| Auteur |
Bericht |
Pagina 2 van 2
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
| RFR |
Geplaatst: 24 Okt 2009 18:23 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 24 Okt 2009 20:50 |
|
|
|
remco_k schreef:
Sja, lekker dan. Zo kan ik het ook. Appels met peren vergelijken.
Als je het zo ziet, kan ALLES gratis.
Dit heeft wel een nadeeltje; als je gesnapt wordt, krijg je met terugwerkende kracht een iets hogere rekening. Lees trouwens mijn onderschrift eens...
Mooi onderschrift.. Eerlijk gezegd verbaas ik me er nog steeds over dat iedereen maar een webradiootje on-air gooit en er altijd zo weinig centen aan de serieuze kanten besteed worden.
Alles het liefst zo goedkoop mogelijk, liefst gratis...
Dus vandaar ook nog even mijn duit in het zakje..
En zeg nou eerlijk,, als je het Novum nieuws voor een 100 slots shoutcastservertje niet eens kunt betalen.... |
_________________ 128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9044/listen.pls 1100
128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9244/listen.pls 8300
192kbps MP3 http://www.smartfm.nl (nieuwe website)... |
|
| Terug naar boven |
|
| alex de groot |
Geplaatst: 24 Okt 2009 21:21 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Budweiser |
Geplaatst: 25 Okt 2009 00:36 |
|
|
|
Lkw schreef: Voegt dat nieuws nou eigenlijk wel zoveel toe (krijg je wel eens feedback van luisteraars hierover?) of is het vooral een leuk hebbedingetje waarmee je jezelf een serieuzer station voelt?
Dat bedoel ik niet lullig, maar ikzelf mis het nieuws totaal niet als ik naar een muziekzender op internet luister. Sterker nog, soms vind ik het zelfs enigszins storend, zeker als het geen ANP of een andere professioneel klinkend bulletin is.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik vind persoonlijk het toch echt wel prettig als er nieuws te horen is op het station waar ik naar luister. Ten eerste blijf ik op de hoogte van wat er in het land en in de wereld gebeurt, en doordat het ook standaard om het hele uur te horen is, hou je ook nog een beetje een besef van de tijd als je voor lange tijd aan het luisteren bent. Hetgeen waar ik mee bezig ben gaat ook sowieso het nieuws hebben, het is echt hetgeen wat ik op de meeste internetstations mis. |
_________________ Bababooey !

|
|
| Terug naar boven |
|
| Pim16 |
Geplaatst: 07 Feb 2010 20:03 |
|
|
|
|
Voor niets gaat de zon op.
Maar het is maar wat je voor station over hebt, ik ben op het moment ook een online radio station aan het oprichten. En ik zal eerlijk zijn we kijken echt niet op honderd euro meer of minder. Want als je van radio houdt, en je kunt het betalen dan heb je het er voor over.
Maar ik heb wel eens gehoord dat het Novum nieuws begint vanaf 450 euro per jaar.
Dat is dus 38 euro per maand, nou volgens mij best te betalen.
Correct Me If Im Wrong |
_________________ Muziekgek!, altijd geweest.
Het ergste is het gaat nooit over!
+ En daar een radiovirus over heen gekregen! |
|
| Terug naar boven |
|
| Razing |
Geplaatst: 07 Feb 2010 20:45 |
|
|
|
|
Pim16 schreef: Voor niets gaat de zon op.
Maar ik heb wel eens gehoord dat het Novum nieuws begint vanaf 450 euro per jaar.
Correct Me If Im Wrong
Dat ligt aan jezelf. Aan jouw inkomen en uitgaven. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| ThijsFuss |
Geplaatst: 07 Feb 2010 21:52 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Jovink |
Geplaatst: 08 Feb 2010 22:09 |
|
|
|
|
Pim16 schreef: Voor niets gaat de zon op.
Correct Me If Im Wrong
Dat is dus al 38 euro tel daar bij de muziek rechten, een servertje en de extra stroom van je pc en processing en je zit al rond de 200 euro per maand voor 20 slots.
Ik dacht dat ik het allemaal goed geregeld had. Ik had een all in contract bij de "vrienden"van dahhosting. Maar op eens had ik geen stream server meer.
Een mailtje werd niet beantwoord. Ik had al eens negatieve berichten gelezen maar dacht dat het wel mee zou vallen. Zo ik ben het kwijt sorry voor het off topic gaan. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Spiller |
Geplaatst: 09 Feb 2010 09:18 |
|
|
|
Jovink schreef: Pim16 schreef: Voor niets gaat de zon op.
Correct Me If Im Wrong
Dat is dus al 38 euro tel daar bij de muziek rechten, een servertje en de extra stroom van je pc en processing en je zit al rond de 200 euro per maand voor 20 slots.
Ik dacht dat ik het allemaal goed geregeld had. Ik had een all in contract bij de "vrienden"van dahhosting. Maar op eens had ik geen stream server meer.
Een mailtje werd niet beantwoord. Ik had al eens negatieve berichten gelezen maar dacht dat het wel mee zou vallen. Zo ik ben het kwijt  sorry voor het off topic gaan.
Ja, tegenwoordig kost een stationetje best een bak geld, dus je moet er wel wat voor over hebben om 200 euro per maand te betalen.  |
_________________ 1 dag zonder radio en jingles, is 1 dag niet geleefd. www.rickvandeberg.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| remco_k |
Geplaatst: 09 Feb 2010 10:09 |
|
|
|
Spiller schreef:
Ja, tegenwoordig kost een stationetje best een bak geld, dus je moet er wel wat voor over hebben om 200 euro per maand te betalen. 
Het is niets van tegenwoordig. Het kost al jaren geld, zowel muziek rechten, als streamhosting als nieuws en webhosting en stroom.
Streamhosting en webhosting zijn de laatste jaren zelfs fors goedkoper geworden (of net zo duur, maar dan met meer MB's aan verkeer of ruimte).
"Vroeger" had je geen Novum maar alleen ANP nieuws, duurder dan Novum.
Stroom daarintegen is fors duurder geworden, maar daar staat weer tegenover dat we tegenwoordig Virtual Machines kunnen maken en dat bespaard weer stroom.
Face it, hobby kost geld. Ook deze hobby.
Probleem van veel wannabe internet radio makers is dat ze zomaar beginnen zonder zich vooral te realiseren dat er regels zijn en dat dingen geld kosten.
Dus zeg ik het nog maar een keer: als je nou niks hebt, of weet, ga dan bij een bestaand station draaien.  |
_________________ Filmpje: Duitser kiest verkeerde baan en rijdt over gras naar goede - http://www.camdriver.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| Lkw |
Geplaatst: 09 Feb 2010 10:52 |
|
|
|
Blijft staan dat plaatjes draaien via een pc richting internet echt geen 200 euro per maand hoeft te kosten. Er worden uitbundig diverse zakken gevuld ten koste van de hobbyist.
Als je zomaar honderden euro's per maand kunt missen, is dat wellicht geen probleem. Wanneer je echter wat minder te verteren hebt, is het gruwelijk veel geld. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Pim16 |
Geplaatst: 20 Feb 2010 19:46 |
|
|
|
|
| Het is maar wat je voor je station wilt uitgeven, de ene iets meer dan de ander. |
_________________ Muziekgek!, altijd geweest.
Het ergste is het gaat nooit over!
+ En daar een radiovirus over heen gekregen! |
|
| Terug naar boven |
|
| jorrit290 |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 08:15 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| remco_k |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 10:15 |
|
|
|
We doen niet moeilijk. Manieren die jij noemt, zijn er tientallen voor om het illegaal te doen. Als jij op deze manier een station wilt organiseren, be my guest. Maar kom hier niet janken als Novum je een faktuur stuurt met terugwerkende kracht. Laat staan dat het niet bepaald een profi instelling is...
Getuige je andere posts hier op het forum voorspel ik je een duur einde van je hobby. Doe het goed of doe het niet. We weten hier allemaal de illegale routes te vinden. De truuk is 'm juist om het niet illegaal te doen. Jij lijkt daar lak aan te hebben. Prima, maar val ons daar niet mee lastig. |
_________________ Filmpje: Duitser kiest verkeerde baan en rijdt over gras naar goede - http://www.camdriver.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| Wissewasje |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 12:58 |
|
|
|
Ik hou het maar op jonge onwetendheid.  |
|
|
| Terug naar boven |