| Auteur |
Bericht |
|
|
| Arno1978 |
Geplaatst: 08 Feb 2010 17:54 |
|
|
|
|
Hoi mensen,
Ik las net dat Radio Veronica van frequentie gaat wisselen in het Brabantse Roosendaal
van 103.3 FM naar 103.5 FM om zo storingen te voorkomen met de 103.2 FM die vanuit Rotterdam uitzendt. Ik vind dat een goede zaak dat daar aan gewerkt wordt.
Hier in de Achterhoek is de ontvangst van Radio Veronica ook niet super dit omdat vanuit Lelystad 103.0 FM en vanuit De Lutte op 103.1 FM wordt uitgezonden en deze signalen elkaar storen i.p.v. een goede ontvangst te garanderen. Zo'n zelfde situatie doet zich hier ook voor met Radio 538 die hier te ontvangen is via de zenders Arnhem op 102.4 FM en Lochem 102.3 FM dat stoort ook al zo door elkaar heen. Weet iemand of hier ook nog veranderingen in gaan komen? En zijn er ook andere lezers die soortgelijke ontvangststoornissen ervaren elders in den landen?
Mvgr,
Arno |
_________________ Arno plukt graag alles uit de lucht!!!
Meer radiozenders vind je op:
http://radio-zenders.hyves.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| jassy |
Geplaatst: 08 Feb 2010 18:50 |
|
|
|
| Waar staat dat? Op de site van Veronica? |
_________________ mvg Jasper
Lextronix E5 1x82kHz 1x56kHz |
|
| Terug naar boven |
|
| jassy |
Geplaatst: 08 Feb 2010 19:04 |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| LOS |
Geplaatst: 08 Feb 2010 19:17 |
|
|
|
|
| Wie 't meeste geld heeft kan ook het meeste investeren in een beter netwerk. |
_________________ Wijs een spotter niet terecht, hij zou je haten, berisp een wijze, en hij mag je graag. |
|
| Terug naar boven |
|
| alex.. |
Geplaatst: 08 Feb 2010 20:05 |
|
|
|
Arno1978 schreef: Hier in de Achterhoek is de ontvangst van Radio Veronica ook niet super dit omdat vanuit Lelystad 103.0 FM en vanuit De Lutte op 103.1 FM wordt uitgezonden en deze signalen elkaar storen i.p.v. een goede ontvangst te garanderen.
Even e-mailtje sturen naar hun ?
En leuk voor de mensen die hier Veronica luisteren (daar val ik niet onder) :) |
|
|
| Terug naar boven |
|
| JanL |
Geplaatst: 08 Feb 2010 20:15 |
|
|
|
|
| En daardoor zal Radio 8FM een kleiner bereik gaan krijgen op 103.6. Het zal in Etten-Leur ver gedaan zijn met het signaal. Het wachten is op de zender in Rijen 89.2 |
|
|
| Terug naar boven |
|
| DX'r |
Geplaatst: 08 Feb 2010 21:45 |
|
|
|
|
JanL schreef: En daardoor zal Radio 8FM een kleiner bereik gaan krijgen op 103.6. Het zal in Etten-Leur ver gedaan zijn met het signaal. Het wachten is op de zender in Rijen 89.2
Dat wordt blijkbaar heeeeeeeeeeeel lang wachten. Zijn alle masten in Rijen omgevallen ofzo. Tis toch niet te geloven dat dit zo lang moet duren  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| JanL |
Geplaatst: 08 Feb 2010 22:10 |
|
|
|
|
DX'r schreef: JanL schreef: En daardoor zal Radio 8FM een kleiner bereik gaan krijgen op 103.6. Het zal in Etten-Leur ver gedaan zijn met het signaal. Het wachten is op de zender in Rijen 89.2
Dat wordt blijkbaar heeeeeeeeeeeel lang wachten. Zijn alle masten in Rijen omgevallen ofzo. Tis toch niet te geloven dat dit zo lang moet duren  Sorry voor het off topic gaan. Ik ben benieuwd hoe de ontvangst morgen is op 103.5.
Probeer om 0:00u nog even te luisteren. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| elwin |
Geplaatst: 08 Feb 2010 22:11 |
|
|
|
|
Jammer dat ze het bereik in Zuid-Oost Brabant niet uitbreiden. De 97,7 kan ik hier in Veldhoven net niet ontvangen, rij ik richting Eindhoven, dan wordt het signaal steeds beter, maar ga ik verder richting het zuiden, is het gedaan met Veronica... :s
Wel jammer, want Veronica is een prima zender. ;) |
|
|
| Terug naar boven |
|
| jassy |
Geplaatst: 08 Feb 2010 22:42 |
|
|
|
| De 97,7 slecht? Die komt met een paar kW van de toren in Mierlo afknallen dus dat zou eigenlijk niet zo mogen zijn.. Ik heb de ontvangst van Veronica in die regio ook helemaal niet zo slecht in gedachten. |
|
| Terug naar boven |
|
| Debaser |
Geplaatst: 09 Feb 2010 01:17 |
|
|
|
JanL schreef: En daardoor zal Radio 8FM een kleiner bereik gaan krijgen op 103.6. Het zal in Etten-Leur ver gedaan zijn met het signaal. Het wachten is op de zender in Rijen 89.2
Signaal van de 103.6 MHz is ook helemaal niet voor Etten-Leur bedoeld, zelfs niet voor Breda. Dat scheelt dus.
Wat betreft de verplaatsing van Veronica. Ik weet niet of dat echt nodig is, misschien dat aan de noordgrens van het gebied wat moeite met de 103.3 MHz was door de 103.2 maar mijn autoradio pakte daar toch het Rotterdamse signaal op. Aan de oostkant idem maar dan de 96.3 MHz. Maar goed, dat is praktijk en in de praktijk was de 103.3 MHz misschien minder dan op papier stond maar de andere twee wel degelijk meer. |
_________________ Be a debaser! |
|
| Terug naar boven |
|
| Fantasy906 |
Geplaatst: 09 Feb 2010 09:20 |
|
|
|
|
jassy schreef: De 97,7 slecht? Die komt met een paar kW van de toren in Mierlo afknallen dus dat zou eigenlijk niet zo mogen zijn.. Ik heb de ontvangst van Veronica in die regio ook helemaal niet zo slecht in gedachten.
De 97,7 komt van de toren uit Arnep. Is in nijmegen nog redelijk hard maar verder richting brabant/limburg is het vlot gedaan. Er zit zelfs al een enorme dooie hoek op de snelweg bij renkum, dat is erg dichtbij de mast. 103.1 is ook niet zo heel hard, maar soms wel een goed alternatief. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Spiller |
Geplaatst: 09 Feb 2010 09:26 |
|
|
|
Ik moet ook zeggen dat de 103.2 ontzettend groot bereik heeft. Ik luister in de auto in de regio Rotterdam, maar ook ver daarbuiten komt deze frequentie erg hard binnen.  |
_________________ 1 dag zonder radio en jingles, is 1 dag niet geleefd. www.rickvandeberg.nl |
|
| Terug naar boven |
|
| jassy |
Geplaatst: 09 Feb 2010 09:50 |
|
|
|
Fantasy906 schreef: jassy schreef: De 97,7 slecht? Die komt met een paar kW van de toren in Mierlo afknallen dus dat zou eigenlijk niet zo mogen zijn.. Ik heb de ontvangst van Veronica in die regio ook helemaal niet zo slecht in gedachten.
De 97,7 komt van de toren uit Arnep. Is in nijmegen nog redelijk hard maar verder richting brabant/limburg is het vlot gedaan. Er zit zelfs al een enorme dooie hoek op de snelweg bij renkum, dat is erg dichtbij de mast. 103.1 is ook niet zo heel hard, maar soms wel een goed alternatief.
Ho wacht ;-)
Volgende zenders kunnen in de Reg. Eindhoven ontvangen worden:
97,7 Mierlo / Geldrop-Mierlo (Torenweg) 5kW
103,1 Megen / Oss (Haren) 5kW
96,3 Loon op Zand (Finantien) 30kW
De 97,7 komt dus zowel uit Arnhem als uit Mierlo. Denk dat dat een mooie stoorbende is, maar dat is mij nooit zo opgevallen.
Zal er de volgende keer eens op letten! |
|
| Terug naar boven |
|
| DX'r |
Geplaatst: 09 Feb 2010 11:27 |
|
|
|
|
jassy schreef: Fantasy906 schreef: jassy schreef: De 97,7 slecht? Die komt met een paar kW van de toren in Mierlo afknallen dus dat zou eigenlijk niet zo mogen zijn.. Ik heb de ontvangst van Veronica in die regio ook helemaal niet zo slecht in gedachten.
De 97,7 komt van de toren uit Arnep. Is in nijmegen nog redelijk hard maar verder richting brabant/limburg is het vlot gedaan. Er zit zelfs al een enorme dooie hoek op de snelweg bij renkum, dat is erg dichtbij de mast. 103.1 is ook niet zo heel hard, maar soms wel een goed alternatief.
Ho wacht ;-)
Volgende zenders kunnen in de Reg. Eindhoven ontvangen worden:
97,7 Mierlo / Geldrop-Mierlo (Torenweg) 5kW
103,1 Megen / Oss (Haren) 5kW
96,3 Loon op Zand (Finantien) 30kW
De 97,7 komt dus zowel uit Arnhem als uit Mierlo. Denk dat dat een mooie stoorbende is, maar dat is mij nooit zo opgevallen.
Zal er de volgende keer eens op letten!
duh 96.3 die haalt Tilburg amper door een idioot gericht diagram.
97.7 Mierlo wordt net ten zuiden van Eindhoven al door RADIONL Snowworld van de band geblazen  |
|
|
| Terug naar boven |
|
|
|