De eerste 2 builds van de Win 7 Ultimate EN had enkel WMP 11 aanboord en die heeft dus geen ondersteuning voor AAC+ standaard erin zitten.
Voor Alex als jij wel v 12 hebt snap ik niet dat AAC+ niet werkt bij jou , Win 7 Update misschien??? Ohw nee die is meestal automatisch.
Ik gebruik wel degelijk versie 12.0.7600.16415 van Windows Media Player in Windows 7 retail.
Is dat de Ultimate versie?
Ik heb Windows 7 Home Premium
Misschien dat daar een verschil zit in de codecs.....
Ik kan hier met WMP12 gewoon standaard AAC+ afspelen, dat is dan wel met de Ultimate versie van Windows 7......
Ik gebruik namelijk altijd WMP......ook onder de beta versies van W7.....
Vreemd!
Toen wij een jaren geleden begonnen met het online streamen van onze uitzendingen hebben we dat lange tijd gedaan in AAC+ @ 64 kbps. Dat is kwalitatief inderdaad vergelijkbaar of zelfs beter dan MP3 @ 128 kbps.
Echter, en het is hier al gedeeltelijk genoemd, merkten we dat mensen de moeite niet (willen) nemen om die Orban codec voor de windows media player te installeren (ondanks dat we een download link duidelijk op onze webste hadden staan). Tevens was (en is) een probleem dat heel veel hardware internet radio's (nog) geen AAC+ ondersteunen. Gevolg: je loopt luisteraars mis. Ondanks dat AAC+ ook toen al toekomst had. Om deze redenen zijn we een jaar of 2 geleden toch maar weer naar MP3 gegaan en daar zitten we nu nog op. Binnenkort zullen we er een AAC+ stream naast maken zodat mensen een keuze hebben.
Ik ben van mening dat als je nu alleen streamt in AAC+ dat je nog steeds luisteraars misloopt. Maar dat probleem wordt vandaag de dag wel snel kleiner.
(? ) Vraag : En blijft je ip.adres in je link naar AAC er wel hetzelfde uitzien ? Ik bedoel moet aan de achterzijde dan gewoon .pls staan of moet dit wat anders zijn ?
(? ) Vraag : En blijft je ip.adres in je link naar AAC er wel hetzelfde uitzien ? Ik bedoel moet aan de achterzijde dan gewoon .pls staan of moet dit wat anders zijn ?
Hoeft niet, je kan er ook een .asx bestand van maken......
Het ligt er alleen aan wat je in dat bestand zet!
- 1/3 van de bandbreedte omdat de providers meestal niet de volledige snelheid garanderen = 21 luisteraars max.
Want die 10 luisteraars tegelijk halen ze meestal ook niet op 128..
Kleine vraag nog: Waarom neem je geen gratis account bij listen2myradio , freeshoutcast enz? Dan hoef je maar 1x de stream vanaf je huis ADSL naar je shoutcastserver op het net te verzorgen en heb je de beschikking over een gratis 1000slots account van 128kbps (listen2myradio).
Wat zijn de beperkingen van Listen2myradio? Reclame aan het begin van de stream? 24/7?
In principe moet je zelf de webpagina waarop jouw player staat (jouwstationnaam.listen2myradio enz) open laten staan in je browser, anders valt na een x-aantal uren je winampstream uit..
Verder kun je er alles meedoen wat je wilt.
Hoeft niet, je kan er ook een .asx bestand van maken......
Het ligt er alleen aan wat je in dat bestand zet!
Wat bedoel je daarmee ? graag een korte uitleg c.q voorbeeld Bvd
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum