhied gewoon niet is waardoor er geen echte Gouwe Ouwe Zender meer op de FM zit...wel nog op de AM gelukkig.

Nee, kort maar krachtig: Radio 10FM is de echte Gouwe Ouwe Zender, gevolgd door 192 en Veronica is helemaal geen Gouwe Ouwe Zender...komt er ook niet in de buurt van.
Radio=10
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Volgens de regeltjes voldoet Veronica aan de eisen voor een gouwe ouwe zender, maar qua muziek komt 10FM er dichter in de buurt.
Aangezien er nu geloof ik verwacht wordt dat we ook onze eigen voorkeur gaan uitspreken, voeg ik er maar aan toe, dat ik liever Veronica hoor dan Radio 10. Van mij zouden ze ook prima naast elkaar op FM kunnen bestaan. Mogen jullie drie keer raden welke zender er het veld voor zou moeten ruimen... :D
Hipo

Bericht door Hipo »

Geef 's een hint... :wink:
Radio=10
RV

Bericht door RV »

Een denkfout, Radio 10 draait oudere muziek.
Veronica is een classic-station wat meer gericht is op een jongere doelgroep, dus 80-90.
Segmentatie heet dat, dus beide stations draaien oude platen maar voor een andere doelgroep.
Hipo

Bericht door Hipo »

Das misschien wel waar, maar een station dat muziek uitzendt uit de jaren '60, '70, '80 en '90 is voor mij meer een Gouwe Ouwe Zender dan Veronica dat muziek uitzendt uit de jaren '80 en '90, maar goed dat is smaak en ook vanwege het feit wat jezelf verstaat onder een 'gouwe ouwer zender...' Das bij iedereen wisselend denk ik.

Maar naar welk station kan ik luisteren op de FM band dat ook muziek draait (en niet 1 per uur...) uit de jaren '60 bijvoorbeeld?
Radio=10
WRP

Bericht door WRP »

Het valt mij trouwens op dat degenen die op Veronica hebben gestemd geen evaluatie geven waarom zij vinden dat het een golden oldies zender is. Zeg nou zelf: alleen 80s en 90s zijn toch geen GOLDEN oldies? daar horen de 60s zeker bij en ook nog een stukkie 70s (ja, ik weet het... die zender van Sky draait ook wel eens seventies).
EA

Bericht door EA »

RV schreef:Een denkfout, Radio 10 draait oudere muziek.
Veronica is een classic-station wat meer gericht is op een jongere doelgroep, dus 80-90.
Segmentatie heet dat, dus beide stations draaien oude platen maar voor een andere doelgroep.
Ja precies, en bij Veronica behandelen ze de luisteraars ook niet als een stel zwakzinnige huisvrouwen.... :???:
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Nederland kent helemaal geen gouwe ouwe zender.
't zijn (op Veronica na) allemaal stations die te breed programmeren.
Er is voldoende muziek gemaakt in de 60s. Dus waarom niet alleen een 60s station?
Misschien begint het ondertussen vervelend te worden, maar luister maar eens naar oldies stations in de USA, die weten hoe het echt moet.
RV

Bericht door RV »

Ja, maar in de VS heb je ook die ruimte om zo smal te programmereren. zenders zat daar.
Dat hebben we hier niet, dus is het wat breder.
Fetso

Bericht door Fetso »

RV schreef:Ja, maar in de VS heb je ook die ruimte om zo smal te programmereren. zenders zat daar.
Dat hebben we hier niet, dus is het wat breder.

De spijker op zijn kop, helemaal gelijk
Als er geld mee te verdienen was zou ook hier binnen de kortste keren een goeie gouwe ouwe zender in de lucht zijn (of op de kabel).

-smok
Most of the time the majority just means all the fools are on the same side (c)
funrider

Bericht door funrider »

Tjah t is maar net wat JEZELF verstaat onder Golden Oldie. Ik ben zelf 23 en voor mij is een gouwe ouwe plaat eentje uit de jaren 80/90 want dat is uit mijn vroege jeugd jaren.. Dus vandaar dat ik Veronica een prima station vind al blijft het toch allemaal te soft wat mij betreft.. (Veronica is meer 80s zender te noemen dan 90s).

Maar heb zo even niet gekeken naar jullie leeftijden maar begrijp best dat iemand die achterin 30/40/50 is eerder geneigd is te zeggen dat format wat Radio10 en 192 draaien (60,70,80) meer in hun straatje past. Terecht.

Ik ben overigens wel mee eens dat een zender als 192 of radio of arrow op de fm moeten. Maar dan zou ik een zender als yorin/noordzee/538 schrappen aangezien die allemaal zelfde format hebben.

Meer variatie in de ether is beter! :wink:
Plaats reactie