Lokale omroepen Cuijk en Grave strijden om uitzendrecht

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
AMFM

Lokale omroepen Cuijk en Grave strijden om uitzendrecht

Bericht door AMFM » 19 mei 2015 09:10

GRAVE/CUIJK - Wie wordt er in de toekomst de lokale omroep voor Cuijk en Grave: het huidige Radio Rivierstad of nieuwkomer Stichting Lokaal Cuijk en Grave? De gemeenteraden van Cuijk en Grave moeten een advies uitbrengen bij het Commissariaat voor de Media.

De beide colleges van B en W hebben hun voorkeur uitgesproken voor de nieuwkomer. En dat is bij Evert Vos, voorzitter van de Stichting Tot Instandhouding Lokale Omroep (STILO), waar Rivierstad onder valt, behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten. "Wij zijn 5 jaar bezig geweest met investeren, met de zaken verbeteren. En dan wordt op deze manier het vertrouwen in ons opgezegd, dat doet pijn."

Beter zichtbaar
Gerrie Diaz uit Cuijk, voorzitter van de nieuwe omroep, belooft dat hij en zijn medewerkers straks beter zichtbaar in de regio actief zal zijn. "We gaan alles live doen. Daar hebben we nu de apparatuur en de mensen al voor."

http://www.gelderlander.nl/regio/maasla ... -1.4932243" onclick="window.open(this.href);return false;

progmog

Re: Lokale omroepen Cuijk en Grave strijden om uitzendrecht

Bericht door progmog » 19 mei 2015 09:31

Cuijk heeft 25.000 inwoners. Grave nog geen 10.000. De stichting die de taak mag uitvoeren gaat zich richten op een bewonersaantal van nog geen 35.000.

Waarom oh waarom worden nog in deze tijden zulke initiatieven opgestart voor zo'n klein aantal inwonersgetallen. Ik zou zeggen, sluit je aan bij een bestaande streekomroep (in oprichting misschien), start een initiatief met buurt omroepen om te komen tot een grotere omroep. Maar dit soort kleine initiatieven hebben gewoon geen toekomst.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 19 mei 2015 09:56

progmog schreef:Cuijk heeft 25.000 inwoners. Grave nog geen 10.000. De stichting die de taak mag uitvoeren gaat zich richten op een bewonersaantal van nog geen 35.000.

Waarom oh waarom worden nog in deze tijden zulke initiatieven opgestart voor zo'n klein aantal inwonersgetallen. Ik zou zeggen, sluit je aan bij een bestaande streekomroep (in oprichting misschien), start een initiatief met buurt omroepen om te komen tot een grotere omroep. Maar dit soort kleine initiatieven hebben gewoon geen toekomst.
Ik ga nog even verder: Wanneer was het laatste luisteronderzoek, (is er ooit een luisteronderzoek geweest?) wat waren de uitkomsten.....

Een oplettende lezer weet dat ik uit het 0486-gebied kom (Grave en omstreken) en niets van doen heb met lokalo's.

DX'r

Bericht door DX'r » 19 mei 2015 10:03

v.ijl schreef:
progmog schreef:Cuijk heeft 25.000 inwoners. Grave nog geen 10.000. De stichting die de taak mag uitvoeren gaat zich richten op een bewonersaantal van nog geen 35.000.

Ik ga nog even verder: Wanneer was het laatste luisteronderzoek, (is er ooit een luisteronderzoek geweest?) wat waren de uitkomsten.....

Een oplettende lezer weet dat ik uit het 0486-gebied kom (Grave en omstreken) en niets van doen heb met lokalo's.
Spijker op zijn kop want wie heeft wel wat met lokale omroepen :lol: :)) -smok

AMFM

Bericht door AMFM » 19 mei 2015 12:07

Afbeelding

v.ijl

Bericht door v.ijl » 19 mei 2015 13:12

Stukje uit de krant
.... Diaz denkt voor zijn nieuwe omroep tussen de 20.000 en 25.000 euro per jaar nodig te hebben. ....
Ik denk dat ik voor mijn nieuwe omroep minstens het dubbele nodig heb.... :))
en dan is er koffie......

AMFM

Bericht door AMFM » 19 mei 2015 13:35

Hier alvast een eerste indruk van de voorzitter: https://www.youtube.com/channel/UCwCNBV ... HAIY90IQug" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door AMFM op 19 mei 2015 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 19 mei 2015 13:53

Tja....
en dan is er koffie......

Meinned

Bericht door Meinned » 20 mei 2015 12:28

De gemeente lijkt dus te kiezen voor de partij die een hoempazender aanbiedt...

Orange

Bericht door Orange » 20 mei 2015 12:57

Als ik het goed begrijp (obv het krantenartikel), wilden ze dus wel samen, maar hebben ze gesteggeld over het aantal bestuursleden. Wat een amateurisme, want daar gaat het toch helemaal niet om. Creëer een bestuur van 5 personen met per initiatief 2 bestuursleden en zoek gezamenlijk een onafhankelijke nieuwe, kersverse voorzitter.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat er overal diverse initiatieven opduiken. Als een omroep het ergens niet goed doet, is het prima als er een nieuw initiatief komt, maar probeer dan gezamenlijk een aanvraag in te dienen. Dus gewoon met nieuw elan in de huidige club op te gaan.
Buiten dat is dit natuurlijk een ontzettend achterhoedegevecht in de opschaling naar streekomroepen.

En dan de uitspraak dat er ongeveer 25.000 euro per jaar nodig is. Wat een gelul. Een fatsoenlijke streekomroep moet naar begrotingen van 5 ton (en dat is dan niet allemaal subsidie). Dan heb je tenminste de mogelijkheden om ook interessant te zijn voor de luisteraar i.p.v. alleen voor de hobbyist.

MFM

Bericht door MFM » 20 mei 2015 14:19

AMFM schreef:Hier alvast een eerste indruk van de voorzitter: https://www.youtube.com/channel/UCwCNBV ... HAIY90IQug" onclick="window.open(this.href);return false;

:)) Ge-wel-dig!
Vooral dat 20jaar Bonanza fotofilmpje...
Ik heb in ieder geval weer eens kunnen lachen vandaag...

@orange; Je hebt helemaal gelijk. Dit soort initiatieven moeten gewoon helder doorgerekend worden door de bank en vervolgens afgeschoten worden als "niet levensvatbaar".

AMFM

Bericht door AMFM » 20 mei 2015 17:00

MFM schreef:Vooral dat 20jaar Bonanza fotofilmpje...
Ik heb in ieder geval weer eens kunnen lachen vandaag...
In tegenstelling tot de meeste films: deel 2 is nóg beter!

AMFM

Bericht door AMFM » 21 mei 2015 17:25

Ultieme poging aanvragers zendgemachtigden:

http://maasdriehoek.kliknieuws.nl/nieuw ... machtigden" onclick="window.open(this.href);return false;

Orange

Bericht door Orange » 21 mei 2015 20:18

Dan herhaal ik graag mijn advies, voor het geval ze meelezen.
Creëer een bestuur van 5 personen met per initiatief 2 bestuursleden en zoek gezamenlijk een onafhankelijke nieuwe, kersverse voorzitter.
En als het de VPG echt serieus is, raad ik ze aan te regelen dat er een onafhankelijk persoon komt die met de partijen in gesprek gaat. Het zal lastig zijn voor de partijen zelf om tot elkaar te komen.

AMFM

Bericht door AMFM » 21 mei 2015 22:18

Orange schreef:Dan herhaal ik graag mijn advies, voor het geval ze meelezen.
Laten we het hopen, lijkt me een prima advies.

Plaats reactie