| Auteur |
Bericht |
|
|
| groovesociety |
Geplaatst: 08 Feb 2010 12:05 |
|
|
|
|
Het was pas verontrustend als ie tegen z'n ketel zat te praten
Martijn schreef:
Ik zie een expansievat. Zit je naast de ketel te praten? |
_________________ -- Het feest ben je zelf -- |
|
| Terug naar boven |
|
| Martijn |
Geplaatst: 08 Feb 2010 12:05 |
|
|
|
"Erg" is eigenlijk een fout woord in deze. Als jij het prettig vind, moet je dat doen!
Ik zou er zelf persoonlijk nooit voor kiezen omdat als iemand de thermostaat lekker opgeschoefd en je zit wat in te hijgen, het resultaat duidelijk te horen is op je opname, despijt een goede gate die eventueel is aangesloten.
Geen kritiek hoor, zeker niet. Alleen geluids-technisch gezien is het jammer. |
_________________ Correct me if i'm wrong. |
|
| Terug naar boven |
|
| Martijn |
Geplaatst: 08 Feb 2010 12:06 |
|
|
|
groovesociety schreef: Het was pas verontrustend als ie tegen z'n ketel zat te praten
Als ie nou nog terug zou praten heb je een bloedhete side-kick voor je programma  |
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 08 Feb 2010 12:46 |
|
|
|
jeroenfm schreef: erbicom schreef: Ik zou voor zekerheid gaan en toch proberen een vaste kabel naar boven te krijgen. Ik heb bij onze verbouwing overal upt-kabel laten leggen en ben er erg blij mee. Voorheen was alles draadloos, maar ik had toch af en toe storing. Vooral vrouwlief met de stofzuiger kon de boel aardig in de war schoppen.
Is dit heel lastig? Het moet namelijk vanuit de kamer beneden, naar zolder toe. Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?
Zo te zien zit je naast de CV ketel, lijkt mij dat er vast wel wat leidingen naar beneden lopen (en de thermostaatkabel) waarnaast nog een kabeltje omlaag kan. |
_________________ 128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9044/listen.pls 1100
128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9244/listen.pls 8300
192kbps MP3 http://www.smartfm.nl (nieuwe website)... |
|
| Terug naar boven |
|
| erbicom |
Geplaatst: 08 Feb 2010 13:33 |
|
|
|
| Bij mij was het relatief makkelijk. er loopt van beneden naar boven een ruimte waar alle leidingen doorheen gaan (standleiding). Kwestie van utp-kabel laten vallen en klaar. Maar via de buis waar ook de thermostaatdraad doorheen gaat moet het ook lukken. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Martijn |
Geplaatst: 08 Feb 2010 13:48 |
|
|
|
| En als je toch bezig bent...trek dan gelijk even coax mee. Als je er ooit TV wilt of zo. |
|
| Terug naar boven |
|
| jeroenfm |
Geplaatst: 08 Feb 2010 14:43 |
|
|
|
|
Martijn schreef: En als je toch bezig bent...trek dan gelijk even coax mee. Als je er ooit TV wilt of zo.
Dat is dus het maffe, er is wel een tv/radio kabel op zolder, maar utp noppes... Als ik straks thuis ben zal ik es checken hoe dat zit met die leidingen... |
_________________ Met dank aan de admins op dit forum zie je mij hier niet meer terug! |
|
| Terug naar boven |
|
| groovesociety |
Geplaatst: 08 Feb 2010 14:51 |
|
|
|
|
Dat is maar net waar je behoefte aan hebt natuurlijk. Ik kijk zelf nauwelijks nog TV met al die irritante commercials en bovendien kun je ook via het web tegenwoordig TV kijken als ik me niet vergis
Martijn schreef: En als je toch bezig bent...trek dan gelijk even coax mee. Als je er ooit TV wilt of zo. |
_________________ -- Het feest ben je zelf -- |
|
| Terug naar boven |
|
| Jovink |
Geplaatst: 08 Feb 2010 23:21 |
|
|
|
|
jeroenfm schreef: Dat is dus het maffe, er is wel een tv/radio kabel op zolder, maar utp noppes... Als ik straks thuis ben zal ik es checken hoe dat zit met die leidingen...
Ik had precies het zelfde. Ik heb toen aan de tv kabel een utp kabel gemaakt en de tv kabel er uit getrokken. stekkers er op en klaar.
Dit kan tegenwoordig ook.

Ik weet niet of dit betrouwbaar is. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Xeno |
Geplaatst: 09 Feb 2010 00:26 |
|
|
|
|
| Homeplug heeft ook last van storingen, maar toch vind ik het prima werken. Ik heb zelf een 200 Mbps versie (die moet je ook wel hebben wil je echt iets beters in handen hebben dan Wi-Fi) en daarmee haal ik gemiddeld zo'n 120 - 150 Mbps. Een normaal netwerk is 100 Mbps, dus dan haal je mooi je maximum snelheid. En veel makkelijker dan Homeplug kan het niet, stekker erin en gaan met die banaan. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| XtcFm |
Geplaatst: 09 Feb 2010 12:58 |
|
|
|
Xeno schreef: Homeplug heeft ook last van storingen, maar toch vind ik het prima werken. Ik heb zelf een 200 Mbps versie (die moet je ook wel hebben wil je echt iets beters in handen hebben dan Wi-Fi) en daarmee haal ik gemiddeld zo'n 120 - 150 Mbps. Een normaal netwerk is 100 Mbps, dus dan haal je mooi je maximum snelheid. En veel makkelijker dan Homeplug kan het niet, stekker erin en gaan met die banaan.
Homeplug heeft last van storingen maar wij zendamateurs hebben last van Homeplug ;-)
Wat een storende ruisbakken zijn dat. Je reinste netvervuilers. Ik hoop op een algeheel verbod ;-) (Net zoals LED lampen met hun storende schakelende rotvoedingkjes) |
|
|
| Terug naar boven |
|
| jeroenfm |
Geplaatst: 09 Feb 2010 18:18 |
|
|
|
|
@jovink,
je hebt het over kabels verwisselen, maar ondertussen heb je het in het plaatje ook over stekkers etc. Heb je hier misschien een link van? |
_________________ Met dank aan de admins op dit forum zie je mij hier niet meer terug! |
|
| Terug naar boven |
|
| MFM |
Geplaatst: 09 Feb 2010 18:51 |
|
|
|
XtcFm schreef: Xeno schreef: Homeplug heeft ook last van storingen, maar toch vind ik het prima werken. Ik heb zelf een 200 Mbps versie (die moet je ook wel hebben wil je echt iets beters in handen hebben dan Wi-Fi) en daarmee haal ik gemiddeld zo'n 120 - 150 Mbps. Een normaal netwerk is 100 Mbps, dus dan haal je mooi je maximum snelheid. En veel makkelijker dan Homeplug kan het niet, stekker erin en gaan met die banaan.
Homeplug heeft last van storingen maar wij zendamateurs hebben last van Homeplug ;-)
Wat een storende ruisbakken zijn dat. Je reinste netvervuilers. Ik hoop op een algeheel verbod ;-) (Net zoals LED lampen met hun storende schakelende rotvoedingkjes)
Hier ook overlast van die netvervuilers.
HF valt soms bijna niet te werken. |
_________________ 128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9044/listen.pls 1100
128kbps MP3 http://fastcast4u.com:9244/listen.pls 8300
192kbps MP3 http://www.smartfm.nl (nieuwe website)... |
|
| Terug naar boven |
|
| Radio_Arizona |
Geplaatst: 11 Feb 2010 14:29 |
|
|
|
|
Ook maar ff een foto van mijn thuisstudio, ben net verhuisd dus er moet nog wel het één en ander gebeuren:
- schaararm goed plek geven (verhoogde standaard)
- kabels wegwerken
- kabelgootjes aanleggen
- tuner ed. nog een plekje geven
etc etc

|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Martijn |
Geplaatst: 11 Feb 2010 14:55 |
|