| Auteur |
Bericht |
|
|
| raoelrules |
Geplaatst: 06 Feb 2010 19:07 |
|
|
|
|
| Na de overname zijn ze begonnen met een Omnia 3FM turbo daarna is er lease bak van broadcastpartners gekomen, ik neem aan de Orban 8300. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Denniss |
Geplaatst: 08 Feb 2010 10:42 |
|
|
|
|
Blijkbaar staat de boel op het noorden gericht want in regio Leiden is megastad nog aardig te ontvangen en in de bollenstreek krijg ik 'm ook nog wel luisterbaar binnen op de autoradio (geluisterd op zondagochtend)
MFM schreef: Dat is dan ook de andere kant van de regio...richting Den Haag/Westland is het allemaal niet meer zo hard. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Zwarte Stoomboot |
Geplaatst: 08 Feb 2010 11:05 |
|
|
|
| Volgens mij staan de antennes op het westen gericht, maar dan is het toch vreemd dat het mij nooit lukt om Megastad in het westen van Schiedam ruisvrij op een portable te ontvangen. De WOS komt hier eigenlijk beter binnen. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 08 Feb 2010 12:50 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Orban |
Geplaatst: 08 Feb 2010 13:32 |
|
|
|
|
En ze zijn juist van de euromast afgegaan voor ontvangstverbetering.... denk ook dat huur van de site op de euromast ook prijzig is en tevens de setup die er stond van Nozema op 180 meter hoog....
Nu op gebouw EUR langs de a16 met Broadcastpartners installatie... |
|
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 08 Feb 2010 19:54 |
|
|
|
Orban schreef: En ze zijn juist van de euromast afgegaan voor ontvangstverbetering.... denk ook dat huur van de site op de euromast ook prijzig is en tevens de setup die er stond van Nozema op 180 meter hoog....
Nu op gebouw EUR langs de a16 met Broadcastpartners installatie...
Als ik vanaf het centrum naar de Erasmus Universiteit kijk, dan ligt dat gebouw lager of gelijk aan de gemiddelde gebouwen die kenmerkend zijn voor de Skyline van Rotterdam.
Dus dan zal het wel een centenkwestie geweest zijn.
Nog steeds raar trouwens dat ze niet gewoon in 1 van de 3 torens naast het Marconiplein zijn gaan zitten.
Site staat nog steeds in de verhuur... |
_________________ 128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9044/listen.pls 1100
128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9244/listen.pls 8300
192kbps MP3 http://www.smartfm.nl (nieuwe website)... |
|
| Terug naar boven |
|
| Spiller |
Geplaatst: 09 Feb 2010 09:47 |
|
|
|
MFM schreef: Orban schreef: En ze zijn juist van de euromast afgegaan voor ontvangstverbetering.... denk ook dat huur van de site op de euromast ook prijzig is en tevens de setup die er stond van Nozema op 180 meter hoog....
Als ik vanaf het centrum naar de Erasmus Universiteit kijk, dan ligt dat gebouw lager of gelijk aan de gemiddelde gebouwen die kenmerkend zijn voor de Skyline van Rotterdam.
Nog steeds raar trouwens dat ze niet gewoon in 1 van de 3 torens naast het Marconiplein zijn gaan zitten.
Site staat nog steeds in de verhuur...
Ik weet nog goed dat ik bij Erwin van der Bliek en Mark van Dale in de studio was bij het oude SRR, daarna had ik een draai klusje in Belgie. Tot aan de grens hoorde ik toen SRR. Wat een tijden waren dat. Zelfs oude opnames heb ik op MD en band staan, wat een sound destijds. Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.
Trouwens, inderdaad wel een goede optie geweest het Marconiplein. |
_________________ 1 dag zonder radio en jingles, is 1 dag niet geleefd. www.rickvandeberg.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| Orban |
Geplaatst: 09 Feb 2010 10:58 |
|
|
|
|
| Toen was de band nog niet zo gek vol.... |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Martijn |
Geplaatst: 09 Feb 2010 16:36 |
|
|
|
Spiller schreef: Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.
Trouwens, inderdaad wel een goede optie geweest het Marconiplein.
Hebben ze in het gehele tijdperk van 94.6FM op de Euromast gestaan trouwens? |
_________________ Correct me if i'm wrong. |
|
| Terug naar boven |
|
| Wendy1975 |
Geplaatst: 09 Feb 2010 16:53 |
|
|
|
En dan was het zelfs in MONO!!!
Spiller schreef: MFM schreef: Orban schreef: En ze zijn juist van de euromast afgegaan voor ontvangstverbetering.... denk ook dat huur van de site op de euromast ook prijzig is en tevens de setup die er stond van Nozema op 180 meter hoog....
Site staat nog steeds in de verhuur...
Ik weet nog goed dat ik bij Erwin van der Bliek en Mark van Dale in de studio was bij het oude SRR, daarna had ik een draai klusje in Belgie. Tot aan de grens hoorde ik toen SRR. Wat een tijden waren dat. Zelfs oude opnames heb ik op MD en band staan, wat een sound destijds. Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.
Trouwens, inderdaad wel een goede optie geweest het Marconiplein. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Zwarte Stoomboot |
Geplaatst: 09 Feb 2010 17:05 |
|
|
|
Martijn schreef: Spiller schreef: Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.
Hebben ze in het gehele tijdperk van 94.6FM op de Euromast gestaan trouwens?
Volgens mij wel. Alleen in een periode daarvoor stond de zender op het WTC in het centrum van Rotterdam, maar toen was het nog 102.7. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| DX'r |
Geplaatst: 09 Feb 2010 17:06 |
|
|
|
|
Martijn schreef: Spiller schreef: Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.
Hebben ze in het gehele tijdperk van 94.6FM op de Euromast gestaan trouwens?
Euromast was een domme plek want in Beverwaard en IJsselmonde kwam het al niet meer binnen puur omdat het vermogen niet hoger mocht dan max. 2kW en het gericht moest zijn
Nu gaat de 93.9 beter maar dat mag ook wel nu er maarliefst 5kW voor nodig is om het signaal dekkend te krijgen - blijkbaar toch nog niet helemaal lees ik net
Tja als ze op Euromast ook 5kW hadden mogen aansteken was het wel gelukt overal kortom stoken maar om het bereik te krijgen is typisch BP radioplanning  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Sipke |
Geplaatst: 09 Feb 2010 22:56 |
|
|
|
Een tijd (zeg maar in de Hardcore power tijd met Erwin van der Bliek en nog meer van de bekende oud Stadsradio programma's) stond de 94.6 zender op het WTC. Dit was nog voor de Delftse poort in de weg ging staan met zijn 150 meter hoogte.
Stadsradio deel 2 zeg maar had daarna de zender boven op de euromast. Met als gevolg dat de 1kw zender over de stad heen blies en daardoor tussen de gebouwen niet goed te ontvangen was.
Weet nog wel dat ik de 94.6 die op het WTC stond tot bij Schiphol kon ontvangen.
Ook wel mooi was de lekker luide processing uit een stereo Orban 8200, Behringer gate-je ervoor en een galmpje erbij op een mono zender. |
_________________ Audioprocessing in kleur.... Beeld materiaal in stereo |
|
| Terug naar boven |
|
| Martijn |
Geplaatst: 10 Feb 2010 00:10 |
|
|
|
Sipke schreef: Een tijd (zeg maar in de Hardcore power tijd met Erwin van der Bliek en nog meer van de bekende oud Stadsradio programma's) stond de 94.6 zender op het WTC.
...
Ook wel mooi was de lekker luide processing uit een stereo Orban 8200, Behringer gate-je ervoor en een galmpje erbij op een mono zender.
Oh heerlijk. Als ik dit soort verhalen weer lees krijg ik weer heimwee terug naar die tijd. Het geluid was inderdaad super. Vet toch niet "pomperig". |
_________________ Correct me if i'm wrong. |
|
| Terug naar boven |
|
| GeerMeneer |
Geplaatst: 10 Feb 2010 20:56 |
|
|
|
@ Martijn
Hier nog 1 !!!
Af & toe als ik dus net als jouw heimwee heb naar die tijd, zet ik mijn koptelefoon op, plug hem in de PeeCee in en zet 1 van de jinglepakketten op.
Super946, StadsRadio Rotterdam, met de Wekservice, de Dag loopt door, de Hersenkraker, de RotO-foon, Rocking & Rolling Erwin van der Bliek met z'n Live phone-ins om een plaat aan te vragen uit de StadsRadio 40 in HardCore Power, ja ja, zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Sweet Memories genoeg van StadsRadio aan de O zo Gezellige Haringvliet !!!

;-) |
_________________ 80s/90s & de Hits van Nu, je hoort het bij Berken op Maandag.
Elke maandagavond van 19:00 tot 21:00 op Radio Rijnwoude, Ether: 106.5 FM Kabel: 103.4 FM of via de livestream op www.radiorijnwoude.nl |
|
| Terug naar boven |
|
|
|