| Auteur |
Bericht |
|
|
| Horlepiep |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 14:50 |
|
|
|
|
Fletcher schreef: horlepiep schreef : Citaat: Slam mainstream? Daar begrijp ik helemaal niets van. Ik hoor dance en urban en heel soms een poppertje. Ben je dan mainstream? Geen rock, geen nederlands en geen soft pop? En dan toch mainstream zijn? Volgens mij is dat redelijk onmogelijk.
Nee Slam draait inderdaad geen mainstream, maar kiest "TOEVALLIG"wel de dance en urban hits uit de hitparade. Jaja en daar draaien ze vervolgens HELE alternatieve versies (nl. de radio edits!) van 
Je had het over mainstream en niet over bekende muziek. Dat zijn twee verschillende dingen. |
_________________ Hitradio heeft altijd toekomst |
|
| Terug naar boven |
|
| Fletcher |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 15:23 |
|
|
|
|
Gerard909 schreef :Citaat: Slam/ID&T draaide de meeste clubknallers al ruim voordat het een hit werd in de hitlijsten. Dan mogen ze zo'n plaat toch wel gewoon in de playlist houden? Ik denk dat daar ook wel eens naar mag worden gekeken.
Dit kavel is bedoeld voor RECENTE bijzondere muziek. dat wil volgens mij zeggen..trendzettend bezig zijn. Dus..stoppen met draaien zodra de plaat de lijst binnenkomt en je vervolgens weer focussen op nieuwe muziek. DAT was ooit ook het plan van ID&T denk ik....op zich niet zo'n slecht plan, maar dat was kennelijk niet haalbaar. Vandaar de keuze om toegankelijker te gaan draaien. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| EL PIÑO |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 15:27 |
|
|
|
Horlepiep schreef:
Slam mainstream? Daar begrijp ik helemaal niets van. Ik hoor dance en urban en heel soms een poppertje. Ben je dan mainstream? Geen rock, geen nederlands en geen soft pop? En dan toch mainstream zijn? Volgens mij is dat redelijk onmogelijk.
Nou, als je daar niets van begrijpt zijn er een paar dingen mogelijk:
- Je bent dom
- Je houd je dom
- Of je bent doof/hebt nog nooit naar Slam geluisterd.
Het gaat er zoals eerder gezegd niet om welke muziek je niet draait maar om welke muziek je wèl draait, en die muziek is gewoon mainstream hoor. Als de meerderheid van de muziek die je draait mainstream is ben je dus mainstream ook al draai je een ander deel van de mainstream muziek niet. Met andere woorden: je hoeft niet alle soorten mainstream te draaien om toch 100% mainstream te zijn, want als je alleen mainstream dance en R&B draait ben je dus ook een mainstreamzender/popzender.
Liefde maakt natuurlijk blind, maar dit moet je toch kunnen begrijpen. |
_________________ EP
Rockstars, is there anything they don't know? (Homer Simpson) |
|
| Terug naar boven |
|
| De Slechtziende |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 15:42 |
|
|
|
|
Het was te verwachten dat dit zou gebeuren met SLAM.
Begin van het einde? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Horlepiep |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 15:43 |
|
|
|
|
EL PIÑO schreef: Horlepiep schreef:
Slam mainstream? Daar begrijp ik helemaal niets van. Ik hoor dance en urban en heel soms een poppertje. Ben je dan mainstream? Geen rock, geen nederlands en geen soft pop? En dan toch mainstream zijn? Volgens mij is dat redelijk onmogelijk.
Nou, als je daar niets van begrijpt zijn er een paar dingen mogelijk:
- Je bent dom
- Je houd je dom
- Of je bent doof/hebt nog nooit naar Slam geluisterd.
Het gaat er zoals eerder gezegd niet om welke muziek je niet draait maar om welke muziek je wèl draait, en die muziek is gewoon mainstream hoor. Als de meerderheid van de muziek die je draait mainstream is ben je dus mainstream ook al draai je een ander deel van de mainstream muziek niet. Met andere woorden: je hoeft niet alle soorten mainstream te draaien om toch 100% mainstream te zijn, want als je alleen mainstream dance en R&B draait ben je dus ook een mainstreamzender/popzender.
Liefde maakt natuurlijk blind, maar dit moet je toch kunnen begrijpen.
Rustig aan he vrind, we kunnen wel beleefd blijven of is dat een probleem. Dus Slam is mainstream. Goed joh, als jij het zegt. Dan zijn er vele definities van mainstream en ik vind het prima  |
|
| Terug naar boven |
|
| EL PIÑO |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 16:12 |
|
|
|
Horlepiep schreef:
Rustig aan he vrind, we kunnen wel beleefd blijven of is dat een probleem. Dus Slam is mainstream. Goed joh, als jij het zegt. Dan zijn er vele definities van mainstream en ik vind het prima
Ik blijf gewoon beleefd, maar als jij je zo dom houdt dan vind ik dat oké hoor, dat is mijn probleem niet.
Feit is dat je, als je 90% van de tijd mainstream muziek uitzend gewoon een mainstreamzender bent. |
_________________ EP
|
| Terug naar boven |
|
| Horlepiep |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 16:18 |
|
|
|
|
EL PIÑO schreef: Horlepiep schreef:
Rustig aan he vrind, we kunnen wel beleefd blijven of is dat een probleem. Dus Slam is mainstream. Goed joh, als jij het zegt. Dan zijn er vele definities van mainstream en ik vind het prima
Ik blijf gewoon beleefd, maar als jij je zo dom houdt dan vind ik dat oké hoor, dat is mijn probleem niet.
Feit is dat je, als je 90% van de tijd mainstream muziek uitzend gewoon een mainstreamzender bent.
En jij bepaalt wat mainstream muziek is? Met jou kan ik tot in het oneindige discussieren en er niet uit komen. |
|
| Terug naar boven |
|
| gerard909 |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 16:35 |
|
|
|
Mainstream is wat we ook wel 'middle of the road' noemen. Ook Slam zit dan weliswaar op die 'road', maar zeker niet in het midden. Sky zit in het midden. Yorin en 3FM in mijn optiek iets meer naar links, 538 iets naar rechts en Slam nog iets meer naar rechts.
(links en rechts hebben in deze context helemaal niets te maken met politieke opvattingen, maar 't is puur even 'beeldend' bedoeld. Ook wil ik met bovenstaande uitspraak niet impliceren dat 1 of meerdere van de bovengenoemde stations tegen het verkeer in rijdt of rijden ) |
_________________ Radio, maar met je maten. |
|
| Terug naar boven |
|
| EL PIÑO |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 16:53 |
|
|
|
Horlepiep schreef: EL PIÑO schreef:
Feit is dat je, als je 90% van de tijd mainstream muziek uitzend gewoon een mainstreamzender bent.
En jij bepaalt wat mainstream muziek is? Met jou kan ik tot in het oneindige discussieren en er niet uit komen.
Ik bepaal niet wat mainstream is, dat doen de verkoop- en airplaylijsten wel voor mij.
Er wordt hier een verkeerde uitleg van mainstream gebruikt denk ik zo maar, mainstream is namelijk niet iets wat je een station kan noemen als zij helemaal volgens de hitlijsten uitzenden en ook alle genre's daaruit maar is juist te bepalen per genre muziek. Dus is mainstream dance de populaire/gangbare dance en mainstream urban idd de populaire/gangbare urban, je kan het ook pop noemen maar juist díe term gaat niet op voor Slam! FM. Neem bijvoorbeeld Kink FM die zenden ook mainstream rock (Green Day, Simple Plan, Good Charlotte) uit maar het percentage is stukken lager, daarnaast staat dat nog minder hoog in de hitlijsten ook al zou dat geen argument moeten zijn.
Toen Slam als ID&T begon deed men precies hetzelfde, er werd wel mainstream dance uitgezonden maar veel minder dan de rest.
Maar ik denk dat discussieren met jou moeilijker is dan met mij, laat dus maar zitten. |
_________________ EP
|
| Terug naar boven |
|
| EL PIÑO |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 17:01 |
|
|
|
Overigens nog een algemene reactie op wat ik van Slam in de pers lees, zo bijvoorbeeld ook op NOS-TT:
Citaat: Er zou al jaren
discussie over het begrip hitmuziek
zijn.Slam!FM draait uitsluitend radio-
edits,een versie die niet meetelt als
hitmuziek."Nu stelt het ministerie
achteraf dat dat toch meetelt".
Toch vreemd dat Slam! zich zo wereldvreemd wil houden.. Bijna alle radiostations draaien radioedits van nummers, die ook bijna zonder uitzondering wel op singles zijn te vinden. Dat zijn echter gewoon versies van de artieste/het label.
Dat Slam! ze zelf aanpast doet natuurlijk niets af aan het feit dat niemand het verschil tussen de originele en hun versie hoort. Ik meen een tijdje geleden alweer ergens gelezen te hebben dat 'het ministerie' een edit geen hitmuziek meer vind als een normale luisteraar duidelijk kan horen dat het om een edit/remix gaat, en dat is bij Slam! toch niet zo hoor, ik luister er wel eens naar om te kijken of ik het ooit hoor maar het is me nog niet overkomen. |
_________________ EP
|
| Terug naar boven |
|
| Horlepiep |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 17:24 |
|
|
|
|
EL PIÑO schreef: Overigens nog een algemene reactie op wat ik van Slam in de pers lees, zo bijvoorbeeld ook op NOS-TT:
Toch vreemd dat Slam! zich zo wereldvreemd wil houden.. Bijna alle radiostations draaien radioedits van nummers, die ook bijna zonder uitzondering wel op singles zijn te vinden. Dat zijn echter gewoon versies van de artieste/het label.
Dat Slam! ze zelf aanpast doet natuurlijk niets af aan het feit dat niemand het verschil tussen de originele en hun versie hoort. Ik meen een tijdje geleden alweer ergens gelezen te hebben dat 'het ministerie' een edit geen hitmuziek meer vind als een normale luisteraar duidelijk kan horen dat het om een edit/remix gaat, en dat is bij Slam! toch niet zo hoor, ik luister er wel eens naar om te kijken of ik het ooit hoor maar het is me nog niet overkomen.
Het gaat niet om de houding, het gaat om wat er op papier staat. |
|
| Terug naar boven |
|
| gerard909 |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 17:26 |
|
|
|
EL PIÑO wrote:
Citaat: Dus is mainstream dance de populaire/gangbare dance en mainstream urban idd de populaire/gangbare urban, je kan het ook pop
Ik heb hier nog een mainstream hardcore cd liggen. Dat is dus gangbare hardcore (Bass D, King Matthew, Outblast, dát genre). Wil jij beweren dat dat in de buurt van 'pop' komt?
Maar als jij wilt dat mainstream en 'toegankelijke X*' hetzelfde zijn, prima! Maar daar is Slam nog geen mainstream radiostation mee. Want de gemiddelde luisteraar ervaart het format van Slam volgens mij niet als toegankelijk. Anders had het oude ID&T ook wel een overlevingskans gehad.
(*=bij de X mag je een willekeurig genre invullen)
[/b][/quote] |
|
| Terug naar boven |
|
| EL PIÑO |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 18:31 |
|
|
|
gerard909 schreef: EL PIÑO wrote:
Citaat: Dus is mainstream dance de populaire/gangbare dance en mainstream urban idd de populaire/gangbare urban, je kan het ook pop
Ik heb hier nog een mainstream hardcore cd liggen. Dat is dus gangbare hardcore (Bass D, King Matthew, Outblast, dát genre). Wil jij beweren dat dat in de buurt van 'pop' komt?
Ik zeg niet dat je alles wat mainstream is dus pop kan noemen, beetje lezen en je komt daar achter.
gerard909 schreef: Maar als jij wilt dat mainstream en 'toegankelijke X*' hetzelfde zijn, prima! Maar daar is Slam nog geen mainstream radiostation mee. Want de gemiddelde luisteraar ervaart het format van Slam volgens mij niet als toegankelijk. Anders had het oude ID&T ook wel een overlevingskans gehad.
Het gaat er dan ook niet om wat voor radiostation het is, dat is het hele punt nu juist. Je bent als radiostation an sich misschien niet mainstream als je slechts twee genre's draait en in dit geval daar dus de mainstream dingen uit maar het gaat hier dus om de muziek die er gedraaid wordt. En dat is wel grotendeels mainstream, of misschien beter gezegd hitmuziek terwijl ID&T/Slam! dat maar 7,5% zou gaan draaien draait men het nu eerder 7,5% van de tijd niet. |
_________________ EP
|
| Terug naar boven |
|
| gerard909 |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 20:06 |
|
|
|
Ik haakte ff aan in de 'mainstream' discussie die jij met Horlepiep aan het voeren was. Ik haak bij deze ook weer af....
Jij vindt Slam een mainstream zender, ik niet!
538 draait (heel) veel Blöf, dat maakt 538 toch ook nog geen Nederpop station?
En wat Slam wel of niet volgens de regels doet, dat laat ik over aan de rechter. |
|
| Terug naar boven |
|
| happygolucky |
Geplaatst: 30 Mrt 2005 20:46 |
|
|
|
Horlepiep schreef: EL PIÑO schreef: Overigens nog een algemene reactie op wat ik van Slam in de pers lees, zo bijvoorbeeld ook op NOS-TT:
Dat Slam! ze zelf aanpast doet natuurlijk niets af aan het feit dat niemand het verschil tussen de originele en hun versie hoort. Ik meen een tijdje geleden alweer ergens gelezen te hebben dat 'het ministerie' een edit geen hitmuziek meer vind als een normale luisteraar duidelijk kan horen dat het om een edit/remix gaat, en dat is bij Slam! toch niet zo hoor, ik luister er wel eens naar om te kijken of ik het ooit hoor maar het is me nog niet overkomen.
Het gaat niet om de houding, het gaat om wat er op papier staat.
Ik irriteer me een beetje aan je houding Horlepiep, dat jij Slam geweldig vind is je goed recht. Maar het zou je absoluut sieren als je ook zou toegeven dat JIJ GEEN GELIJK HEBT. Het AT neemt echt niet zomaar dit soort besluiten, als Slam een brief heeft waarin staat dat ze gelijk hebben, publiceer dit dan.
Tot nu toe heeft Slam alleen maar zitten schreeuwen, schreeuwen en zeuren maar iemand overtuigen van het feit dat ze "gelijk" hebben, dat doen ze niet.
Kortom, het zou me niets verbazen als deze zogenaamde brief van het Ministerie helemaal niet bestaat.
Het is gewoon een FEIT dat Slam dingen doet die NIET MOGEN, nooit gemogen hebben en dat ze dit kavel aangekocht hebben terwijl ze WISTEN dat hier bepaalde randvoorwaarden aan zaten. Dus slam is gewoon illegaal bezig. |
_________________ Heb jij 'm al in de bus? |
|
| Terug naar boven |
|
|
|