Radio 7

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin5

Berichtdoor Peterheefteenradio » 11 feb 2010 13:46

Radio 5 kan dan op FM, op het ex-Arrow kavel en Radio 7 op de AM 747 kHz.
De zon schijnt op de radio
Peterheefteenradio

Berichtdoor rodie » 11 feb 2010 15:58

ik vind 2 omroepen al veel. weg ermee! radio 1 en 2 is genoeg.
rodie

Berichtdoor EA » 11 feb 2010 16:09

Peterheefteenradio schreef:Radio 5 kan dan op FM op het ex-Arrow kavel

Dat zal dus nooit gebeuren natuurlijk. Die kavels zijn voor commercieële radiostations.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
EA

Berichtdoor retep » 11 feb 2010 18:51

EA schreef:
Peterheefteenradio schreef:Radio 5 kan dan op FM op het ex-Arrow kavel

Dat zal dus nooit gebeuren natuurlijk. Die kavels zijn voor commercieële radiostations.

kans lijkt me ook niet erg groot maar lees onderstaande stukje eens

'Radio 7 krijgt middengolffrequentie van Radio 5'
Het nieuwe Radio 7 krijgt de middengolffequentie van Radio 5. Dat bevestigen direct betrokkenen tegenover het Nederlands Dagblad. Radio 7 moet de levensbeschouwelijke programma's van Radio 5 over gaan nemen. In 2011 wil de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) starten met Radio 7.

Radio 5 zendt nu uit om 747 AM. Morgen overleggen de radiomanagers van alle omroepen over de financiële gevolgen van de zenderruil.

Voor de nieuwe zender komt geen extra budget. Minister Plasterk moet komende zomer beslissen over het plan.

staat nog wel niks van radio 5 op FM, maar alleen via de kabel gaat het niet veel worden met radio 5 dus....
retep

Berichtdoor zendmast15 » 11 feb 2010 18:57

7 publieke zenders: echt te achterlijk voor woorden! -kots gewoon terug naar hoogtens 2 zenders die een goed programma brengen!
Zet de radio aan!
zendmast15

Berichtdoor Jimboe » 11 feb 2010 19:53

retep schreef:staat nog wel niks van radio 5 op FM, maar alleen via de kabel gaat het niet veel worden met radio 5 dus....

Waarom niet? De doelgroep luistert voornamelijk via de kabel.
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet.

- Multatuli
Jimboe

Berichtdoor MFM » 11 feb 2010 20:06

Jimboe schreef:
retep schreef:staat nog wel niks van radio 5 op FM, maar alleen via de kabel gaat het niet veel worden met radio 5 dus....

Waarom niet? De doelgroep luistert voornamelijk via de kabel.

Niet echt.De meesten krijgen geeneens kabelradio op hun kamer, alleen TV(...)
Als je vaak in verzorgingshuizen kijkt dan luisteren de ouwetjes in hun kamer op de MG.
Sterker nog, ik kom heel vaak op projekten (zoals dus die bejaardencentra) waar vaker gewoon radio5 via de middengolf aanstaat dan een Sky ofzo..
En ook jongere ouderen zoals mijn 50+ buurman, die heeft radio5 altijd loeihard aanstaan in zijn hobbyschuur.-smok

Of je gaat 's ochtends tanken bij de pomp langs de A4 en dan hoor je opeens Joop van Zijl uit de speakers komen! :))

Radio5 lijkt dan ook een mooi voorbeeld van een publieke zender die eindelijk eens een doelgroep aanspreekt die niet zo nodig op de muziek van de afgelopen 25 jaar zit te wachten.Zou zonde zijn als men die doelgroep niet meer bereikt.
MFM

Berichtdoor EA » 11 feb 2010 21:05

Radio 7 op AM? Kansloos als je het mij vraagt. Radio 5 op AM laten lijkt me beter, past ook bij deze zender. Alleen kabelradio/internet distributie gaat hem niet worden voor deze zender aangezien FM er niet in zit.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
EA

Berichtdoor gerard909 » 11 feb 2010 21:26

De andere (commerciele als je 't zo wilt noemen) levensbeschouwelijke zenders op AM zullen met deze nieuwe publieke concurrent in de ether natuurlijk helemaal ten onder gaan.
Radio, maar met je maten.
gerard909

Berichtdoor Radioheld » 12 feb 2010 08:37

De andere (commerciele als je 't zo wilt noemen) levensbeschouwelijke zenders op AM zullen met deze nieuwe publieke concurrent in de ether natuurlijk helemaal ten onder gaan.
Da's nou precies de wens van de EO en NCRV: de evangelicalen de ether uitkrijgen. En de wens van GrootNieuwsRadio: eindelijk een eigen publieke zender. Snijdt het prtestantse mes aan twee kanten. En dus het probleem van Radio 7: evangelische radio, met nog wat gepruttel van de boeddhisten, moslims, rvu, teleac, ikon... Werkte niet met Radio 5 (scheiding dag - avond/weekeinde), zal ook niet werken met Radio 7 (scheiding dag - avond/weekeinde). -kots
De PO-directie zit een beetje op het vinkentouw wat betreft het FM-kavel van Radio 4: als de vernieuwing daar niet aanslaat, kan Radio 5 Nostalgia zo de FM op. Zou ook geen gekke gedachte zijn: Radio 4-luisteraars zitten vooral op de kabel en niet in de auto, want daar is die zender niet om aan te horen.
In eerdere posts heb ik al aangegeven dat dit het inhoudelijke failliet van de PO in Nederland betekent: de publieke zenders worden steeds commercieler geprogrammeerd, om te concurreren met de commercie. Gelukkig hebben we het internet en zoeken we onze eigen zenders wel op! -bier
Radioheld

Radio 5 graag op FM

Berichtdoor Anton Kromhout » 12 feb 2010 12:06

Radio 5 heeft beduidend meer luisteraars dan Radio 4.
Een logische gedachte is dan ook geopperd door voorgaande schrijver.
Gebruik het FM net van Radio 4 voor doorgifte van Radio 5.
Anton Kromhout

Berichtdoor jessewillem » 12 feb 2010 15:03

Ik lees op Radio.nl dat Radio 7 de 747 AM krijgt. Ik weet niet dat het waar is.
jessewillem

Berichtdoor analoog » 12 feb 2010 18:42

gerard909 schreef:De andere (commerciele als je 't zo wilt noemen) levensbeschouwelijke zenders op AM zullen met deze nieuwe publieke concurrent in de ether natuurlijk helemaal ten onder gaan.

Dan weet je meteen waarom ze radio 7 op de AM zetten.
analoog

Berichtdoor LOS » 12 feb 2010 20:56

De nostalgie van Radio 5 (en eventjes 747 AM/Radio 747 geheten, wat een hoge getal zeg haha) past mooi bij de middengolf ideale keuze. Wanneer was Radio 5 ook alweer begonnen met uitzenden?

Vroegâh begin jaren '90 kwam er een 4e landelijk FM net er bij. Er werd zo'n beetje jaar lang pieptoon uitgezonden via de 101.0MHz Smilde. Ik weet nog goed dat de publieke omroep toen plannen had voor een Radio 6 die uiteindelijk vele jaren later dan is gekomen. Op Radio 1 werd nog even aangekondigd het heugelijke feit dat ze dan eindelijk op FM zaten en op de 747MHz.

Wat ik niet helemaal goed begrijp zijn deze 2 zenders:

Concert Radio en Radio 6. Zij hadden (een poos?) dezelfde programmering.
LOS van alles
LOS

Re: Radio 5 graag op FM

Berichtdoor aswnl » 19 maart 2010 15:34

Anton Kromhout schreef:Radio 5 heeft beduidend meer luisteraars dan Radio 4.
Een logische gedachte is dan ook geopperd door voorgaande schrijver.
Gebruik het FM net van Radio 4 voor doorgifte van Radio 5.

Als regelmatig autoluisteraar van Radio 5 zit ik er niet op te wachten dat de zender helemaal niet meer te horen is. Maar als het bovenstaande waar zou zijn (Radio 4 niet meer via ether, Radio 5 neemt FM-frequentie Radio 4 over) dan zou ik daarmee helemaal blij zijn.

Daarom mijn vraag: is er na een maandje inmiddels al wat meer bekend over de frequenties van Radio 5 en 7 ?
aswnl

Vorige

Keer terug naar Landelijk commercieel en publiek