| Auteur |
Bericht |
|
|
| protune |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 23:01 |
|
|
|
Sommige dingen in het leven snap ik niet. Hoe kan het zo zijn dat een vrouwelijke directeur van een mediabedrijf haar collega's schoffeert met opmerkingen dat ze "slap zouden lullen" en dat haar belangrijkste inkomsten "irritante commercials" zouden zijn.
Ik zou me kapot schamen als ik haar was. sterker nog, ik zou haar vierkant in haar gezicht uitlachen! Waarschijnlijk snapt ze niet dat ze met deze opmerking haar station, wat al niet veel was, met directe ingang in een nog snellere neerwaartse spiraal is terechtgekomen. Volgens mij werkt het contraproductief als je dit soort uitlatingen doet. Knappe vrouw die na deze uitspraken al haar personeel nog weet te behouden. Volgens mij kan geen enkele jock het volhouden met de opvattingen van deze...heuh...mediafoob! Want dat is ze.
Slam! kon een groots station worden en idd een goede concurrent zijn van een 538, maar zelfs het bestuur van een slechte lokale radiozender heeft met al haar onvermogen en onkunde nog een betere kijk op de toekomst. Ik kan me vergissen, maar kan mij iemand vertellen dat ik het gewoon verkeerd heb gelezen??? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| mikeX |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 23:42 |
|
|
|
|
update van de weblog daveleusibk.nl
Persbericht Slam!FM: Houston, we have a problem.
Hilversum, 8 maart 2010 - SLAM!FM start vandaag als eerste landelijke radiostation met een voor Nederland uniek concept: elke dag, tussen 9.00 en 17.00 uur begint ieder uur altijd met 30 minuten non-stop muziek. Geen geklets, geen reclame, altijd ongestoord de favoriete tracks van de luisteraars.
Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur: “SLAM!FM wordt met ruim 1,2 miljoen luisteraars per week intensief geluisterd door de dag heen. Met deze nieuwe move biedt SLAM!FM haar luisteraars nog meer muziek, zonder irritante reclames of slap gelul, waardoor het nóg makkelijker wordt SLAM!FM de hele dag aan te laten staan”.
Ik kreeg vandaag flink veel vragen of ik 'nu niet heel hard moest lachen.' Helaas niet. Niet eens een glimlach. Niet eens een grijns (en grijnzen doe ik toch behoorlijk vaak.) Mijn bedoeling was een collega te prikkelen om zichzelf ietsje beter/scherper te maken, want in een gezonde radiomarkt worden radiostations zelf ook alleen maar beter als het niveau van een concurrent omhoog gaat.
Daarom begrijp ik ook wel de behoefte van Slam!FM eens wat positiefs/nieuws te lanceren, maar in het geval van Slam!FM past n.a.v. dit bericht maar één advies: wanneer je het even niet meer weet, doe dan vooral even helemaal niets nieuws en blijf basic. Waarom dit dringende advies? Omdat dit een redelijk onhandig concept en persbericht is die weinig indruk zal maken bij luisteraars en de radiobranche, om mijzelf nog maar met satijnen woorden uit te drukken.
Op radio.nl worden een aantal terechte visies gegeven waarom het concept ook niet handig is voor Slam!FM, en daarbij zal het minimaliseren van jocks de jongerenzender alleen maar 'doodser' maken. En dát was juist één van de problemen.
Triest voor de jocks die moeten boeten voor slecht beleid van de PD. Als het nog ergens goed was, maar ik zie het zo even niet.. |
_________________ Mike FM - we play anything www.937mikefm.com |
|
| Terug naar boven |
|
| Female RF |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 23:46 |
|
|
|
Zó storend vind ik die dj's van Slam FM eigenlijk niet eens.
Ze zijn simpelweg te 'grijs' om storend te zijn, afgezien van Mental Theo dan. Gewoon een stel redelijk getalenteerde dj's die op een degelijke manier, maar zonder al teveel eigen smoel hun werk doen.
Redelijk miereneukerige analyse op dat blog van Daveleusink.nl, trouwens. Over dingen als 'kale doorstarts'. Ligt misschien aan mezelf. Aangezien ik SlamFM persoonlijk, qua jinglepakket/aankleding, een van de fijnere ether/kabel-zenders vind. Dat vind ik nou net het pluspunt van die zender. |
_________________ http://www.twitter.com/wwzapper |
|
| Terug naar boven |
|
| rutgrrr |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 23:55 |
|
|
|
| Ik snap dat mierenneuken van Dave wel. Slam FM laat kansen liggen om zichzelf te identificeren als kleine speler in de markt (1,7% marktaandeel op een kavel met 61% dekking). Als de luistercijfers worden gemeten moeten mensen wel weten waar ze naar geluisterd hebben. Alleen maar de juiste platen draaien is niet voldoende, wat er tussenin gebeurt is net zo belangrijk. |
_________________ TraxRadio - fresh hits, pop & indie! TraxRadio Twitter |
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 00:00 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Female RF |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 00:03 |
|
|
|
rutgrrr schreef: Ik snap dat mierenneuken van Dave wel. Slam FM laat kansen liggen om zichzelf te identificeren als kleine speler in de markt (1,7% marktaandeel op een kavel met 61% dekking). Als de luistercijfers worden gemeten moeten mensen wel weten waar ze naar geluisterd hebben. Alleen maar de juiste platen draaien is niet voldoende, wat er tussenin gebeurt is net zo belangrijk.
Tja, ik denk dat het mezelf gewoon (onbewust) bevalt dat de zender niet heel 'volgepropt' overkomt. Afgezien van de muziekkeuze heeft de zender, júist mede doordat je niet overdreven doodgegooid wordt met vormgeving, iets relaxed over zich.
Kan wel zijn dat het commercieel gezien negatieve invloed heeft, ja. |
_________________ http://www.twitter.com/wwzapper |
|
| Terug naar boven |
|
| PirateRadio |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 03:19 |
|
|
|
In de US is het meer dan normaal om na elke plaat een jingle te draaien. Daar zal je bijna nooit een kale doorstart horen. Hoort allemaal bij het IDen van een station, dus luistercijfers.
Ik verbaas me nog steeds dat er nog radiozenders zijn die pas na 3 of zelf 4 platen een ID/Jingle/Whatever voorbij laten komen. In mijn bescheiden optiek, fout, heel erg fout! |
_________________ US Radio is Beste Radio |
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 08:43 |
|
|
|
[zet EA brilletje op]
Maar in de US doen ze wel meer dingen anders.
Zoals een zeer beperkte playlist en bijna geen investeringen buiten de drive-time uren.
In Nederland bereik je als landelijke commerciele omroep soms niet eens het hele land, heb je vaak een kavel met een "beperking" en...het belangrijkste...klinken alle commerciele muziekzenders, zelfs 100P en Slam!, naast elkaar vergeleken op een enkel plaatje na bijna identiek!
In de ogen (oren) van de luisteraar is de strijd al gewonnen door die merknamen die van begin af aan al bezig geweest zijn met het uitbouwen van hun merknaam.
Q, Slam en nog wat anderen kunnen daar maar met de grootste moeite een tiende procentje vanaf snoepen.En meestal is na 1 geslaagde actie van een marktleider dat tiende procentje net zo snel weer teruggewonnen.
Als Slam! wat groter wil worden dan moeten ze een ander kavel kopen...hier zit na al die jaren te weinig groei in.
[zet EA brilletje weer af] |
_________________ 128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9044/listen.pls 1100
128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9244/listen.pls 8300
192kbps MP3 http://www.smartfm.nl (nieuwe website)... |
|
| Terug naar boven |
|
| alex.. |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 19:36 |
|
|
|
ik vind het erg slecht, vond het altijd wel even prettig dat er een stem door kwam die vertelde wat ze draaide en af en toe nog een leuk feitje.
Als ze zo door gaan kunnen ze net zo goed allemaal bandjes maken waar de tekst is op ingesproken omdat ze (de DJ's) dan nog maar 2 keer per uur praten.
+ ik denk als ze nog meer non-stop gaan draaien ze binnenkort Slam-skyradio heten (niet letterlijk nemen). |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Debaser |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 19:39 |
|
|
|
Dat is nog niet eens zo gek wat je zegt hoor Alex. In Engeland had je een non-stop indiezender waar ook veel nieuwe muziek op kwam. Voor de nieuwste platen hoorde je altijd dezelfde aankondiging, idem bij klassiekers waarvan mensen de naam misschien ff kwijt waren.
Zo zorg je in ieder geval dat je luisteraars vasthoudt want mensen willen weten waar ze naar luisteren. |
_________________ Be a debaser! |
|
| Terug naar boven |
|
| rutgrrr |
Geplaatst: 10 Mrt 2010 02:19 |
|
|
|
@Debaser: Ja, dan krijg je die supergenerieke afkondigingen. Alleen titel + artiest en daarna weer de volgende plaat. In de VS werkt het soms al zo. Dat is dus doodse radio. WIl je dat op FM, in de auto, in de spits?
Sorry maar als ik dat wil luister ik wel Last.FM. Of mijn iPod.
Radio hoort mensen er aan de haren bij te slepen. Nu meer dan ooit. Bepaal je doelgroep. Wie zijn het? Waar zijn ze mee bezig? Wat vinden ze toffe muziek? Weet je dat niet? vraag het ze! Er zijn zoveel mogelijkheden. Conversatie is de sleutel tot betrokkenheid. Gebruik je DJ's en coach ze. Zeik ze niet af in een persbericht. |
_________________ TraxRadio - fresh hits, pop & indie! TraxRadio Twitter |
|
| Terug naar boven |
|
| Debaser |
Geplaatst: 10 Mrt 2010 11:24 |
|
|
|
rutgrrr schreef: @Debaser: Ja, dan krijg je die supergenerieke afkondigingen. Alleen titel + artiest en daarna weer de volgende plaat. In de VS werkt het soms al zo. Dat is dus doodse radio. WIl je dat op FM, in de auto, in de spits?
Dat is zeker doodse radio, het zou ook zeker niet mijn voorkeur hebben maar als jij als directeur je DJ's maar slap vind lullen dan werk je toch naar zoiets toe en voldoe je wel in de informatie die mensen willen, namelijk: titel en artiest.
Ik denk niet dat het zover zal komen met SLAM!FM eerlijk gezegd. Dat hoop ik bovendien niet maar kennelijk zien ze daar DJ's maar als noodzakelijk kwaad. Ik zou zeggen: Maak ze inderdaad nuttig, zoals jij ook al aangeeft. Als ze inderdaad niet goed zouden zijn, kun je ze altijd nog beter maken en wat minder slap laten lullen. |
_________________ Be a debaser! |
|
| Terug naar boven |
|
| alex.. |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 00:27 |
|
|
|
Maar dan moeten ze wel exteeeem slecht zijn,
Want de microfoonschuif staat echter al bijna nooit open, en als die openstaat is het volgens haar slecht.
Waarom betaal je er dan nog loon aan als ze het volgens haar toch maar "slecht" doen? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| breiz |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 01:11 |
|
|
|
|
[quote="protune"]Sommige dingen in het leven snap ik niet. Hoe kan het zo zijn dat een vrouwelijke directeur van een mediabedrijf haar collega's schoffeert met opmerkingen dat ze "slap zouden lullen" en dat haar belangrijkste inkomsten "irritante commercials" zouden zijn.[/quote]
Dat dacht ik nou ook toen ik dat persbericht las. Als je voor je brood vrijwel volledig afhankelijk bent van commercials, dan ga je toch niet roepen dat die irritant zijn?
Als je die commercials zo irritant vindt, draai ze dan helemaal niet meer !! :-).
Als ik een reclamebureau zou zijn/hebben, dan zou ik per direct alle cont(r)acten met Slam verbreken. Want alle omzet die ik zou aanleveren, zou toch maar irritant worden gevonden. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Henk538 |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 01:29 |
|
|
|
| Jullie zitten hier allemaal te mierenneuken. Haar uitspraken over zogenaamde irritante reclames en slap gelul zijn bedoeld voor NORMALE luisteraaars. Ik ben ook een normale luisteraar en zo ervaar ik inderdaad de reclames. Als er reclame komt, dan zet ik de radio gewoon op een andere zender. Ik HAAT reclames. Daarnaast vind ik onzinnig geouwehoer van niet spontane dj's inderdaad ook slap gelul. Dan zet ik de radio ook op een andere zender. Haar opmerkingen zijn bedoeld voor normale mensen en niet voor radio freaks of commerciele bedrijven. De echte commerciele bedrijven begrijpen dat dit onderdeel is van marketing en zouden haar hierop niet aanvallen. Ze richten namelijk zelf hen boodschappen ook op hen doelgroep en niet op freaks. |
|
|
|