| Auteur |
Bericht |
|
|
| Michael1990 |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 23:17 |
|
|
|
|
ik zit met een grote vraag
ik heb nu een mengpaneel en software maar ik wil nu zo hebben als ik aan het mengpaneel de schuif openzet van player 1of2 dat die ook begint de spelen niet dat ik eerst op pc moet aanklikken met de muis op play gewoon schuif open en muziek speelt
hoe krijg ik zoiets in mekaar ?? iemand meer info er over
groetjes Michael |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Oldschoolradio |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 23:23 |
|
|
|
Michael1990 schreef: ik zit met een grote vraag
ik heb nu een mengpaneel en software maar ik wil nu zo hebben als ik aan het mengpaneel de schuif openzet van player 1of2 dat die ook begint de spelen niet dat ik eerst op pc moet aanklikken met de muis op play gewoon schuif open en muziek speelt
hoe krijg ik zoiets in mekaar ?? iemand meer info er over
groetjes Michael
Gebruik, om te beginnen, eens hoofdletters, komma's en punten.... |
_________________ Laat maar weer, ik laat het hierbij....ongekend hilarisch weer, moet ik zeggen. |
|
| Terug naar boven |
|
| Ingebruik |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 23:24 |
|
|
|
|
Flauw: een mengpaneel dat een "fader-pulse" (startpulse) kan uitsturen en een programma dat een "fader-pulse" kan ontvangen
Maar zo is het, zoek eens rond op het forum met de zoekfuncties, dan vind je het vast wel.
1 tip: het is niet iets dat altijd kan, het is geen "trucje", maar gewoon een functionaliteit in sommige hard en software. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| remco_k |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 23:33 |
|
|
|
Michael1990 schreef: hoe krijg ik zoiets in mekaar ?? iemand meer info er over
Dat is functionaliteit wat, zoals gezegd, in je mengpaneel en software moet zitten.
In je mengpaneel heet dat faderstart.
In je software heet het b.v. remote start, maar heeft veel verschillende namen.
En dan heb je 9 van de 10x nog een daarvoor geschikte interface nodig om de faderstart aansluitingen van je mengpaneel aan te sluiten op je computer.
Begin bij het begin: zoek uit of je mengpaneel faderstart heeft. Nee? Dan houdt het wel een beetje op, tenzij je technisch goed onderlegd bent en dat zelf in kan bouwen in je mengpaneel. |
_________________ Filmpje: Duitser kiest verkeerde baan en rijdt over gras naar goede - http://www.camdriver.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| radiodj-fm |
Geplaatst: 05 Mrt 2010 23:51 |
|
|
|
|
Laten we ook eerst maar eens beginnen, met welke software je nu gebruikt.
Misschien ondersteund dat software het wel niet. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Michael1990 |
Geplaatst: 06 Mrt 2010 00:15 |
|
|
|
|
radiodj-fm schreef: Laten we ook eerst maar eens beginnen, met welke software je nu gebruikt.
Misschien ondersteund dat software het wel niet.
ik werk nu met freeplayer en ultra mixer om het moment. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| radiodj-fm |
Geplaatst: 06 Mrt 2010 10:48 |
|
|
|
|
Nou freeplayer werkt dus met knop/faderstart.
Je kunt dat met 2 manieren doen:
LPT (printer poort)
Velleman kit
Ik weet dat de LPT erg makkelijk is, niet alleen het maken maar ik weet ook dat het werkt.
Nu is het natuurlijk een nadeel als je computer geen LPT meer heeft. even nakijken dus.
Je kunt ook als je mengpaneel hebt, dat niet echt gemaakt is om nog te worden aangepast.
Startknoppen maken in je bureaublad.
(het is maar een idee)
Wil je echt perse de muziek starten als je de schuif omhoog gooit, dan moet je het mengpaneel eens openmaken en kijken of je nog plek hebt voor een microswitch. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Michael1990 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 02:41 |
|
|
|
|
radiodj-fm schreef: Nou freeplayer werkt dus met knop/faderstart.
Je kunt dat met 2 manieren doen:
LPT (printer poort)
Velleman kit
Ik weet dat de LPT erg makkelijk is, niet alleen het maken maar ik weet ook dat het werkt.
Nu is het natuurlijk een nadeel als je computer geen LPT meer heeft. even nakijken dus.
Je kunt ook als je mengpaneel hebt, dat niet echt gemaakt is om nog te worden aangepast.
Startknoppen maken in je bureaublad.
(het is maar een idee)
Wil je echt perse de muziek starten als je de schuif omhoog gooit, dan moet je het mengpaneel eens openmaken en kijken of je nog plek hebt voor een microswitch.
hmm wat je nu allemaal zegt is voor mij een groot raadsel, ???: ken er niet veel van eigenlijk |
|
|
| Terug naar boven |
|
| bafplus |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 08:48 |
|
|
|
|
het is vrij simpel eigenlijk.
als je een mengtafel hebt met fader en of buttonstart dan zit er een schakelaartje ingebouwd welke opengaat als je je schuif openzet.
als je mengtafel dit niet heeft zal je die zelf erin moeten bouwen mits er binnenin je mengtafel voldoende ruimte is om een schakelaar kwijt te kunnen.
wat je ook kunt doen is als je tafel ingebouwd zit in een tafel, onder elke schuif een simpele drukschakelaar maken in je tafel en deze dan aan je computer koppelen.
Je hebt dan geen faderstart, dus je player gaat dan niet spelen als je je schuif openzet, maar je moet dan het knopje indrukken welke je zelf gemaakt hebt en dan gaat je player spelen.
Je kunt zelf gaan solderen door deze bv te koppelen met de printerpoort van je pc, maar er zijn ook kant en klare interfaces te koop via usb.
Deze kosten ongeveer 50 euro en die sluit je aan op de usb van je computer en de fader/buttonstart sluit je weer aan op je interface.
Alles valt of staat een beetje met je mengtafel.
Kun je het merk en type van je mengtafel eens geven dan kunnen we direct zeggen of het al mogelijk is of dat je echt zelf moet gaan knutselen. |
_________________ http://www.bart.cockheyt.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| remco_k |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 12:04 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Michael1990 |
Geplaatst: 09 Mrt 2010 23:11 |
|
|
|
|
bafplus schreef: het is vrij simpel eigenlijk.
als je een mengtafel hebt met fader en of buttonstart dan zit er een schakelaartje ingebouwd welke opengaat als je je schuif openzet.
als je mengtafel dit niet heeft zal je die zelf erin moeten bouwen mits er binnenin je mengtafel voldoende ruimte is om een schakelaar kwijt te kunnen.
wat je ook kunt doen is als je tafel ingebouwd zit in een tafel, onder elke schuif een simpele drukschakelaar maken in je tafel en deze dan aan je computer koppelen.
Je hebt dan geen faderstart, dus je player gaat dan niet spelen als je je schuif openzet, maar je moet dan het knopje indrukken welke je zelf gemaakt hebt en dan gaat je player spelen.
Je kunt zelf gaan solderen door deze bv te koppelen met de printerpoort van je pc, maar er zijn ook kant en klare interfaces te koop via usb.
Deze kosten ongeveer 50 euro en die sluit je aan op de usb van je computer en de fader/buttonstart sluit je weer aan op je interface.
Kun je het merk en type van je mengtafel eens geven dan kunnen we direct zeggen of het al mogelijk is of dat je echt zelf moet gaan knutselen.
hey
ik heb als mengpaneel : Soundcraft MPM 20 Live Mixer, 20 mono kanalen
groetjes Michael |
|
|
| Terug naar boven |
|
| bafplus |
Geplaatst: 10 Mrt 2010 00:16 |
|
|
|
|
| Dat wordt zelf knutselen, deze tafel heeft geen faderstart, maar ik gok dat dat idd ff te lastig voor je wordt.... |
_________________ http://www.bart.cockheyt.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| Michael1990 |
Geplaatst: 12 Mrt 2010 21:31 |
|
|
|
|
[quote="bafplus"]het is vrij simpel eigenlijk.
Kun je het merk en type van je mengtafel eens geven dan kunnen we direct zeggen of het al mogelijk is of dat je echt zelf moet gaan knutselen.[/quote
beste
kent u mss wat site's waar ik zo een kant en klare interfaces te koop via usb. kan kopen ??
groetjes |
|
|
| Terug naar boven |
|
| bafplus |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 00:12 |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| tipcam |
Geplaatst: 13 Mrt 2010 20:49 |
|
|
|
|
heb je er per kanaal 1 nodig? of voor zeg maar 4 kanaals ? dan is het een ubs erin en het werkt?..zou jij mij wat uitleg kunnen en willen geven hoe dit op mijn D&R Disteq gaat werken>?
|
|
|
| Terug naar boven |
|
|
|