1 | 08 | 2010
Radioforum.nl Forumindex  ::  Soundprocessing  ::  megastad processing
Auteur Bericht
Nieuw onderwerp plaatsen
Pagina 2 van 3
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
raoelrules
Geplaatst: 06 Feb 2010 19:07 Reageren met citaat
Na de overname zijn ze begonnen met een Omnia 3FM turbo daarna is er lease bak van broadcastpartners gekomen, ik neem aan de Orban 8300.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Denniss
Geplaatst: 08 Feb 2010 10:42 Reageren met citaat
Blijkbaar staat de boel op het noorden gericht want in regio Leiden is megastad nog aardig te ontvangen en in de bollenstreek krijg ik 'm ook nog wel luisterbaar binnen op de autoradio (geluisterd op zondagochtend)

MFM schreef:
Dat is dan ook de andere kant van de regio...richting Den Haag/Westland is het allemaal niet meer zo hard.
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Zwarte Stoomboot
Geplaatst: 08 Feb 2010 11:05 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 01 Aug 2002 Berichten: 4933 Woonplaats: Zwart Nazareth
Volgens mij staan de antennes op het westen gericht, maar dan is het toch vreemd dat het mij nooit lukt om Megastad in het westen van Schiedam ruisvrij op een portable te ontvangen. De WOS komt hier eigenlijk beter binnen.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
MFM
Geplaatst: 08 Feb 2010 12:50 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 11 Jul 2005 Berichten: 2005 Woonplaats: www.105.net
Als je ziet hoe "laag" de antennes staan en hoeveel bebouwing er tussen de opstelplaats en richting Schiedam, maar ook richting Zuid, is welke hoger is dan de opstelplaats dan begrijp je meteen waar de mindere ontvangst vandaan komt.

Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Orban
Geplaatst: 08 Feb 2010 13:32 Reageren met citaat
En ze zijn juist van de euromast afgegaan voor ontvangstverbetering.... denk ook dat huur van de site op de euromast ook prijzig is en tevens de setup die er stond van Nozema op 180 meter hoog....

Nu op gebouw EUR langs de a16 met Broadcastpartners installatie...
MFM
Geplaatst: 08 Feb 2010 19:54 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 11 Jul 2005 Berichten: 2005 Woonplaats: www.105.net
Orban schreef:
En ze zijn juist van de euromast afgegaan voor ontvangstverbetering.... denk ook dat huur van de site op de euromast ook prijzig is en tevens de setup die er stond van Nozema op 180 meter hoog....

Als ik vanaf het centrum naar de Erasmus Universiteit kijk, dan ligt dat gebouw lager of gelijk aan de gemiddelde gebouwen die kenmerkend zijn voor de Skyline van Rotterdam.

Dus dan zal het wel een centenkwestie geweest zijn.
Nog steeds raar trouwens dat ze niet gewoon in 1 van de 3 torens naast het Marconiplein zijn gaan zitten.
Site staat nog steeds in de verhuur...

Spiller
Geplaatst: 09 Feb 2010 09:47 Reageren met citaat
MFM schreef:
Orban schreef:

Als ik vanaf het centrum naar de Erasmus Universiteit kijk, dan ligt dat gebouw lager of gelijk aan de gemiddelde gebouwen die kenmerkend zijn voor de Skyline van Rotterdam.

Nog steeds raar trouwens dat ze niet gewoon in 1 van de 3 torens naast het Marconiplein zijn gaan zitten.

Ik weet nog goed dat ik bij Erwin van der Bliek en Mark van Dale in de studio was bij het oude SRR, daarna had ik een draai klusje in Belgie. Tot aan de grens hoorde ik toen SRR. Wat een tijden waren dat. Zelfs oude opnames heb ik op MD en band staan, wat een sound destijds. Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.
Trouwens, inderdaad wel een goede optie geweest het Marconiplein.

Geplaatst: 09 Feb 2010 10:58 Reageren met citaat
Toen was de band nog niet zo gek vol....
Martijn
Geplaatst: 09 Feb 2010 16:36 Reageren met citaat
Spiller schreef:
Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.

Hebben ze in het gehele tijdperk van 94.6FM op de Euromast gestaan trouwens?

Geplaatst: 09 Feb 2010 16:53 Reageren met citaat
En dan was het zelfs in MONO!!!

Spiller schreef:
MFM schreef:
Orban schreef:

Ik weet nog goed dat ik bij Erwin van der Bliek en Mark van Dale in de studio was bij het oude SRR, daarna had ik een draai klusje in Belgie. Tot aan de grens hoorde ik toen SRR. Wat een tijden waren dat. Zelfs oude opnames heb ik op MD en band staan, wat een sound destijds. Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.
Zwarte Stoomboot
Geplaatst: 09 Feb 2010 17:05 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 01 Aug 2002 Berichten: 4933 Woonplaats: Zwart Nazareth
Martijn schreef:
Spiller schreef:
Inderdaad destijds stond de antenne op de euromast, en was toen een enorm super geluid.

Volgens mij wel. Alleen in een periode daarvoor stond de zender op het WTC in het centrum van Rotterdam, maar toen was het nog 102.7.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
DX'r
Geplaatst: 09 Feb 2010 17:06 Reageren met citaat
Martijn schreef:
Spiller schreef:

Euromast was een domme plek want in Beverwaard en IJsselmonde kwam het al niet meer binnen puur omdat het vermogen niet hoger mocht dan max. 2kW en het gericht moest zijn
Nu gaat de 93.9 beter maar dat mag ook wel nu er maarliefst 5kW voor nodig is om het signaal dekkend te krijgen - blijkbaar toch nog niet helemaal lees ik net Grijns
Tja als ze op Euromast ook 5kW hadden mogen aansteken was het wel gelukt overal kortom stoken maar om het bereik te krijgen is typisch BP radioplanning
Sipke
Geplaatst: 09 Feb 2010 22:56 Reageren met citaat
Een tijd (zeg maar in de Hardcore power tijd met Erwin van der Bliek en nog meer van de bekende oud Stadsradio programma's) stond de 94.6 zender op het WTC. Dit was nog voor de Delftse poort in de weg ging staan met zijn 150 meter hoogte.
Stadsradio deel 2 zeg maar had daarna de zender boven op de euromast. Met als gevolg dat de 1kw zender over de stad heen blies en daardoor tussen de gebouwen niet goed te ontvangen was.

Weet nog wel dat ik de 94.6 die op het WTC stond tot bij Schiphol kon ontvangen.
Ook wel mooi was de lekker luide processing uit een stereo Orban 8200, Behringer gate-je ervoor en een galmpje erbij op een mono zender.

Geplaatst: 10 Feb 2010 00:10 Reageren met citaat
Sipke schreef:
Een tijd (zeg maar in de Hardcore power tijd met Erwin van der Bliek en nog meer van de bekende oud Stadsradio programma's) stond de 94.6 zender op het WTC.
...
Ook wel mooi was de lekker luide processing uit een stereo Orban 8200, Behringer gate-je ervoor en een galmpje erbij op een mono zender.

Oh heerlijk. Als ik dit soort verhalen weer lees krijg ik weer heimwee terug naar die tijd. Het geluid was inderdaad super. Vet toch niet "pomperig".

Geplaatst: 10 Feb 2010 20:56 Reageren met citaat
@ Martijn

Hier nog 1 !!!

Af & toe als ik dus net als jouw heimwee heb naar die tijd, zet ik mijn koptelefoon op, plug hem in de PeeCee in en zet 1 van de jinglepakketten op.

Super946, StadsRadio Rotterdam, met de Wekservice, de Dag loopt door, de Hersenkraker, de RotO-foon, Rocking & Rolling Erwin van der Bliek met z'n Live phone-ins om een plaat aan te vragen uit de StadsRadio 40 in HardCore Power, ja ja, zo kan ik nog wel uren doorgaan.

Sweet Memories genoeg van StadsRadio aan de O zo Gezellige Haringvliet !!!

;-)

Elke maandagavond van 19:00 tot 21:00 op Radio Rijnwoude, Ether: 106.5 FM Kabel: 103.4 FM of via de livestream op www.radiorijnwoude.nl

Berichten van afgelopen:  

Radioforum.nl Forumindex  ::  Soundprocessing  ::  megastad processing
Pagina 2 van 3
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen

Ga naar: