Behringer dx2000 usb

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderators: admin6, admin5, admin4

Behringer dx2000 usb

Berichtdoor berrytje » 29 maart 2010 15:32

De Behringer DX 2000 USB mixer is de opvolger van de immens populaire DX1000, welke in het verleden ontzettend veel is verkocht. Met maar liefst 7 kanalen en een ingebouwde USB Audio Interface is de DX2000 USB van Behringer een geweldige mixer voor radiozenders, studio’s en DJ’s met hoge eisen.

Zeer geschikt voor zendamateurs
Doordat de DX 2000 USB is uitgerust met een extra playknop, kan er gemakkelijk met faderstart worden gewerkt. Dit is een zeer populaire functie bij de zend amateurs. Ook door zijn XLR uitgangen naar de monitor groep en de twee direct-out microfoon ingangen. Er kan gemakkelijk een FX processor worden aangehangen. Ook erg prettig!

Ontzettend veel voor heel weinig
Hieronder zullen uitgebreid alle functies van de DX 2000 USB worden uitgelicht, maar we willen je vast voorbereiden. Dit is een ontzettend veelzijdig mengpaneel, waarvan je eigenlijk alleen maar kunt denken; “Wat zit er niet op?”

5 stereo ingangen
Maar liefst 5 stereo ingangen zijn aanwezig, alsook 2 mono microfoon of lijn ingangen met ULN pre-amps. Deze ingangen zijn voorzien van fantoomspanning, gain controle, alsook clip LED om direct visueel beeld te krijgen van de power.

USB Audio Interface
Direct muziek vanaf jouw computer of laptop afspelen met de DX 2000 USB. Ook kan er direct worden opgenomen. De DX 2000 USB is compatibel met Mac, alsook PC. Er hoeven geen extra drivers te worden geïnstalleerd.

Gratis Energy XT2.5 Software
Behringer heeft onlangs een eigen opname- en afspeel software ontwikkeld. Energy XT5.2 kan makkelijk worden geïnstalleerd op de PC of Mac. Binnen deze software zijn er enkele basisfuncties beschikbaar om muziek direct op te nemen en af te spelen via jouw mengpaneel.

Soepele Ultra Glide faders
Met faders van maar liefst 100 mm kan er een enorme precisie worden bereikt. De faders zijn enorm soepel en van degelijke kwaliteit. Deze soepele faders kunnen maar liefst 500.000 cyclussen aan.

3-band kill EQ en gain controle per kanaal
Maximale aansturing per kanaal is mogelijk door de 3-band EQ per kanaal, waarmee direct het low, mid of high kan worden gekilld. Door de gain controle per kanaal heb je alles helemaal zelf in eigen hand.

Auto Talk Over
Middels deze functie is het mogelijk direct over de muziek heen te praten. Ideaal voor presentatie tijdens de muziek of natuurlijk tijdens radio uitzendingen. Deze functie is voorzien van Sensitivity, Time en Damping controls.

Veel mix opties
De DX 2000 USB biedt een Main Dim, Main Boost, Punch en Cut functies om het maximale uit jouw mix te halen. Door middel van de FX send & return kunnen effecten worden in- en uitgestuurd.

Headphone output
Wil jij jouw mix voorbeluisteren? Door de Headphone Output met level en balance (PFL/Main) controls kan je direct schakelen door een kanaal voor te beluisteren. Een absolute must-have voor elke DJ.

Synchronisatie met DMX
Door middel van de 6.3 mm Jack mono uitgang ontstaat een naadloze muzieksynchronisatie met DMX aangestuurde apparatuur, zoals LED Parren en LED effecten.

Diverse handige in- en uitgangen
De DX 2000 USB biedt onder meer een XLR subwoofer uitgang, 6.3 mm Jack en XLR uitgangen voor de master, 6.3 mm Jack ingangen voor externe EQ apparaten, RCA uitgangen voor direct opname en een monitor/zone uitgang van 6.3 mm stereo Jack en XLR connectoren.
Afbeelding
Station Heidejager Niet hard, Wel goed!
berrytje

Berichtdoor Wissewasje » 29 maart 2010 15:57

En dat voor € 279,00 -bier
Wissewasje

Berichtdoor BertM » 29 maart 2010 20:12

Ik denk dat zendamateurs er niet veel aan hebben hoor, piraten daarentegen wel.
BertM

Berichtdoor jeroen-rzg » 29 maart 2010 20:56

BertM schreef:Ik denk dat zendamateurs er niet veel aan hebben hoor, piraten daarentegen wel.

:)

Mooi ding voor het geld.
Weet niet wat je voor dat geld kan verwachten, maar het is het proberen waard lijkt me.

Mocht iemand deze mixer willen aanschaffen, pm me even wellicht dat we korting krijgen bij meerdere afname.
De juiste combinatie
jeroen-rzg

Berichtdoor Marcindamorning » 29 maart 2010 21:04

Toch enkele verbeteringen die direkt opvallen zoals ingebouwde phantoomspanning en géén externe voeding meer. Ik gaat 'm in elk geval proberen.
Joep, doei en de mazzel!
Marcindamorning

Berichtdoor danniejj » 29 maart 2010 21:27

Zit er ook aan te denken om m als vervanger van mijn DX1000 aan te schaffen, heeft ie ook dezelfde grote als de DX1000?
danniejj

Berichtdoor MFM » 29 maart 2010 22:40

Jammer dat dat USB verhaal een beetje weinig inhoud heeft.Slechts 1 kanaaltje...minimaal 2x USB zou mooi geweest zijn.
MFM

Berichtdoor Budweiser » 30 maart 2010 07:19

danniejj schreef:Zit er ook aan te denken om m als vervanger van mijn DX1000 aan te schaffen, heeft ie ook dezelfde grote als de DX1000?

De DX1000 is 19", dat zal bij dit ding echt niet anders zijn...
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Berichtdoor groovesociety » 30 maart 2010 08:26

Ach zo interessant is dat toch niet? Je kunt toch een goede USB geluidskaart/interface kopen? Bijv. een Native Instruments DJ8 die heeft 4 outputs en kun je in je PC dus ook afzonderlijk selecteren en toewijzen. :wink:

MFM schreef:Jammer dat dat USB verhaal een beetje weinig inhoud heeft.Slechts 1 kanaaltje...minimaal 2x USB zou mooi geweest zijn.
hallo hallo
groovesociety

Berichtdoor protune » 30 maart 2010 12:44

Ik moet bekennen dat ik in het verleden, tot op dit moment, zeer kritisch ben geweest over de kwaliteit van Behringer.
Graag verneem ik van nieuwe gebruikers wat ervaringen.

Misschien gaat mijn mening dan toch veranderen ;)
protune

Berichtdoor Delphi » 30 maart 2010 12:53

Het zal ongetwijfeld geen mixer zijn die bij intensief gebruik jaaaaren meegaat. Maar die mogelijkheden, voor dat geld...kom er maar eens om.

Kwaliteit is één ding, prijs/kwaliteitsverhouding is wat anders.
Doe het goed of doe het niet...
Delphi

Berichtdoor MFM » 30 maart 2010 14:56

groovesociety schreef:Ach zo interessant is dat toch niet? Je kunt toch een goede USB geluidskaart/interface kopen? Bijv. een Native Instruments DJ8 die heeft 4 outputs en kun je in je PC dus ook afzonderlijk selecteren en toewijzen. :wink:

MFM schreef:Jammer dat dat USB verhaal een beetje weinig inhoud heeft.Slechts 1 kanaaltje...minimaal 2x USB zou mooi geweest zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in!
Waar ik meer aan dacht was de mogelijkheid om zo'n tafeltje neer te zetten om tijdens evenementen verschillende USB bronnen, waar reportages opstaan, na elkaar in te starten.
In plaats van eerst te docken op een PC, dan het MP3tje in de map slepen waar de presentator uit moet tappen en dan pas afspelen via de USB.

Maar het is wel een heel leuk tafeltje voor weinig!
MFM

Berichtdoor jeroen-rzg » 30 maart 2010 15:01

Ik heb contact opgenomen met een van de importeurs van Behringer.
Ik zal het tafeltje gaan bestellen en mijn ervaring met jullie delen.

Mochten meer mensen geïnteresseerd zijn, dan hoor ik dat graag.
Dan kan ik wellicht nog een scherpere prijs bedingen.
De juiste combinatie
jeroen-rzg

Berichtdoor radiodj-fm » 30 maart 2010 18:15

Misschien toch leuk om hem in groot te zien.:wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
radiodj-fm

Berichtdoor Maik » 21 mei 2010 21:50

Hmm, Faderstart ziet er wel geinig uit. Weet iemand ook hoe je dat aanmoet sluiten?.. Is het software gestuurd? of kan het ook met cd spelers?...
Meer informatie over mij ?.. Check www.MaikvanderHorst.nl ;)
Maik

Volgende

Keer terug naar Techniek forum