Radio 3 Markelo "van de band af" door vrije jonge

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Christiaan Gijtenbeek

Radio 3 Markelo "van de band af" door vrije jonge

Bericht door Christiaan Gijtenbeek »

Hoor hier net dat Radio 3 Markelo "van de band af wordt geknald" door de firma Nathooln. :lol: Lijkt wel of de aansturing van Radio 3 gestoord wordt.

Wie heeft dit nog meer gehoord ? :D

Toevoeging later:
Die jongens schijnen vlakbij de zendmast van markelo te zitten. Het lijkt wel alsof de exciter van 3 FM uit was waardoor de eindtrap een eigen product ging maken. Zij draaien trouwens op 97.00 MHz en die was gewoon te ontvangen tijdens de storing op 3 FM.
Laatst gewijzigd door Christiaan Gijtenbeek op 31 aug 2009 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
peterkuli

Bericht door peterkuli »

Ja ik heb het net ook gehoord! Ik ben gelijk gaan luisteren op andere frequenties van 3FM, en wat blijkt: de 88.6 FM (ik zit in Zwolle) werd ook gestoord, exact hetzelfde als op de 96.2 FM.

Volgens mij werd idd de aansturing 'gestoord' maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Op het moment dat 3FM weg viel hoorde ik eerste een stilte van ongeveer 1 sec. waarna ik veel ruis had, de piraat er redelijk goed doorheen hoorde en nog heel zachtjes 3FM kon horen.

Dit hield ongeveer 5 minuten aan waarna alleen 3FM weer goed te horen was.
Lijkt er sterk op dat er iets in de aansturing niet goed zat. De piraat zit volgens mij in Markelo...dus hij kan makkelijk instralen op de aansturing in de toren in Markelo. Zijn daar misschien werkzaamheden ofzo?

Trouwens....Sander maakte net in zijn programma al een opmerking hierover...er waren veel smsjes binnengekomen.
Christiaan Gijtenbeek

Bericht door Christiaan Gijtenbeek »

Het lijkt er dan wel op alsof Lopik als "hoofdaansturing" gebruikt wordt. Maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
peterkuli

Bericht door peterkuli »

Volgens mij komt het gewoon via een STL of iets dergelijks binnen, wordt FM gemoduleerd en vervolgens versterkt en uitgezonden. Als er iets in de modulator niet goed gaat (of er wordt ingestraald door een piraat) wordt dat signaal meegemoduleerd en dus via 96.2 uitgezonden. Het leek wel of dat is gebeurd.

Maar ik vind het zo raar dat het maar zo kort is, het ging immers hele tijd goed. Er moet dus iets verandert zijn in de situatie waardoor dit is gebeurd, meer vermogen bij de piraat, werkzaamheden in de toren in Markelo....zoiets.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Normaal gesproken hebben ze rond de 7 GHz straalverbindingen waarover het signaal gaat.
Maar mogelijk is daar iets mee mis, en vallen ze op de backup, een BAL ontvangst.
jassy

Bericht door jassy »

radiogolfje schreef:Normaal gesproken hebben ze rond de 7 GHz straalverbindingen waarover het signaal gaat.
Maar mogelijk is daar iets mee mis, en vallen ze op de backup, een BAL ontvangst.
Dat moet haast wel, dat de 88,6 op dat moment de 96,2 relayde, want hoe kan anders die piraat ook over de 88,6 te horen zijn?

Interessant overigens dat dus schijnbaar nog steeds van deze methode gebruik wordt gemaakt..

Wat ik wel erg vreemd vind is dat dus schijnbaar de 97,0 een mengproduct op de 3FM zender veroorzaakte, dat moet toch niet kunnen? Iets verteld mij dat die zender van 3FM niet goed is. Een tijdje terug maakte deze zender ook al overal spiegels op de band, bijvoorbeeld op 95,8 en 96,55 (Op ca 35km van de mast).
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
fonske

Bericht door fonske »

ja! Hoorde het maandagmidag hier in Ermelo ook! En dat was via de kabel...
jassy

Bericht door jassy »

Wat mij overigens iets waarschijnlijker lijkt:

De NPO heeft problemen met de straalverbinding gehad, en dus hebben ze in Markelo het signaal van de zender Lopik op 96,8 gepakt. Aangezien deze relayontvangers hele brede filters hebben kan het zijn dat de piraat op 97,0 zo sterk was dat de relayontvanger de 96,8 en 97,0 niet meer uit elkaar heeft kunnen houden en dus een bult troep de lucht in heeft gestuurd. De 88,6 Smilde pakt dan logischerwijs het gestoorde signaal van de 96,2. Toen de techniek dit in de gaten kreeg heeft men of

- snel weer terug geschakeld naar de straalverbinding of
- omgeschakeld naar een feed via satelliet.

Ik mag toch niet aannemen dat men op de exciter heeft staan storen..
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
Albert020

Bericht door Albert020 »

Poepoe, nounou, wat geweldig allemaal zeg :???: Ik mag hopen dat ze die gasten echt ontzettend hard aanpakken en ze een forse claim te wachten staat. Kun je nagaan wat voor gevolgen dit had voor het verkeer van hulpdiensten enzo.

Ik snap niet dat je daar zo stoer over moet praten, over een misdrijf, want dat is het....
fonske

Bericht door fonske »

Albert020 schreef:Poepoe, nounou, wat geweldig allemaal zeg :???: Ik mag hopen dat ze die gasten echt ontzettend hard aanpakken en ze een forse claim te wachten staat. Kun je nagaan wat voor gevolgen dit had voor het verkeer van hulpdiensten enzo.

Ik snap niet dat je daar zo stoer over moet praten, over een misdrijf, want dat is het....
ach kereltje toch
Albert020

Bericht door Albert020 »

fonske schreef:
Albert020 schreef:Poepoe, nounou, wat geweldig allemaal zeg :???: Ik mag hopen dat ze die gasten echt ontzettend hard aanpakken en ze een forse claim te wachten staat. Kun je nagaan wat voor gevolgen dit had voor het verkeer van hulpdiensten enzo.

ach kereltje toch
Dat zeg je ook als een van je naasten kom te overlijden omdat communicatie tussen diensten onmogelijk was tijdens een ongeval of brand? Ach knaapje toch...
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Albert020 schreef:Dat zeg je ook als een van je naasten kom te overlijden omdat communicatie tussen diensten onmogelijk was tijdens een ongeval of brand? Ach knaapje toch...
C2000 werkt zowiezo niet, daar heb je geen piraat voor nodig.
De tijd dat piraten stoorden op luchtvaart of hulpdiensten is allang voorbij. Is alleen maar propaganda van de overheid om de eensheidsworst op de radio (die veel te veel geld daarvoor betalen) te steunen.
DX'r

Bericht door DX'r »

rvbracht schreef:
Albert020 schreef:Dat zeg je ook als een van je naasten kom te overlijden omdat communicatie tussen diensten onmogelijk was tijdens een ongeval of brand? Ach knaapje toch...
De tijd dat piraten stoorden op luchtvaart of hulpdiensten is allang voorbij. Is alleen maar propaganda van de overheid om de eensheidsworst op de radio (die veel te veel geld daarvoor betalen) te steunen.
Ach C2000 is gewoon het zwarte schaap en krijgt nu bij ieder incident de schuld want dan hebben we tenminste een schuldige en zijn de andere instanties weer vrij gesproken.
Hoezo C2000 werkt niet :???:
Albert020

Bericht door Albert020 »

rvbracht schreef:
Denk eens na joh, wat denk je wat de veldsterkte doet van een zender met zoveel vermogen? :???: Heeft niets te maken met schoon aan de band zitten of niet, zelfs dan kun je nog storen.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Datzelfde geldt dan ook voor "legale" zenders.
Gesloten