| Auteur |
Bericht |
Pagina 2 van 2
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
| Wissewasje |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 21:21 |
|
|
|
| Je kan met een behringer mixertje prima uit de voeten voor niet te veel eisende thuis doeleinden. Ik ken lokale omroepen die er hun locatieuitzendingen mee doen. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| protune |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 22:08 |
|
|
|
groovesociety schreef:
Zijn we nu klaar?
Begon het net leuk te vinden . Een persoon die op het radioforum roept dat VCA gestuurde faders niet nodig zijn omdat de faders van een jb-systems het ook goed doen (kraakerdekraak) en Orban meter op een pc een prima meter vind, en dan het nog raar staan te kijken dat op een forum vol met radionerds er mensen zijn die zweren bij radiospul ipv halfbrakke dj-apparatuur. Het moet niet gekker worden dat ik uitgerekend hier word aangesproken op mijn voorliefde voor dit soort apparatuur en de kennis die ervan heb... Pff....
Even voor de duidelijkheid, je zit op een forum voor en door radiomakers. Je posts overtuigen me nou niet echt dat jij echt met radio bezig bent. Mss wel met stem, voice-over etc, maar met radio helemaal niks.... Anders had je toch echt wel eens nagedacht voordat je hier iets post  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| groovesociety |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 11:08 |
|
|
|
|
| Knap dat jij kunt horen dat mijn faders kraken hahaha wat een oelewapper ben je dan zeg. Ik wil de discussie met jou beeindigen met de volgende opmerking. Ik heb wat andere postings van je gelezen en daar bleek dat je zelf ook met Behringer werkt of werkte. Voor de lezers, trek hieruit je eigen conclusie. Laat je niet gek maken. Gewoon zelf luisteren, uitproberen en oordelen! |
_________________ -- Het feest ben je zelf -- |
|
| Terug naar boven |
|
| protune |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 11:49 |
|
|
|
groovesociety schreef: Knap dat jij kunt horen dat mijn faders kraken hahaha wat een oelewapper ben je dan zeg. Ik wil de discussie met jou beeindigen met de volgende opmerking. Ik heb wat andere postings van je gelezen en daar bleek dat je zelf ook met Behringer werkt of werkte. Voor de lezers, trek hieruit je eigen conclusie. Laat je niet gek maken. Gewoon zelf luisteren, uitproberen en oordelen!
Goh, 7 jaar geleden heb ik eens gewerkt met behringer en daarom nooit meer. Wat een poppenspul. Vandaar ook deze discussie! Maar sterkte met je JB mengpaneel....Succes! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| remco_k |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 13:57 |
|
|
|
Wat een gedoe over 2 merken die min of meer gelijkwaardig zijn aan elkaar.
Beide merken zijn budget merken en richten zich beide voor een deel op een ander markt segment.
Stellen dat merk A beter is dan merk B is subjectief en niet per definitie waar of onwaar.
Stellen dat iets 'vlakker' klinkt of aangeven dat je de ruisdrempel niet hoort in combinatie met andere apparatuur van een beter merk, is geen enkele richtlijn over of A of B beter is. Sterker nog, het is een bijzonder oneerlijke vergelijking en zegt helemaal niets.
Hier zou een meting tegenover moeten staan. Zonder die meting of een rechtstreekste en eerlijke A-B vergelijking tussen beide, kan je onmogelijk zeggen welke beter is.
Tot die tijd stel ik dat zowel JB-Systems als Behringer technisch gezien bijna gelijkwaardig presteren. Ik ken beide merken, heb beide merken gebruikt of nog in gebruik en met die ervaring is mijn mening dat Behringer het wint. Maar zoals ik al zei: ik heb daar geen metingen van, noch wetenschappelijk bewijs. Het is dus subjectief en daar valt niet over te discussieren. |
_________________ Filmpje: Duitser kiest verkeerde baan en rijdt over gras naar goede - http://www.camdriver.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| mandera |
Geplaatst: 10 Mrt 2010 11:26 |
|
|
|
|
Om even een einde aan het eindeloze geklaag te maken, ik heb al besteld en wel het volgende:
- JB Systems MM14-D
- Shure SM58
- Omnitronic TMA-1 tafel-microfoonarm
- Alle bekabeling die erbij hoort.
Ik denk zelf dat die een prima starters set is. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 10 Mrt 2010 11:46 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| juan123nl |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 13:51 |
|
|
|
|
Ik ben ook op zoek naar apparatuur voor een kleine thuisstudio. Ik wil niet meer dan 150-200 euro uitgeven, want het is puur voor hobby (af en toe radio uitzenden op internet en misschien soms wat inspreken).
Ik wil wel graag dat het goed klinkt, dus ik wil wel een goeie microfoon.
Ik zit te twijfelen tussen 2 microfoons, die wel eens besproken zijn op dit forum, en ik zou graag willen weten wat de grootste verschillen zijn:
- AKG Perception 120 (zang/spraak microfoon, dynamisch)
- Shure SM-58 (condensatormicrofoon)
En voor een mengpaneel, in dit topic wordt gezegd dat alle goedkope mengpanelen slecht zijn, maar ik ben een beginner, misschien dat ik ooit later professioneel ga. Ik zit te twijfelen tussen deze 2:
- Phonic MU502 Compact Mixer
- Behringer Xenyx 802.
Ik hoef alleen het geluid van de microfoon door de mixer heen te halen (en voor de fantoomvoeding?) want muziek speel ik af op de computer.
Bedankt! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Goedemorgen |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 17:26 |
|
|
|
|
juan123nl schreef: Ik ben ook op zoek naar apparatuur voor een kleine thuisstudio. Ik wil niet meer dan 150-200 euro uitgeven, want het is puur voor hobby (af en toe radio uitzenden op internet en misschien soms wat inspreken).
Ik wil wel graag dat het goed klinkt, dus ik wil wel een goeie microfoon.
Ik zit te twijfelen tussen 2 microfoons, die wel eens besproken zijn op dit forum, en ik zou graag willen weten wat de grootste verschillen zijn:
- AKG Perception 120 (zang/spraak microfoon, dynamisch)
- Shure SM-58 (condensatormicrofoon)
En voor een mengpaneel, in dit topic wordt gezegd dat alle goedkope mengpanelen slecht zijn, maar ik ben een beginner, misschien dat ik ooit later professioneel ga. Ik zit te twijfelen tussen deze 2:
- Phonic MU502 Compact Mixer
- Behringer Xenyx 802.
Ik hoef alleen het geluid van de microfoon door de mixer heen te halen (en voor de fantoomvoeding?) want muziek speel ik af op de computer.
Bedankt!
Ik ben zelf ook nog niet zolang bezig, maar zou je niet beter kunnen gaan voor:
Behringer XENYX-1002
Is 10 euries meer, maar heb je wel 2 stereo kanalen.
succes |
_________________ Ik lees mee! (: |
|
| Terug naar boven |
|
|
|