Optimalisatie Lopik: Vermogen naar 400kW ERP!

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderators: admin6, admin5, admin4

Berichtdoor radiogolfje » 18 jan 2010 13:51

Big Theo,

Geen Radio Drenthe, maar je had daar Radio 1, 2 en 4, ook nog een beetje Fries daar ??

Maar Smilde komt ver, was ook vroeger gewoon te ontvangen, maar toen had je ook nog Luxemburg net naast Lopik.
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.
radiogolfje

Berichtdoor big T » 18 jan 2010 14:16

Weet ik niet René, heb ik niet onder mijn voorkeuze toetsen staan.
De radio is een blauwpunkt Bremen sqr 46.
Afbeelding
En de antenne een kwart golf voor de 3 meter.
Dus niet zo een modern stokje :D
Luxemburg ontving ik vroeger thuis ook op de FM, was een v/d weinigen die dat had in Emmen.
Sent from my laptop using Windows
big T

Berichtdoor DX'r » 18 jan 2010 19:54

big T schreef:Gisteren even naar het strand geweest,
De radio is in de kop, keurig op smilde blijven staan.
Wat komt dat signaal ver zeg.
Radio Drenthe was niet te horen, 1,2 en 4 zaten keurig aan de band.
Ikzal wel een bijzonder toestel hebben :))

in de kop :???: maar het probleem zit tussen de lijn Egmond aan Zee/Purmerend en Schagen/Medemblik :lol:
DX'r

Berichtdoor jessewillem » 19 jan 2010 15:45

Ik ontvang hier ook alles met een TV Tuner kaartje, Maar ik denk dat er nu wel een paar zenders weg gedrukt worden. Zijn er nog verdere optimalisaties opkomst?
jessewillem

Berichtdoor soundofsilence » 21 jan 2010 17:07

De bekende W.W.W.W. vragen:
Wie gaat het doen? Wanneer?
Laatst bijgewerkt door soundofsilence op 21 jan 2010 17:10, in totaal 1 keer bewerkt.
Kabelfrequentie van Radio 5 weten? Bel gratis met 0800-0900500
soundofsilence

Berichtdoor Debaser » 21 jan 2010 17:10

soundofsilence schreef:Wie gaat deze klus klaren?

Ik neem aan KPN Broadcast, aangezien die de zenders van de NPO beheren.
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor soundofsilence » 21 jan 2010 17:13

aha dat wist ik niet. Hoeveel beheerders hebben we er in Nederland? Zo heb je bijvoorbeeld op het GSM gebied 3 aanbieders te weten Vodafone, KPN en T-Mobile.
soundofsilence

Berichtdoor Debaser » 21 jan 2010 17:19

soundofsilence schreef:aha dat wist ik niet. Hoeveel beheerders hebben we er in Nederland?

Er zijn twee grote beheerders: KPN Broadcast en Broadcast Partners.

KPN doet bijvoorbeeld alles van de NPO maar ook Sky, Veronica en SLAM!FM terwijl BP Radio 538, Q-Music, 100%NL en BNR beheert. BP doet ook veel regionale zenders, maar er zijn ook weer kleinere beheerders die daar voor werken, en je kan als zender ook beslissen het allemaal zelf te doen. Het is dus niet zo dat je vast zit aan die beheerders.
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor soundofsilence » 21 jan 2010 17:35

Op www.kpnbroadcast.com vind ik niet zoveel bijzonders moet ik zeggen. Dit is dus dezelfde aanbieder als Digitenne. In de reclamefolder staat nog info over Jetix. Die zender is er niet meer! Ook Arrow Classic rockt daar nog rond! Tja, in de mediawereld moet je wel alles updaten!

En dan nog www.broadcastpartners.nl/ Wat ik niet snap is dat laatst genoemde FM extra verkoopt terwijl dit product een aflopende zaak is. Bedankt voor je tip op http://www.broadcastpartners.nl/website ... nd-13.html kun je zien welke zenders ze beheren. De bewuste website bied maar weinig informatie vind ik. De website www.nozema.nl gaat spontaan naar www.digitenne.nl toe. Erg merkwaardig want de Nozema (dat niet meer is) bood analoge radio zenders aan geen digitale.

Dat de commerciële stations wel degelijk heil zien in DAB+ blijkt uit de haast waarmee zij deze maand hun FMeXtra-experimenten hebben beëindigd. FMeXtra is een techniek waarbij met een speciale ontvanger via bestaande FM-zenders extra radiokanalen kunnen worden ontvangen. Radio 538, Q-Music en Sky Radio verspreidden op deze wijze bijvoorbeeld Kink FM, Radio 10 Gold en TMF Radio. Bakhuizen: ‘Heemskerk constateerde naar aanleiding van deze experimenten dat FM-vergunninghouders opeens drie keer zoveel ruimte zouden hebben voor het doorgeven van hun zenders. Dat zou hij als argument kunnen gebruiken om een beperkt aantal DAB+-frequenties uit te geven. Dus zijn de FMeXtra-uitzendingen haastig gestaakt. Bij de NPO zagen wij overigens al weinig in FMeXtra. De landelijke FM-dekking is hier en daar van bedenkelijke kwaliteit, en dat betekent dat je met FMeXtra aanloopt tegen allerlei ontvangstproblemen in gebieden met slechte dekking.’
Van de website geplukt: http://misc.omroep.nl/wordpress/?p=990=1

Dit vond ik ook nog wel een erg interessante stukje op Internet:

http://www.bigwobber.nl/2009/03/01/corr ... -omroepen/

Hier nog een nieuwz berichtje dat BCP het niet eens was dat de KPN het Digitenne parkje ging aanbieden:

http://www.radio.nl/portal/home/mediani ... 10705.html
soundofsilence

Berichtdoor LOS » 22 jan 2010 10:41

Mail van KPN gehad:

Op ons verzoek (en die van de Publieke Omroep) wordt het vermogen van Lopik 98.9 MHz (Radio 1), 92.6 MHz (Radio 2) en 96.8 MHz (3FM) verhoogt in de sector 320-20 graden om verzorgingstekorten op te lossen in de provincie Noord-Holland.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jolanda H. T.

Communicatiemedewerker KPN
LOS van alles
LOS

Berichtdoor DX'r » 24 jan 2010 18:59

LOS schreef:Mail van KPN gehad:
Op ons verzoek (en die van de Publieke Omroep) wordt het vermogen van Lopik 98.9 MHz (Radio 1), 92.6 MHz (Radio 2) en 96.8 MHz (3FM) verhoogt in de sector 320-20 graden om verzorgingstekorten op te lossen in de provincie Noord-Holland.
Met vriendelijke groet,
Jolanda H. T.

LOS deze info gaf Jassy al eerder aan. Geloof je Jassy niet ofzo dat je hiervoor de KPN weer gaat zitten mailen -zzz
DX'r

Berichtdoor morningdj » 24 jan 2010 20:12

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat KPN flauw wordt van al die radiorukkers...
Voor nu is het wel even een variatie op de eeuwige stroom van jomandazeikers die op zoek zijn naar gsm-masten die hun hoofd op hol brengen.
Weg met alle platgestampte worsten en eenheidspaden!
morningdj

Berichtdoor LOS » 24 jan 2010 23:15

DX'r schreef:
LOS schreef:Mail van KPN gehad:
Met vriendelijke groet,
Jolanda H. T.

LOS deze info gaf Jassy al eerder aan. Geloof je Jassy niet ofzo dat je hiervoor de KPN weer gaat zitten mailen -zzz

Zeer zeker geloof ik Jassy, zijn informatie is mij zeer waardig en zeer zeker betrouwbaar. Hij is de enige welke ons voorziet in deze informatie

Alleen de KPN is niet met deze informatie gekomen. Het komt uit andere bronnen. En het heeft zo mijn redenen KPN met dit feit te laten voorkomen. Wat me irriteert aan jou is dat je met een domme icoon komt aan zetten. In plaats van de beweegredenen te vragen stel je suggestieve vragen. In het betreffende mail had ik meer vragen gesteld dan ik heb terug gekregen. Verder ga ik hier niet op in.

Suggestieve vraag

Bij suggestieve vragen wordt een vermeend juist antwoord al in de vraag zelf gegeven, meestal omdat er sprake is van een oordeel. Voorbeelden:

* Je bent toch wel met me eens dat we vanavond heengaan?
* Je dacht zeker dat ik je zou vergeten?
* Vindt u ook niet dat u gefaald heeft?
Wikipedia. Verzoek aan jouw: Communiceer op een normale manier met mij. Zo houdt je het forum ook leuker!!!!!
LOS van alles
LOS

Berichtdoor Debaser » 24 jan 2010 23:51

LOS schreef:Alleen de KPN is niet met deze informatie gekomen. Het komt uit andere bronnen. En het heeft zo mijn redenen KPN met dit feit te laten voorkomen.

Vraag ik me weer af wat die reden dan is.

KPN is immers de uitvoerder van dit geheel. Zij beslissen hier niet over, dus is het logisch dat zij niet met de informatie komen. En het AT is niet zo communicatief vaardig.
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor DX'r » 25 jan 2010 17:38

Debaser schreef:
LOS schreef:Alleen de KPN is niet met deze informatie gekomen. Het komt uit andere bronnen. En het heeft zo mijn redenen KPN met dit feit te laten voorkomen.

Vraag ik me weer af wat die reden dan is.
KPN is immers de uitvoerder van dit geheel. Zij beslissen hier niet over, dus is het logisch dat zij niet met de informatie komen. En het AT is niet zo communicatief vaardig.

Dat bedoel ik maar. Los had beter de vraag kunnen stellen aan de publieke omroep want die willen dit en KPN zal dit dan misschien :wink: mogen bouwen :lol:
DX'r

VorigeVolgende

Keer terug naar Ontvangst- en coördinatie